HannaVirrpanna skrev 2012-06-11 21:37:38 följande:
Efterlyser också underhållning för 2åringar :)
Sajo81: var bor ni nånstans? Kommer ni söka större? Vi bor också i en trea (52kvm) och det är trångt och vi har bara ett barn :) ni gör det bra som håller ihop :) vi letar lite smått efter nått större men vi har väl inte riktigt hittat drömboendet än... Trivs himla bra i vår lilla skrubb!
Idag har jag varit på "absolut avslappning" 2 timmars behandling på spa :) speciellt för gravida. Fotbehandling, fotmassage, ansiktsbehandling, ansiktsmassage, handmassage, manikyr och portömning! Sjukt härligt! Fick av min sambo i födelsedagspresent :) väldigt välbehövligt!
Tips! För det är väldigt värt pengarna!
Wow, vad härligt! Jag var på gravidmassage i lördags 30min och det var såå skönt! Ska dit 21/6 också fast då en timme. De har en speciell bänk med hål för mage o tuttar så att man ska kunna ligga på mage. Underbart!
Idag har jag exakt 1 månad kvar. 30 dagar!!! Om 1 1/2 vecka välkomnar jag bebisen, dvs tidigast dagen innan midsommar eftersom avdelningen jag vill föda på inte tar emot innan v 37+0. Bara för det kommer jag säkert att gå över tiden massor :/
Var hos BM idag och alla värden var bra! Tog upp lite rädslor (just det, glömde cytotek-frågorna...), bl.a. att det ska gå för fort. Hon sa att normalt sett brukar man räkna med en halvering av tiden från första till andra barnet och att det nog inte skulle vara någon fara för mig. Och de få som det går riktigt fort för brukar känna det redan från början eller så brukar man känna på sig att man har tid liksom. Så skönt att höra efter en story som min kollega berättade. Med hennes andra ringde hon barnvakt på 1:a värken, 10min senare hade de barnvakt och åkte in direkt. De hann vara på BB i 10 min innan bebisen var ute. Verkligen inte mitt drömscenario även om jag såklart inte vill ha någon långdragen förlossning.