• Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • Vivienne74

Skulle detta vara sant och man är så pass... oansvarig, så:

Har inte nån tänkt på farliga bakterier från bajset och analen som faktiskt inte ligger och syns där tillsammans med bajset utan de stannar ju kvar i blöjan och kan vandra runt hur de vill i den använda blöjan.

Är ju fint när det skapar exem eller framförallt urinvägsinfektion på barnet för man vill vara "ekonomisk" istället för hygienisk....  Snålheten drabbar barnet. 

• Vivienne74

Fortfarande OM det är sant...

Antar du bara torkar av bindan när du har lite mens och återanvänder den ochså?   

• murderdoll13

Blir äcklad bara av rubriken haha

• tessilus

gäller det hur bajset än ser ut? kan förstå hur du tänker om det är en hård bajskorv(även om det är knasigt) men om han är lös i magen eller har lite klissigt bajs, då är det ju inte bra alls det du håller på med. kan du inte köpa typ eurochoppers blöjor, dom e ju billiga o du kan byta efter varje bajs

• tessilus

annars kanske tygblöjor kan vara något för dig?

• Wittra

Kiss fräter väl? usch.......snuskiga saker folk har för sig. Köp tygblöjor då du  vill vara miljömedvetnare...

• Chrile

Jag går och kollar grannarnas soptunnor efter blöjor som inte är så blöta till att sätta på min son!!

• star67

jag brukar köpa blöjor pampers libero alltså bästa märke med lite peng billigare än dem dära billiga märke, använda kupong, brukar köpa från coop och dem har erbjudande 79 kr st pampers om man har coop kort + använde 50 kr rabatt kupong alltså 108 kr för 2 st eller ibland 78 för 2 st. kanske ett tips till dig.

• Chrile
    star67 skrev 2011-10-22 17:18:27 följande:

jag brukar köpa blöjor pampers libero alltså bästa märke med lite peng billigare än dem dära billiga märke, använda kupong, brukar köpa från coop och dem har erbjudande 79 kr st pampers om man har coop kort + använde 50 kr rabatt kupong alltså 108 kr för 2 st eller ibland 78 för 2 st. kanske ett tips till dig.

Då är det inte gratis!!
Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor