Juli bebis 2012
Jag också! Hurra! Nu går det framåt :)
Somnade som en klubbad säl på soffan när maken kom hem vid 18.30. Nu har jag svårt att sova :-/ Var så glad igår för att jag inte hade känt SD/förvärkar på länge. Då börjar jag känna mig som superwoman direkt och sätter igång med div projekt. Självklart kom SD igårkväll som ett brev på posten :-/ Att man aldrig lär sig... Nåja, nu är det knappt 3v kvar tills bebis faktiskt "får" komma. Han lär ju väga ca 2400-2500 nu åtminstone eftersom han (och SF-mått) låg strax över normalkurvan.
Tyckte denna lista var ganska bra för BB-väskan:
se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/hospitalbag/
Jag har börjat packa väskan, men alla bebisgrejer ligger fortfarande i källarförrådet. Vi har precis klinkrat i hallen och allt är en enda röra där. Fogen och listerna är inte på plats ännu och hallgarderoben står halvtom på fel ställe. Alla grejer som hör till den står i kök och vardagsrum istället. Vi måste köpa en till garderob som ersättning till en ful byrå som vi haft och jag vill liksom inte fixa iordning/ta upp saker innan det är färdigt. Eftersom jag inte kan fixa och dona och maken inte är så bra på att få saker gjorda snabbt får jag tålmodigt vänta... Men jag försöker att ta det med ro och inte bli upprörd.
Vi har en spjälsäng i källaren, men jag vill ha en som man kan ta bort ena sidan på eftersom vi har det ganska trångt i sovrummet. Så kan man ha spjälsängen precis bredvid dubbelsängen. Då blir det dessutom inte så mycket förändring för storebror som vill sova emellan oss.
Grankotten, förra gången hade jag en "stum" amningskudde, dvs den var stoppad som en vanlig kudde. Den gick runt hela mig och jag gillade den inte alls. Dels för att den var svår att reglera i höjd och dels för att jag kände mig instängd. Denna gången har jag köpt en halv med någon form av skumkulor i som förhoppningsvis går att puffa upp till rätt höjd.
Fy för hemorrojder och förstoppning! Lider med er som har det. Har lyckats hålla konsistensen någorlunda i shack med massa vatten och fiberberikad gröt med linfrön och russin i. Märker direkt när jag ätit något annat på morgonen.
Frågade min BM sist och hon sa att jag enligt dem räknas som fullgången i v 39+6. Jag har BF på en onsdag o går alltså in i varje ny vecka på en torsdag. Hon säger att jag är i en vecka mindre än vad jag säger, dvs nu är jag i v 34+4, BM säger "i v 34" och jag säger "i v 35". Men babycenterappen byter vecka på onsdagar.
På tal om slemproppen, när min systerdotters gick (2008) och hennes BM sa att det nog inte var långt kvar så tog det ca 3v för bebisen att komma efter det. Den kan tydligen återbildas också, så i detta med förlossningar och hur de startar vet man aldrig!
35 dagar kvar Sonen kom 7dagar innan BF och statistiskt sett kommer 2:an 2-3 dagar innan 1:an. Gissar på att han kommer 3-4:e juli (BF 11/7) då nästa fullmåne inträffar då. Gissar jag rätt har jag 28 dagar kvar