Anonym (Tidigare utsatt) skrev 2011-10-21 01:29:23 följande:
Alltså.. rent spontant så undrar jag hur du kan tycka så illa om din eventuella son, men acceptera att en vuxen karl kryper på och gör dig gravid...??? Mycket mycket märkligt enligt mig som också varit utsatt för svåra övergrepp i barndomen... I och för sig så skiljer vi oss på många andra punkter också.. Jag anser att den dagen man väljer att sätta ett nytt liv till världen så bör man vara klar med sina egna bekymmer.. MAn kan inte skylla sin barndom för allt genom hela livet...!!
Ni är olika individer med olika bakgrund, som utsatts för olika hemskheter av olika människor, med olika förutsättningar för att tackla era trauman. Så det är väl inte konstigt att ni skiljer er på en massa punkter?
TS säger att barnet inte var planerat - hur "väljer" man att sätta ett nytt liv till världen om man blir oplanerat gravid? Det enda valet jag ser, är huruvida hon nu ska ta bort fostret eller inte.
Och vad har TS sexliv att göra med hennes känslor inför att sätta en man till världen?
Med TS egna ord:
"Som svar på frågan så var vår relation mycket bra när vi "försökte" skaffa barn.
Vi har inte "försökt" på ett år, sen det blev dåligt mellan oss. Med det sista försöket menade jag med vår relation, inte att skaffa barn.
Att jag blev gravid var oväntat och oplanerat.
- Jag är bara oroad över att mina känslor skulle gå ut över det stackars barnet om jag fick en pojke (även om jag högst troligt inte skulle känna såhär när barnet är fött).
- Ingen annan som fått graviditetsdepression och tänkt en massa knäppa saker?
-
Jag kände inte såhär INNAN jag blev gravid! Visst ville jag helst ha en flicka, men jag kände inte som jag gör nu.
Jag har fått en graviditetsdepression och jag vet att jag har en massa irrationella känslor och tankar nu som jag annars inte skulle ha."
Anonym (Ledsen) skrev 2011-10-21 02:02:20 följande:
Fy fan vilken tråd!!!!
Jag kan inte få barn men vill inget mer här i världen, o här kommer du med ett så vidrigt jävla inlägg.
Kan inte med ord beskriva hur det känns att läsa det du skriver.
Du måste vara den vidrigaste människa som går i ett par skor!!!
FY FAN!!!!!!!!!
Du verkar inte heller ha läst allt TS har skrivit och då är det ju jävligt lätt att döma va. Låt inte din egen sorg gå ut över andra, både du och TS mår dåligt, skillnaden är att TS inte försöker skada folk genom sitt inägg. TS är inte vidrigare än du är.
Ni kanske borde läsa vad TS skriver innan ni svarar. Och inse att alla inte är kloner av varandra - vi är olika, vi känner olika, och ni är inte i position att döma någon annan förrän ni sett vad de har sett, upplevt vad de har upplevt, känt vad de har känt...