• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Anonym (Mamma till son<3)

Du äcklar mig. Jag hoppas att du inte får nå barn, du förtjänar inte att få en son. Jag har en dotter o en son., trodde jag skulle vara närmare min dotter för det va de som folk sa-...men nej - jag o min UNDERBARA DUKTIGA KÄRLEKSFULLA SMARTA SON har en sån otroligt nära kontakt. Han är som en kopia av mig, det är lillasyster som är busfröt i familjen o sonen den lugna som alltid är superglad. TS du förtjänar inte att få barn ALLS.

• Ung Mamma 91
    Anonym (Mamma till son<3) skrev 2011-10-21 07:08:38 följande:
    Du äcklar mig. Jag hoppas att du inte får nå barn, du förtjänar inte att få en son. Jag har en dotter o en son., trodde jag skulle vara närmare min dotter för det va de som folk sa-...men nej - jag o min UNDERBARA DUKTIGA KÄRLEKSFULLA SMARTA SON har en sån otroligt nära kontakt. Han är som en kopia av mig, det är lillasyster som är busfröt i familjen o sonen den lugna som alltid är superglad. TS du förtjänar inte att få barn ALLS.
    Håller med! Jag är snart mamma till 2 pojkar. Den ena är en helkopia av mig. Envis och busig! :) Det är inget negativit heller eftersom aatt jag är likadann. Det är ju så man får tänka sig! Skrattar åt alt han gör! haha. Men jag håller med dig till 100!
  • Lillagris

Just sådana här inlägg som gör att jag ibland önskar att man inte får kolla könet. Sluta lek Gud och va glad för det du får. En liten tanke till oss som inte kan få barn alls.

• Douglas

Detta provocerar mig. Det är ju uppenbart bra av vården att inte delge barns kön vid ultraljud när det finns idioter som ovan. Ts borde (nästan) kvalificera sig för sluten psykiatrisk tvångsvård, omedelbar fara att patienten skadar sig själv eller annan allvarligt. Adoptera bort barnet till någon stabilare.

• Ung Mamma 91
    Douglas skrev 2011-10-21 07:33:57 följande:
    Detta provocerar mig. Det är ju uppenbart bra av vården att inte delge barns kön vid ultraljud när det finns idioter som ovan. Ts borde (nästan) kvalificera sig för sluten psykiatrisk tvångsvård, omedelbar fara att patienten skadar sig själv eller annan allvarligt. Adoptera bort barnet till någon stabilare.
  • Lillagris
    Douglas skrev 2011-10-21 07:33:57 följande:
    Vet inte vad du menar men klart att du kan få reda på könet vid ultraljudet. Om dom kan se det då förstås
  • The past is now

Din TS är provocerande till tusen och jag hoppas att du går i terapi eller att du börjar i terapi för ditt barns skull. Om du öht hinner göra en abort så hoppas jag att du förstår vad det är du gör. Det är en stor skilland på att göra en abort i v 7 och en i v 18.

Själv har jag 2 flickor och 2 pojkar och aldrig har jag önskat livet av dom på grund av deras kön. Självklart kommer du att älska ditt barn oavsett .Allt annat vore konstigt....

Blir det en pojke och du inte vill veta av barnet så adoptera bort det.  

• zigne
    Lillagris skrev 2011-10-21 07:43:50 följande:
    Vet inte vad du menar men klart att du kan få reda på könet vid ultraljudet. Om dom kan se det då förstås
    Ja får man verkligen reda på könet vid ultraljud? Läste någonstans att man gått tillbaka till det som var förr att man INTE fick reda på könet annat än vid fostervattensprov el dyl. 
  • Lillagris
    zigne skrev 2011-10-21 07:52:02 följande:
    Ja får man verkligen reda på könet vid ultraljud? Läste någonstans att man gått tillbaka till det som var förr att man INTE fick reda på könet annat än vid fostervattensprov el dyl. 
    Jag tror det är lite olika beroende på vart du bor. Här där jag bor får du ta reda på vad det är för kön, men här gör man ultraljud i v17-18. Jag har två kompisar som tog reda på könet och det hat stämt. Jag tycker dock att de är onörigt och lite att öppna julklapparna innan julafton och skulle aldrig ta reda på det, så länge jag får ett friskt barn spelar det ingen som helt roll.
  • Anonym

Den här tråden är så väldigt sorglig. 
    På många plan, 

En kvinna illa behandlad dömer ut män och ev. sitt eget barn.
    Andra kvinnor och män dömer henne.
    Så mycket ilska

Ts, jag har blivit utsatt av män, mycket.
    Och jag förstår på ett sätt hur du känner, när du skriver att du inte vill bidra med ytterligare en man till världen.

Men den här ev. mannen är ju din son, det är ju en människa som du i så fall, kommer känna utan och innan.
    Den här sonen kommer vara sin egen, men kommer vara präglad av det du gör också.
    Det kommer vara ditt barn som behöver dig och som kommer älska dig förbehållslöst.
    Och när han blir stor kommer han att vara din riddare, så som han är.

Mitt första barn var en son, jag vet att det finns inte ens på jorden att det går att jämföra ens son, med dom som gjort en illa, det är som att jämföra utomjordingar med ens vänner.
    Det går inte. 

Min son är min son, och jag hatar män och föraktar män.
    Men min son det är något annat, han är visserligen man, men i min värld, den finaste av dom alla.

Så det jag vill ha sagt är att du kan inte extrapolera det du känner för män generellt, till att tro att det skulle gälla din son.
    Han om han kommer, kommer vara i en helt annan liga, 
    en unik särställning.
    I ditt hjärta.                         

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke