millifjor skrev 2012-05-20 09:11:46 följande:
Idag går vi in i vecka 32 o det firar jag med ont i halsen o snorig
Annars börjar jag känna mig rätt redo inför nedsläppet, rummet är fixat sedan länge o alla kläder är tvättade, vikta och sorterade i storlekar, min syrra hade sparat typ allt från sina flickor så vi behöver i princip inte köpa någonting! Lite småfix är kvar såklart med det hinns nog med iaf, hehe
någon som vet, får man ta vanlig nässpray nu eller får man bara ta koksaltlösningen? den funkar ju inte...
Om du vet att det är en vanlig förkylning och inte gravidsnuva ska det inte vara något problem att ta nässpray. Använd i max 10 dagar. Antar att vanlig nässpray avråds för att man kan vara täppt mer eller mindre hela graviditeten vilket ju nästan garanterar ett beroende om man tar vanlig spray då.
Min bebis har åkt ner i bäckenet, men är fortfarande ruckbar. Ska till BM imorgon och får se om hon säger samma sak som doktorn i tisdags. Tycker magen har sjunkit, men det känns som om bebisen har växt otroligt mycket den senaste veckan och når mitt revben ibland. Och så är jag så anfådd, speciellt när jag ligger ner.
Igår gick jag i ett köpcenter i någon timme, på kalas där jag visserligen satt ner mesta delen av tiden och sedan på middag där jag halvlåg i soffan. Det räckte för att det skulle bli massa sammandragningar och molvärk
Anjali, hur har det gått inatt? Du får ta det ännu lugnare! Ingen bebis än på ett tag, ok?