Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

Lenafena skrev 2012-05-18 08:00:57 följande:
    En liten fråga till er i tråden - har ni märkt att rörelserna i magen har blivit annorlunda? Jag är i v. 32 och har märkt sista veckan att han inte kommer med sparkar och slag längre utan mer bökar omkring. Lika mycket och ofta som förut, men att rörelserna fått annan karaktär... Är det för att han börjar bli större och inte har mycket plats tro?
    Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..

Jag blev riktigt rädd för någon vecka sedan då rörelserna blev annorlunda, liksom mindre intensiva. Tror den vände sig o sparkade mer inåt. Nu har den vänt sig o sparkar utåt igen, men det är läbbigt när det blir mindre intensivt tycker jag.
  • Tekla78
    millifjor skrev 2012-05-20 09:11:46 följande:
    Idag går vi in i vecka 32 o det firar jag med ont i halsen o snorig

Annars börjar jag känna mig rätt redo inför nedsläppet, rummet är fixat sedan länge o alla kläder är tvättade, vikta och sorterade i storlekar, min syrra hade sparat typ allt från sina flickor så vi behöver i princip inte köpa någonting! Lite småfix är kvar såklart med det hinns nog med iaf, hehe

någon som vet, får man ta vanlig nässpray nu eller får man bara ta koksaltlösningen? den funkar ju inte...
    Om du vet att det är en vanlig förkylning och inte gravidsnuva ska det inte vara något problem att ta nässpray. Använd i max 10 dagar. Antar att vanlig nässpray avråds för att man kan vara täppt mer eller mindre hela graviditeten vilket ju nästan garanterar ett beroende om man tar vanlig spray då.

Min bebis har åkt ner i bäckenet, men är fortfarande ruckbar. Ska till BM imorgon och får se om hon säger samma sak som doktorn i tisdags. Tycker magen har sjunkit, men det känns som om bebisen har växt otroligt mycket den senaste veckan och når mitt revben ibland. Och så är jag så anfådd, speciellt när jag ligger ner.

Igår gick jag i ett köpcenter i någon timme, på kalas där jag visserligen satt ner mesta delen av tiden och sedan på middag där jag halvlåg i soffan. Det räckte för att det skulle bli massa sammandragningar och molvärk

Anjali, hur har det gått inatt? Du får ta det ännu lugnare! Ingen bebis än på ett tag, ok?
  • Tekla78
    millifjor skrev 2012-05-20 18:58:48 följande:
    Jepps jag vet att jag är förkyld, ont i halsen o feber med. Då ska jag fixa lite nässpray imorgon, hatar att vara täppt! Idag har bebis varit mycket lugnare än vanligt, känner att hon rör sig hela tiden men inte alls lika intensivt som förut. När ska man bli orolig att det kan vara nåt? tycker det är svårt att veta om man överreagerar eller inte...

Skitjobbigt när rörelsemönstret ändras... Som sladdis säger ska det vara lugnt så länge man känner bebisen flera gånger per dag, men ring hellre o kolla en gång för mycket om du är orolig. Min bebis rörelsemönster ändras mycket från dag till dag. Kan tänka mig flera orsaker, bl.a. ändrat läge i magen eller tillväxtperiod då bebisen sover mer.
  • Tekla78

En liten, jag har BF 11/7 och har inget befruktningsdatum från BM, men här på FL är det 20/10. Hade sista mens 4/10. Hur länge kan ni gå över tiden? Här är det ca 2veckor.

• Tekla78
    froggyL skrev 2012-05-21 21:31:09 följande:
    Vill också få gå på TUL...! Orättvist. Jag har fått sån fruktansvärd halsbränna. Vad e bäst. Hade flytande gaviscon förra graviditeten, men det e ju vidrigt. Finns ju tuggtabletter också. Undra om jag fixar det. Vad tycker ni e bäst/godast....?
    Mamma till Linnea 2008-01-04

Jag tycker att Novalucol tuggtablettet smakar helt ok och hjälper bra också. Gaviscon tugg växer i munnen.
  • Tekla78

Trodde att min bebis hade halkat ner i bäckenet, men han var fortfarande helt rörlig och ovanför bäckenet. BM sa att om bebisen väl hittat med huvudet neråt brukar den tycka om att ligga kvar så även om man såklart inte vet säkert att det blir så. Frågade även om urinprov som vi diskuterat och hon sa att om man känner sig infektionsfri och har normalt blodtryck behöver hon inte ta det om man inte gärna vill själv förstås.

• Tekla78

Snoffsan, synd att du har bäckenproblem, annars finns en yogaställning som är bra för att bebis ska vända sig själv. Ligg på rygg med knäna upp(ca höftbrett isär), sen lyfter man på rumpan och står på skuldror och fötter. Stå så länge du orkar, gärna 15-30min per dag. Tyvärr är det nog ingen snäll position för bäckenet

• Tekla78

Snoffsan, axlarna & skuldrorna ska vara i golvet och sen upp med rumpan. Tittar i min yogabok och den verkar heta Setu Bandhasana eller bron.

Svar på tråden Juli bebis 2012