Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

FruSandra skrev 2012-02-07 16:26:15 följande:
    Mm men min läkare sa att de är väldigt kinkiga när de gäller gravida och så tidigt...

En bekant till mej fick avslag båda hennes graviditer trots att hon överklagade båda gångerna...Och de va nyligen...

Jag fick brev idag så nu ska jag fylla i och sedan skriva ett mer utförligt brev till dom,...  

Missade detta inlägg innan jag skrev. Hoppas verkligen att det går vägen.

MissMurrig, beklagar verkligen!
  • Tekla78

Beklagar Plurk&Linda, hoppas du kan känna stöd i dem som du nu har runt dig. Kram!

Ska också på RUL imorgon 8.30. Inte så länge sedan det kändes som en evighet dit Var på akutgyn igår och tjuvtittade efter ytterligare en blödning. Fick panik och var övertygad om att jag skulle få missfall, men bebis rörde sig och hade normala hjärtslag. Hon gjorde en grundlig undersökning av livmodertappen som var ordentligt stängd, hade slemhinna och var lång som den skulle, puh! Hade t.o.m börjat fundera på vad jag skulle säga till vår 3-åring som längtar efter sitt syskon. (han frågade själv i ca v. 14-15 om jag hade bebis i magen).

Tårarna ja... Man känner sig knäpp ibland när det börjar forsa för något litet

• Tekla78

Trolla75, kan du inte dra en vit lögn om att du inte trodde att det skulle bli något då du tidigare haft missfall sent eller något? Iofs kanske hemskt att ljuga om en sådan sak, jag vet inte. En sak som är säker är ju att ju längre du väntar desto svårare blir det.

Vi var på RUL idag och allt såg fint ut :) Och en snopp såg vi trots att vi var så säkra på att det var en tjej. Både jag och maken är överens om att det är väldigt svårt att tänka om nu, haha!

• Tekla78
    Engla80 skrev 2012-02-10 18:22:43 följande:
    Ska vi kanske göra en lista med BF och kön? Så kan man fylla på där efterhand som man varit på RUL. Hade varit kul att se vem som är först ut och sen när det är dags se om förste man verkligen blir först Glad
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html
    Engla80, när jag uppdaterade listan med mitt nya datum lade jag även till att vi väntar en pojke. Har sett att andra har gjort samma sak.
  • Tekla78
    EllaBella02 skrev 2012-02-21 21:48:53 följande:
    Jag tycker med jag känner av bebis varje dag nu, och jag har också moderkakan i framvägg. 

Men jag tycker att det har varit lite lugnar kanske de senaste två dagarna...
    Måste erkänna att jag känner mig orolig för minskade fosterrörelser de senaste dagarna. Är i vecka 20+5 idag. Brukar känna många gånger per dag. Efter kaffet, efter maten, när jag sitter i soffan och tittar på TV samt strax innan jag somnar. Igår kväll fick jag en fix idé att jag inte känt bebisen, så jag sov oroligt. Sen kände jag någon liten "rysning" / fiskstjärtsnärt mitt på dagen, men inte mer än så. Brukar vara nästan så att jag känner utanpå magen också. Funderar på om det kan vara så att bebisen har vänt på sig och sparkar inåt, men det kan ju vara som Trolla säger också att fostret har en tillväxtperiod och vilar mer. Känner mig så nojig och pjåkig, vill inte ringa. Å andra sidan kan ska man lita på intuitionen... Blir galen!!!
  • Tekla78

Igår kväll sparkade den med den intensitet jag kände igen, så den hade väl bara vänt sig inåt mot ryggen. Nu känner jag mig relativt lugn igen, även om jag gärna hade velat åka in till BM för att kolla hjärtljuden. Ringde idag och bad om att få komma in tidigare (ska dit 1 april), men hon sa att man ändå inte lyssnar tidigare än så eftersom det är svårt att få in hjärtljuden så tidigt och att det bara skapar mer oro om man inte hör något.

• Tekla78
    EllaBella02 skrev 2012-03-04 21:21:53 följande:
    Jag känner mig faktiskt också ganska svullen för tillfället.. magen känns som den växer som attans, och ibland spänner det så mycket så jag tror att den ska spricka... : ) 

Känner också sparkar betydligt hårdare! Idag har det faktiskt gjort nästan ont ett par gånger, för bebis har kickat till så mycket... : )

Kan även komma lite vätska från tuttarna nu de senaste dagarna.. vet inte om det är möjlig eller vad fasen det är... det är ju inte vitt direkt i alla fall utan mer genomskinnligt och bara om jag trycker på bröstvårtorna... : )

Har även kommit in i någon form av overklighetsperiod när det känns helt sjukt att vi ska få en bebis och att den växer där inne i min mage... Vårt första....  och ja.... man kan nästan bli galen om man går och tänker för mycket på att det faktiskt växer en liten bebis i magen på mig.. : )

Kram på er brudar! 
    Tänkte också på det idag, att bebis börjat sparka hårdare :) Skönt att få bekräftelse på att den lever runt därinne tycker jag!

Mina tuttar har också börjat läcka lite mer nu. Det första som kommer ut är genomskinligt och kan även vara gult. Helt i sin ordning.

Vi väntar andra barnet och det känns inte mindre overkligt det, haha. Eller jo, det är klart att man är mer medveten vad man gett sig in på än med första, men ändå inte. Vår 3-åring har frågat vad bebisen heter tidigare och blivit irriterade på att vi inte vet det. Idag när vi frågade om han hade förslag sa han "Lillebrorsan!!!" Gullunge
  • Tekla78
    momster skrev 2012-03-08 17:37:33 följande:
    Jag behöver tipps mot sura uppstötningar om nån har
    Min halsbränna har också startat nu. Har haft lite de senaste dagarna, men idag är det värre. Tänkte klämma i mig en Novalucol, men de jag hade hemma gick ut för ett år sedan :( Enligt vårdguiden kan det dämpa lite med mjölk, fil eller yoghurt, men man ska inte äta sent och vara försiktig med stark mat, kaffe och te bl.a. Ska handla på apoteket imorgon känner jag! Har för mig att Novalucol var de som var minst äckliga förra gången... Gaviscon växte i munnen. Fråga på apoteket vilka sorter du får ta.
  • Tekla78
    ToKar skrev 2012-03-12 15:35:11 följande:
    Jag läckte nog bara när mjölken rann till förra gången. Fick använda de där amningsskydden i några veckor men sen gick det nog skapligt utan, har jag för mig. Vill gärna slippa de där inläggen så långt det går, de vill ju aldrig sitta som de ska

Jag sydde egna inlägg av fleece sist. Klippte ut runda stycken som jag sedan sicksackade ihop två och två. Blev liksom lite tuttvärmare och läckageskydd i ett. Och luftigare än de köpta i papper också.
Svar på tråden Juli bebis 2012