mousetrap skrev 2012-03-21 11:14:31 följande:
Hade också det där med "sen avnavling" på min förlossningslista (tror jag hade 6 punkter på den), policyn på Östra Sjukhuset är (var?) att navla av för att mäta ph.
Men dom lät den sitta.
Och som någon sa till mig sedan, som förälder BESTÄMMER MAN, så vill man ha sen avnavling (och allt annat har gått som det ska då, givetvis) så ska man få det. Punkt.
Ja, som förälder bestämmer man förutsatt att ingen i personalen tycker att det är fara för ens barns liv för då bestämmer de om vad som är bäst för barnet.
Tecknar man Trygg Hansa försäkring gäller den tidigast från v. 26. Hade en försäkringsrådgivare på jobbet som verkligen rekommenderade TH's barnförsäkring trots att den inte ingick i deras program för han ansåg att den var bäst. Han hade själv TH till sina barn, så jag kör på TH alla gånger!
När jag var gravid sist tror jag att mödravården hade i sitt program att man skulle skriva ner tankar och önskemål inför förlossningen, dvs. förlossningsbrev, någon gång efter vecka 30 så jag tycker inte att det känns som någon brådska ännu i alla fall. Jag ska be om lavemang eftersom jag tyckte det kändes jobbigt att det kom ut under förlossningen (fast jag varit på toa flera gånger). Jag vet att det är nyttigt för barnet att komma i kontakt med de bakterierna, men var inte alls bekväm med det hela även om det är naturligt att det blir så. Annars tänker jag att jag vill ha lustgas och TENS som sist och inte akupunktur som jag bara tyckte gjorde ont på mig.
Tjohooo! Vecka 25 imorgon