• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Anonym (vill)

Vad säger din man, blir inte han väldigt ledsen och arg?

Om du föder och inte vill ha barnet kan du ge det till mig. Jag vill väldigt gärna ha barn. En liten pojk är mycket välkommen.

• sassa1987

Asså, så länge barnet är friskt så spelar det väl ingen roll vad det blir. Min sambo drömde om att vårt första barn skulle bli en flicka och visserligen blev de det men hade det ploppat ut en liten pojk hade jag varit lika glad ändå.

Vill du välja kön så kör på adoption i så fall, annars kan det kvitta vettu.

• sassa1987
    Anonym (OMG!!!) skrev 2011-10-20 23:29:07 följande:
    tycker batt du riktigt seriöst ska tänke om TS Kanske är bättre att vara utan barn tills du är lite mer riktig i huvudet,... inte bra för något barn att växa upp i ett hem med så sjuka värderingar...
    Håller helt och hållet med dig
  • Anonym (Orättvist)

Du ska nog söka privat då, om du enbart vill ha flicka och betala för det. Jag har jättesvårt att förstå detta, oavset vad du har varit mned om, så måste du ju ha i huvudet att ligger man med varandra, så kan det bli ett barn, alltså antingen en flicka eller en pojke. Så som sagt ska de skilja ut ett flick-embryo, då får du nog antingen åka utomlands eller gå privat.

/orättvist

• Litet My

Ts: Varför skaffade du barn öht innan du berarbetade ditt trauma?

Skaffar man barn vet man också att chansen är ca 50% att få en pojke, och om man nu har såna känslor att man vill göra abort om barnet skulle ha fel kön tycker jag definitvt inte man är varken ansvarsfull eller redo att skaffa barn öht, man skaffar väl barn för att man vill ha ett BARN att älska, inte ett kön?

• Litet My
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:19:43 följande:
    Det är inte det att jag drömmer om en flicka- jag vill inte ha en pojke. Rättare sagt, jag vill inte sätta en man till världen. Jag har blivit utnyttjad, misshandlad, våldtagen och trakasserad av pojkar/män inklusive min bror och min pappa. Därför har jag mycket låga tankar om män/pojkar.
    Och endå har du ju både gift dig och legat med din man?

Det om något borde väl säga dig att alla män inte är likadana?
  • Anonym (styrka till dig!)

Du är inte ensam om att känna så här TS och det finns inget skamligt, fel eller onormalt med dina känslor. Det är starkt av dig att skriva så öppet och våga be om hjälp och vädra dina känslor! Det är bra att prata och skriva av sig.

Fortsätt med terapin oavsett vilket kön ditt barn får! Var inte rädd för vad du KÄNNER inför barnet. Så länge du ger barnet värme, närhet, trygghet och tillgodoser alla dess behov så kommer bebisen må bra, oavsett vad du tycker om dess könsorgan. Det är handlingar som skadar barn, inte spontana känslor och tankar som du inte kan styra. Kom ihåg det! Och skulle det vara så illa att du får och absolut inte klarar av att ta hand om ett barn med snopp, så går det att lösa, du kan få hjälp och det är faktiskt okay att adoptera bort barn om en tror att de får det bättre hos någon annan än en själv. Då kan du ta upp kontakten med barnet igen när du känner att du är redo för det, eller så behöver du aldrig göra det och ändå vara trygg med vetskapen att du gjorde det som var bäst för er båda!

Sen vill jag inflika att barnet inte alls behöver vara en pojke bara för att hen har snopp, hen kan mycket väl vara en flicka, liksom en pojke kan födas med snippa.

(Och de som skadat dig så illa väntar karman på runt hörnet...)

Massa kramar till dig! {#emotions_dlg.flower} Hjärta

• Anonym (Tidigare utsatt)

Alltså.. rent spontant så undrar jag hur du kan tycka så illa om din eventuella son, men acceptera att en vuxen karl kryper på och gör dig gravid...???  Mycket mycket märkligt enligt mig som också varit utsatt för svåra övergrepp i barndomen...  I och för sig så skiljer vi oss på många andra punkter också..  Jag anser att den dagen man väljer att sätta ett nytt liv till världen så bör man vara klar med sina egna bekymmer..  MAn kan inte skylla sin barndom för allt genom hela livet...!!

• MrBlueSky

Vill uppmana dig TS att inte ta åt dig av folks spydigheter. Det står helt klart att dessa individer saknar all förmåga att sätta sig in i någon annans känslor.

Allt jag läser är anklagelser, elakheter och fullkomlig avsaknad av empati och insikt i en utsatt gravid kvinnas sargade känsloliv, och detta från en drös elaka pro-life moralkärringar som känner mer för ofödda foster än de känner för existerande, tänkande, kännande människor.
    Allt jag hör är "JAG hade känt så här, JAG hade gjort så där, JAG hade aaaaldrig......"
    Allt jag ser är människor som tar tillfället i akt att spotta på en som ligger.

Och vet du vad? Fuck dem.

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke