• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Anonym (Ledsen)

Fy fan vilken tråd!!!!

Jag kan inte få barn men vill inget mer här i världen, o här kommer du med ett så vidrigt jävla inlägg.
    Kan inte med ord beskriva hur det känns att läsa det du skriver.

Du måste vara den vidrigaste människa som går i ett par skor!!!

FY FAN!!!!!!!!! 

• MrBlueSky
    Anonym (Tidigare utsatt) skrev 2011-10-21 01:29:23 följande:
    Alltså.. rent spontant så undrar jag hur du kan tycka så illa om din eventuella son, men acceptera att en vuxen karl kryper på och gör dig gravid...???  Mycket mycket märkligt enligt mig som också varit utsatt för svåra övergrepp i barndomen...  I och för sig så skiljer vi oss på många andra punkter också..  Jag anser att den dagen man väljer att sätta ett nytt liv till världen så bör man vara klar med sina egna bekymmer..  MAn kan inte skylla sin barndom för allt genom hela livet...!!
    Ni är olika individer med olika bakgrund, som utsatts för olika hemskheter av olika människor, med olika förutsättningar för att tackla era trauman. Så det är väl inte konstigt att ni skiljer er på en massa punkter?

TS säger att barnet inte var planerat - hur "väljer" man att sätta ett nytt liv till världen om man blir oplanerat gravid? Det enda valet jag ser, är huruvida hon nu ska ta bort fostret eller inte.

Och vad har TS sexliv att göra med hennes känslor inför att sätta en man till världen?

Med TS egna ord:
    "Som svar på frågan så var vår relation mycket bra när vi "försökte" skaffa barn. Vi har inte "försökt" på ett år, sen det blev dåligt mellan oss. Med det sista försöket menade jag med vår relation, inte att skaffa barn. Att jag blev gravid var oväntat och oplanerat.

- Jag är bara oroad över att mina känslor skulle gå ut över det stackars barnet om jag fick en pojke (även om jag högst troligt inte skulle känna såhär när barnet är fött).

- Ingen annan som fått graviditetsdepression
    och tänkt en massa knäppa saker?

- Jag kände inte såhär INNAN jag blev gravid! Visst ville jag helst ha en flicka, men jag kände inte som jag gör nu. Jag har fått en graviditetsdepression och jag vet att jag har en massa irrationella känslor och tankar nu som jag annars inte skulle ha."
    Anonym (Ledsen) skrev 2011-10-21 02:02:20 följande:
    Fy fan vilken tråd!!!!

Jag kan inte få barn men vill inget mer här i världen, o här kommer du med ett så vidrigt jävla inlägg.
    Kan inte med ord beskriva hur det känns att läsa det du skriver.

Du måste vara den vidrigaste människa som går i ett par skor!!!

FY FAN!!!!!!!!! 
    Du verkar inte heller ha läst allt TS har skrivit och då är det ju jävligt lätt att döma va. Låt inte din egen sorg gå ut över andra, både du och TS mår dåligt, skillnaden är att TS inte försöker skada folk genom sitt inägg. TS är inte vidrigare än du är.

Ni kanske borde läsa vad TS skriver innan ni svarar. Och inse att alla inte är kloner av varandra - vi är olika, vi känner olika, och ni är inte i position att döma någon annan förrän ni sett vad de har sett, upplevt vad de har upplevt, känt vad de har känt...
  • Anonym (hrm)

Ts..jag hade en jobbig barndom med misshandel, drogmissbruk osv. Till och med hemilgadress och mordhot. Ändå har jag kommit över det med min psykoterapeft . Jag har gått vidare med mitt liv har en underbar man och fick en son förra året. Min sambo var orolig för mig när han såg på ul att det var en pojke ( vilket jag med gjorde) och ja..det stack till lite då jag hade hoppats  innerst inne på en flicka. MEN.... han är den underbaraste pojke jag någonsin har sett. Han är snäll kramgo och underbar, jag kunde inte ha ha fått ett bättre barn.
     Nästa gång så spelar det inge roll vad jag får..blir jag en pojkmamma  ( en som bara får pojkar)så blir jag  och det är helt ok.

Jag hoppas du kan se det på det sättet. Din dotter kanske inte blir vad du hade tänkt dig..låt barnet bara vara ett barn oavsett kön. Det kan vara det bästa som hänt dig..även om det är en son. 

• Anonym (hrm)
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:19:43 följande:
    Det är inte det att jag drömmer om en flicka- jag vill inte ha en pojke. Rättare sagt, jag vill inte sätta en man till världen. Jag har blivit utnyttjad, misshandlad, våldtagen och trakasserad av pojkar/män inklusive min bror och min pappa. Därför har jag mycket låga tankar om män/pojkar.
    Jag förstår men nu måste jag inlägga något som fler säkert har tagit upp. All män är inte dåliga..Din son är något du uppfostrar. Men jag förstår din rädsla att du ska tycka illa om din son pga vad andra har gjort dig.
  • Anonym (katten)

Gör abort o sterlisera dig sen vet jag om du har den inställningen. Du ska vara glad du kan bli gravid. Tänk på alla barnlösa par som strävar för att bli gravida. Värdsätt det du har.g

• Anonym (c)

Har bara läst TS samt hennes inlägg.

Men kära du.

Ta hand om dig och din depression. Var rädd om dig och din bebis.

Många människor tänker "förbjudna" tankar och speciellt om man själv mår dåligt.

Jag beklagar verkligen din erfarenhet av män.

Jag tror att när du föder ditt barn, och om det visar sig vara en pojke, så kommer det vara ok. Det är  en liten helt oskyldig liten människa som är totalt beroende av dig. Och om det inte blir så, sök hjälp på en gång! Kan ju ocksså vara så att det tar ett tag för dig att finna kärleken till barnet och att du då behöver stöd.

Styrka till dig.

• Sommarbarn86

Du ska inte ha nåra barn alls, psykiskt labil verkar du vara ifall du går i såna där tankar, fortsätt gå på terapi och ta bort barnet för barnets bästa.

• zigne

Om du vill ta abort så är det dags att agera snabbt! Du är i vecka 16 och har alltså två veckor på dig att kolla upp barnets kön och att snabbt försöka få en tid för abort om det nu är en pojke. 

• Försök inte

Du ska nog inte ha barn alls just nu. Om det blir en flicka och hon föds ska du då lära henne att hata män? Antar att du kommer att överföra en hel del av det du känner. Föd inga barn alls. Du är alldeles för ostabil för att ta hand om och uppfostra ett barn.

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke