Inlägg från: AnnA1985 |Visa alla inlägg
  • AnnA1985

Juli bebis 2012

snoffsan08 skrev 2012-02-06 10:12:58 följande:
    . AnnA1985: Kul att få se den lille =o). Var det svårt att se könet? Ska på RUL nästa tisdag och hoppas på att få se vad det är då.

Det va magiskt ^^
    När vi frågade så sa hon att hon hade sett könet från en vinkel, men de vll se från två vinklar för att vara säkra.. och precis när vi pratar om det så ser vi 3 små streck, så det va inget snack om att det va en tös ^^
    Spännande :D  
  • AnnA1985
    EllaBella02 skrev 2012-02-29 22:13:33 följande:
    Fint!
    Började äta mina järntabletter idag.. Niferex... och ursäkta detaljerna men jag spydde som en gris precis!

Tror verkligen att det beror på tabletten, för jag har inte mått så här illa innan och jag känner även av att magen är sjukt orolig...

Måste ringa till BM imorgon och se om jag kan få slippa ta dom och försöka få upp järnvärdet på annat sätt...  : (  

Det finns en sort som är väldigt skonsam för magen, Hemofer heter den. Men då är det 4st/dag man ska ta, då de inte är lika starka som Niferex och den där andra sorten på D vad den nu heter.
    Äter Hemofer nu, varken blivit förstoppat, illamående, lös eller nånting, underbart! 
  • AnnA1985

Man kanske skulle bli lite mer aktiv här igen... va här varje dag fram till typ vecka 11-12, sen hoppade jag till en grupp på FB. Alltid kul att följa lite fler tjejer =)
    Går in i vecka 22 på fredag, underbart!
    Fick reda på idag att jag har GBS i urinen och underlivet... någon som har erfarenhet av det?  

• AnnA1985

Nu får jag ta mig i kragen och följa denna grupp igen, va med när den startades nämligen...
    Någon som drabbats av ordentliga förvärkar än? 

• AnnA1985
    chess07 skrev 2012-05-05 12:36:36 följande:
    här är en till som är dålig på att följa gruppen! 

har faktiskt känt av förvärkar några gånger sista veckan, som en molande mensvärk i mage och ut i ryggen som tilltar i styrka emellanåt. har kanske hållt i sig 30-60 min. men de är normalt som ja förstått? :)  

Skönt att det är fler än jag ;)

Ja, det är normalt. Åkte in i tisdags för att jag hade haft kraftiga förvärkar i nästan 2 timmar... De ville titta så jag inte hade börjat öppna mig, så vi åkte in, och det hade jag inte som tur va. Mitt i allt elände (kräktes och höll på att svimma när jag låg inkopplad till ctg)   så kommer barnmorskan och säger att läkaren vill göra ultraljud för att titta så att bebis mår bra. Vilket lyckorus när vi fick se henne igen :D <3
  • AnnA1985

Dessa sömnproblem, gaah! Ont i fogarna hur jag än ligger, varmt och jävligt på nätterna nu och en "härlig" förkylning på detta... 6 veckor kvar, måtte de gå fort! :p

• AnnA1985

Har vart till IKEA i Jönköping idag blir ju nån timmas bilresa, svårt att välja vilket IKEA man ska ta också när vi har ungefär lika långt till både Örebro och Göteborg och Jönköping då :p
    Handlat hem det sista för bebis ankomst.. skötbord + bädd, spjälsängstäcke + skydd, sängkläder, små "spy"handdukar och lite annat smått och gott. Fast kom ju på att "jävlar, jag köpte ingen madrass till spjälsängen" när vi kom hem, tur det finns Jysk i stan ;p 

• AnnA1985

Bök bök bök... våran lilla flinga håller full rulle i magen, blir nästan lite småjobbigt emellanåt :p
    Och att sparka hårt utåt sidorna tycker hon är såååå roligt! Lilla ligistbarn <3 
    När är det normalt att de små fixerar sig egentligen? 

• AnnA1985

Vill med ha den boxen! :p
    Förresten... En av tjejerna, som va med här när tråden startades, fick sitt barn i förrgår. En liten Jack på dryga 2 kg, i vecka 33 =) Vi som va med i början gjorde en FB grupp istället, då vi tyckte det va bekvämare, så därför inte många av de som va med i början som är kvar :p

• AnnA1985

Plommon kan också göra under vid hård mage =)

Angående illamående... På nätter vaknar jag av att jag får sura uppstötningar, de kommer från ingenstans, men har ingen halsbränna när de kommer. Rätt äckligt att vakna av magsura i käften :S Känner mig illamående lite då och då... vettesjutton vad det kan bero på. Har bra järnvärde.. Jajja, man överlever iallafall.. det känns att man lever :p 

Svar på tråden Juli bebis 2012