Juli bebis 2012
ilat i underlivet hela kvällen igår och långt in på natten...
fler som känt liknande?
ilat i underlivet hela kvällen igår och långt in på natten...
fler som känt liknande?
3 veckor och 4 dagar kvar till BF...magen har sjunkit rejält, en bit av slemproppen har lossat och jag har även hunnit läcka fostervatten... Det gör absolut ingenting om bebis vill titta ut innan! :p
Haft molande värk, som mensvärk, 3 dagar nu.. Även haft värkar som jag fått andas igenom, dock oregelbundna. 18 dagar kvar till BF.
7e bebisen har kommit ut från de som va med i trådstartens början, man är ju skapligt avis :p
Ooh, mer bebisar! Grattis till er =)
Går med mina oregelbundna värkar och blir frustrerad... alvedon hjälpte igårkväll att ta bort det onda, men idag har det inte vart lika effektivt med alvedon... vill bara att värkarna ska komma igång ordentligt!!!
Grattis Feah =)
Har vart hos bm idag, och såhär ser det ut för tillfället:
Kan man öppna sig utan att ha regelbundna värkar? Har ju haft till och från sen i fredags... Lillan verkar fortsätta att borra sig ner i bäckenet, trots att hon låg djupt nere på kontrollen igår. Gör galet ont när hon mucklar på där inne!
Nyss hemkommen från förlossningen... låg med ctg, men fick inte reda på nåt, var full rulle där så doktorna hade inte tid med mig. så ska komma tillbaka 9.30 för information och viktskattning...
skulle göra vad som helst för en hel natts sömn!
Grattis till alla som fått sina skatter =)
Är på BF+4 idag... tanken på att man får gå över 3 veckor gör mig galen. Det sämsta vore om förlossningen kommer igång dagarna innan juli är slut, då jag även måste ligga kvar minst 2 dygn.. för den 1/8 ska vli flytta. Panikångest är bara förnamnet! Hur f*n ska man hinna flytten då.. Detta är ett stressmoment som håller på att ta kål på mig för tillfället =(
Blev ingen hinnsvepning hos bm imorse.. Tappen va inte mogen *tjut och böl*
Dock var det väldigt lite kvar på den, alltid något...
Så ja, BF+5 idag, jippi... har flyttpackat och även flyttat lite grejer idag i hopp om att det ska få igång förlossningen... det enda jag fick va ondare i ryggen och fogarna :p
oregelbundna värkar sen 8 imorse.. är 4-9min mellan värkarna... och på förlossningen säger att jag ska åka in när det är 3-5min mellan värkarna. kommer inte kunna sova i natt.. värkarna gör bara ondare och ondare, men de blir inte tätare? bah..
Jag skäms nästan, missar denna sida heeeela tiden! Känner igen några av namnen från tiden då jag va som mest aktiv.. Men vet ni, jag är gravid igen, hohohoo! Kommer skilja lite drygt 1 år och 3 månader mellan Maya och bebis, om nu bebis vill stanna kvar =)
Tack! =)
Nja, vi hade tänkt sätta igång till sommaren...
Hade min första mens i januari, och jag va väl lite naiv när jag trodde att jag inte kunde bli gravid med en gång, haha, trots att vi va försiktiga.
Hade världens panik första och funderade till och med på abort, blev så ställd och rädd att jag inte skulle kunna ta hand dom 2 så små barn. Men när allt väl sjunkit in så kändes det bara så rätt, och jag vet att jag absolut inte skulle kunna klara av att göra en abort.
Nån som har tätt mellan barnen?
Okej, härligt att läsa =)
Är samtidigt fortfarande lite nervös... varken jag eller min man har anhöriga nära, det närmsta är 10 mil, men det är ju inget man åker om man vill ha barnvakt någon timma :p
Är inte från stan heller, så har inte så många vänner, och de vänner jag har de har själva barn och orkar tydligen inte hjälpa oss någon enstaka gång. Jaja, har haft ett ganska tufft liv, så 2 barn ska jag allt klara av galant ^^
Tack för era gratulationer!
Och spännande att få följa en till gravid här i tråden =)
Kan väl inte påstå att jag har skitnätter, men Maya vaknar fortfarande på nätterna och vill äta... Undra just hur det kommer bli om denna graviditet fortskrider och Maya fortfarande vill äta på nätterna när bebis är född :p