Inlägg från: AnnA1985 |Visa alla inlägg
  • AnnA1985

Juli bebis 2012

Till er som blöder och misstänker/har fått MF, ni blir snart gravida igen ska ni se. Era kroppar kan ju ändå ta emot de små "parasiterna" =) och får man MF så är det ju ändå kroppens sätt att stöta ut nåt som inte är friskt. Fick MF i Augusti, jag vet att det sög, men tröstade mig lite med att naturen ändå skötte sin del.
    Dålig tröst kanske,kanske inte hjälper alls... Men jag hoppas innerligt att ni blir gravida snart igen Hjärta 

• AnnA1985
    vädursflicka skrev 2011-11-09 19:22:39 följande:
    Är det förresten nån annan som tappat aptiten, och tycker det är jobbigt att äta pga illamående eller så..??

Själv var jag ju ashungrig till en början, men nu de senaste dagarna har jag varit lite smått illamående, haft halsbränna, samt absolut ingen aptit. Hårt tunnbröd och riskakor går bra att äta, men vilken varm eller mjuk mat som helst bara växer i munnen...:( jobbigt, för samtidigt känner jag mig ju ganska hungrig också, även om det inte alls är lika mkt som förut :P 

är skithungrig och asillamående samtidigt.. hoppas det försvinner snart ^^
  • AnnA1985

Mår tokilla, men det är nog för att jag enbart ätit brunch idag :S
    Så nu ska jag gå till pizzerian och köpa en stor fet kebabrulle!! :p 

• AnnA1985

Nån mer som har rubbat nattsömn? Jag blir fanimej galen! Vaknat vid 4 hela veckan och inte kunnat somna om... så nu sitter man här och ugglar. La mig inte precis tidigt heller, tänkte ju liksom att jag kanske skulle få sova om jag la mig sent, men neeej då *får ett mindre utbrott*
    Hoppas nästan att rekryteringen ringer in mig om jobb inom den närmsta timman... fast ändå inte, lär ju inte vara människa när jag ska vårda de gamla *mummel mummel* De kommer få utstå en tyst (brukar vara väldigt tyst när jag är trött och irriterad, och tur är väl det :p) Anna...

• AnnA1985
    Blåklockan79 skrev 2011-11-11 06:22:47 följande:

Sover jättedåligt och vakanar tidigt, ibland kan jag somna om efter 5 men oftast inte. Vaknar många gånger på en natt...

Usch, jobbigt =/

Ni som varit gravida tidigare... Har ni haft sömnproblem under era andra graviditeter?
    Eller kanske bara är några stycken som får det? 
    En annan är ju helt färsk, känns som man varken vet det ena eller det andra :p  
    Verkar som att det inte blir nåt jobb idag... så jag tänkte se om jag kan somna om en stund *gäsp* 
  • AnnA1985
    Soffiie skrev 2011-11-11 07:14:53 följande:
    jag är lika  håller på bli tokig.. sen sitter man som en zoombi på dagarna.. jag förstå rinte jag vaknar flera gånger ibland på en timme och snurrar omkring i sängen och håller på.. jätte jobbigt,,

jag kan för tillfället inte lyfta arslet ur soffan :p
    Ja, och ligga och snurra i sängen är sååå frustrerande :S Visserligen har jag haft sömnstörningar innan graviditeten, men då har jag ändå kunnat somna om till slut, men inte nu. Kan inte ligga på mage längre heller, för då ömmar det, gissar på att det är livmodern? :p  
  • AnnA1985
    chess07 skrev 2011-11-11 07:19:20 följande:
    jag sover oxå dåligt nu, men jag är helt säker på att det beror på fullmånen som är den här veckan! 
    vet jättemånga som har rubbad nattsömn just nu och jag själv brukar påverkas av fullmåne!
    kanske är så för dig med? 

Nix, aldrig haft problem med fullmånen, tycker den enbart är vacker :p
  • AnnA1985
    Ace33: Så det är alltså bättre med en lite hårdare säng när man blir lite tjockare?

Vitsippa80: Spikmatta... testade morsans när jag va och hälsade på henne i Östersund julen -09, men jag låg bara och garvade för att det kittlades :p Hemligheten kanske är att försöka slappna av? Mamma säger att hon också alltid somnar på spikmattan =) 
  • AnnA1985
    Vitsippa80 skrev 2011-11-11 12:31:59 följande:
    Vi berättade för våra föräldrar och närmsta vänner redan i v 5-6. Vi resonerade som så att de ändå kommer märka att man inte mår bra om nåt går fel och att det då kan kännas skönt att ha deras stöd och förståelse och slippa berätta om graviditeten DÅ istället.

Tänker exakt likadant. Hann dock inte säga så mycket på jobbet igår då ögonen hängde nere i knävecken och att jag hulkade till emellanåt... det jag fick höra va "Nämen, är du gravid?!?!?!" Vad skulle jag svara? "Eh, nej, jag har magsjuka?" Nä, jag sa som det va att deras misstankar stämde :p
    Nu ska jag iväg till jobbet igen... dock ett annat ställe, jobbar på 3 olika ställen nämligen. Dock ska jag sitta vak, till 21.15... hugaligen, gillar inte att sitta vak =( Inte för att jag tycker det är otäckt i sig, men det är alltid sorgligt när någon ligger inför döden, och detta stället som är för psykiskt sjuka, har vårdtagarna knappt några anhöriga, tragiskt =(

Förresten, kul att första magbilden i magtråden kommit upp, sååå fiiiiin! Längtar till jag får mage också <3   
  • AnnA1985
    frånochmeddu skrev 2011-11-11 23:25:01 följande:
    IDAG FÖRLOVADE JAG & MANNEN OSS!! han har köpt världens finaste ring från schalins och den är ingraverad och allt!! Hur kan jag vara så lyckligt lottad?!  

Men vad roligt, GRATTIS! :D
    Jag och min gubbe förlovade oss 1a oktober, och blev gravid samma månad ^^
Svar på tråden Juli bebis 2012