Inlägg från: AnnA1985 |Visa alla inlägg
  • AnnA1985

Haft molande värk, som mensvärk, 3 dagar nu.. Även haft värkar som jag fått andas igenom, dock oregelbundna. 18 dagar kvar till BF.
    7e bebisen har kommit ut från de som va med i trådstartens början, man är ju skapligt avis :p

• AnnA1985

Ooh, mer bebisar! Grattis till er =)
    Går med mina oregelbundna värkar och blir frustrerad... alvedon hjälpte igårkväll att ta bort det onda, men idag har det inte vart lika effektivt med alvedon... vill bara att värkarna ska komma igång ordentligt!!! 

• AnnA1985

Grattis Feah =)
    Har vart hos bm idag, och såhär ser det ut för tillfället:
    Bltr 125/70
    Flingans ♥ ljud 152
    SF-mått 36 (är i vecka 37+4)
    Hon är fixerad och klar, bm tror inte jag kommer gå tiden ut om mina förvärkar och tryck fortsätter på detta vis... jag hoppas hon har rätt!
    Och nu är det dags att ta 2 alvedon för att se om värkarna avtar eller om det fortsätter... ååååhh!!!! 

• AnnA1985

Kan man öppna sig utan att ha regelbundna värkar? Har ju haft till och från sen i fredags... Lillan verkar fortsätta att borra sig ner i bäckenet, trots att hon låg djupt nere på kontrollen igår. Gör galet ont när hon mucklar på där inne!

• AnnA1985
    smulan12 skrev 2012-07-02 21:13:21 följande:
    17.56 tittade vår lille fis ut. :) med sina 52cm och 3900gram tittade han efter mkt om och men ut 11 dagar för tidigt. Vi mår bra. :)

Wiie, grattis! Kommenterade nyss din blogg och va så galet nyfiken, men nu vet jag :D
    Ser fram emot bilder sedan när du orkar ta tag i den biten ^^ 
  • AnnA1985
    AKT83 skrev 2012-07-02 23:38:37 följande:
    Att föda hemma var inte alls planerat. Det började med små molvärkar i förmiddags vid halv elva tiden. Kl elva kom svägerskan och hennes två döttrar, de skulle sova någon natt och underhålla oss lite så att jag fick avlastning med sonen. Vi skrattade lite och sa att det ju skulle vara perfekt om bebisen kom idag när vi ändå hade barnvakt. Vid lunchtid började det göra lite mer ont så efter lunchen gick hon och barnen ut. Vid halv två hade jag oregelbundet men oftare värkar så jag ringde mannen och sa att han kanske skulle komma hem i fall att. Vid två ringer jag förlossningen, de säger att jag får komma in för undersökning men jag bör vara mer påverkad av mina värkar, vid tio över ringer jag igen för att jag har sådant tryck neråt men jag knäpper av samtalet för det gör sååååå ont, strax därefter går vattnet och efter det kommer krystvärkarna. Äldsta kusinen på 6 år ropar på sin mamma att jag gråter då hon kommer och jag känner att bebisens huvud kommer och skriker åt henne att ta av mig byxorna och ta emot bebisen. Tre krystvärkar senare har hon vår fina dotter i handen och jag provar ringa förlossningen för att få veta vad vi ska höra härnäst men det är upptaget så jag ringer 112 istället. Ca 5 min senare kommer maken hem och blir förstås väldigt chockad och ytterligare 5 min senare kommer ambulansen dom tar oss till förlossningen. Nu sover lilla smittan och mannen bredvid mig på bb. Storebror och kusinerna harvarit och hälsat på lite snabbt!

Nu ska jag också försöka mig på lite vila ;)

Grattis smulan till din bebis!
    Rörande att läsa! Vad skönt att allt gick bra, och ett STORT grattis =)
  • AnnA1985
    Sladdis skrev 2012-07-03 06:02:31 följande:
    Kl 00:53 föddes vår Matteo. Han var 48 cm lång och vägde 3565 g. Vi hade fått tid till KS på torsdag och skulle varit på inskrivning imorgon, onsdag. Det blev inte som vi tänkt då vattnet gick vid 22:30 och BB ville att vi kom in på en gång. Allt gick lugnt till eftersom inga verkar kommit igång men eftersom det var lugnt på operationssidan och läkare och narkospersonal inte hade något att göra så tyckte de att de lika gärna kunde göra snittet under natten som att vänta till morgonen.
    Gud vad härligt att äntligen snusa bebis!!!:)

Åh, grattis till er också!

Här står det stilla, men en tjej i våran föräldragrupp uppdaterade att hennes vatten gick kl 5.. så blir ännu en bebis inom de närmsta dygnen :D
    Vill också! :p  
  • AnnA1985

Grattis till alla som fått sina skatter =)

Är på BF+4 idag... tanken på att man får gå över 3 veckor gör mig galen. Det sämsta vore om förlossningen kommer igång dagarna innan juli är slut, då jag även måste ligga kvar minst 2 dygn.. för den 1/8 ska vli flytta. Panikångest är bara förnamnet! Hur f*n ska man hinna flytten då.. Detta är ett stressmoment som håller på att ta kål på mig för tillfället =(  

• AnnA1985
    millifjor skrev 2012-07-16 10:33:35 följande:
    Här behöver man "bara" gå över två veckor...konstigt att det kan vara så olika!

Ja, det är skumt. Här får vi börja med att åka in till förlossningen för att kollas efter 15 dagar, sen ska man dit varannan dag tills man gått 3 veckor över tiden... Känns sådär lagom roligt att åka 10mil tur och retur varnannan dag om det nu blir så att jag går över tiden så mycket :S
  • AnnA1985
    Trolla75 skrev 2012-07-16 11:12:42 följande:
    Men nä fy va taskigt! det blir ju vansinnigt dyr bensinräkning och sitta skumpa runt i en bil är ju inte det roligaste heller med magen i vädret.

Går det inte att överklaga!?
    Du får dra till med depression eller något så dom gör något vid nästa besök.

Grejen är den att jag nog inte behöver överdriva speciellt mycket då jag redan är sönderstressad och har panikångest då både flytt och förlossning kan ske på samma gång :S Ska till min bm sista gången imorn och eventuellt få en hinnsvepning... ska berätta våran situation också. Kan ju alltid hoppas att det räcker till att sättas igång lite tidigare.
  • AnnA1985

Blev ingen hinnsvepning hos bm imorse.. Tappen va inte mogen *tjut och böl*
    Dock var det väldigt lite kvar på den, alltid något...
    Så ja, BF+5 idag, jippi... har flyttpackat och även flyttat lite grejer idag i hopp om att det ska få igång förlossningen... det enda jag fick va ondare i ryggen och fogarna :p  

• AnnA1985

oregelbundna värkar sen 8 imorse.. är 4-9min mellan värkarna... och på förlossningen säger att jag ska åka in när det är 3-5min mellan värkarna. kommer inte kunna sova i natt.. värkarna gör bara ondare och ondare, men de blir inte tätare? bah..

• AnnA1985

Jag skäms nästan, missar denna sida heeeela tiden! Känner igen några av namnen från tiden då jag va som mest aktiv.. Men vet ni, jag är gravid igen, hohohoo! Kommer skilja lite drygt 1 år och 3 månader mellan Maya och bebis, om nu bebis vill stanna kvar =)

• AnnA1985

Tack! =)
    Nja, vi hade tänkt sätta igång till sommaren...
    Hade min första mens i januari, och jag va väl lite naiv när jag trodde att jag inte kunde bli gravid med en gång, haha, trots att vi va försiktiga.
    Hade världens panik första och funderade till och med på abort, blev så ställd och rädd att jag inte skulle kunna ta hand dom 2 så små barn. Men när allt väl sjunkit in så kändes det bara så rätt, och jag vet att jag absolut inte skulle kunna klara av att göra en abort.

Nån som har tätt mellan barnen? 

• AnnA1985

Okej, härligt att läsa =)
    Är samtidigt fortfarande lite nervös... varken jag eller min man har anhöriga nära, det närmsta är 10 mil, men det är ju inget man åker om man vill ha barnvakt någon timma :p
    Är inte från stan heller, så har inte så många vänner, och de vänner jag har de har själva barn och orkar tydligen inte hjälpa oss någon enstaka gång. Jaja, har haft ett ganska tufft liv, så 2 barn ska jag allt klara av galant ^^

• AnnA1985

Tack för era gratulationer!
    Och spännande att få följa en till gravid här i tråden =)

Kan väl inte påstå att jag har skitnätter, men Maya vaknar fortfarande på nätterna och vill äta... Undra just hur det kommer bli om denna graviditet fortskrider och Maya fortfarande vill äta på nätterna när bebis är född :p 

Svar på tråden Juli bebis 2012