• Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • sirisdotter
    star67 skrev 2011-10-22 17:20:14 följande:
    ett annat tips att lära barnet bajsa på pota!!
    Ja,   EC-metoden är väldigt användbar,  absolut!
  • JoWiAn
    Trolovade skrev 2011-10-21 08:20:55 följande:
    Skulle aldrig komma på fråga, gränsen mellan ekonomisk och snål är hårfin... Brukar du återanvända ditt toapapper också? 

Ja har man bara kissat så kan man väl lägga det på tork??? eller???
  • Twilight

ENDA gången jag skulle göra något sånt är om jag var någonstans och inte hade några blöjor med mig, och ingen affär fanns i närheten. ALDRIG annars Kräks

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • star67
    Chrile skrev 2011-10-22 17:19:55 följande:
    Då är det inte gratis!!
    nähe gratis är dem inte men mycket billig så att man inte tänker på att återanvända, vill man inte betala något alls så det är potan som är bäst.
  • MammaTillV

Jag tror inte på dig. Det finns väl ingen som regelbundet återanvänder bajsiga blöjor!!

• Smulan87

TS, jag må vara JÄTTEFATTIG och knappt pengar över till saker jag vill/måste ha ibland. Men BLÖJOR..?
    BYTA blöja helt är ju lixsom en självklarhet. Finns inga bra motargument där, måste jag säga.

• Smulan87
    star67 skrev 2011-10-22 17:18:27 följande:

jag brukar köpa blöjor pampers libero alltså bästa märke med lite peng billigare än dem dära billiga märke, använda kupong, brukar köpa från coop och dem har erbjudande 79 kr st pampers om man har coop kort + använde 50 kr rabatt kupong alltså 108 kr för 2 st eller ibland 78 för 2 st. kanske ett tips till dig.

Bästa märket? =P tror det är olika men jag tycker Willys blöjor är superbra! Inte up and go varianten, men den
    vanliga knäppvarianten! 69 kr för ETT paket blöjor! =)
  • Mysgosmys

Hallå är alla blinda? När nåt verkar otroligt så KOLLA VAR TRÅDEN LIGGER...

Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor