Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/naturalbringonlabour/ Var tvungen att googla på sätta igång förlossning och hittade denna informativa sida. Ganska bra faktiskt :) tyckte tipset att sätta på sig finaste trosorna för garanterad vattenavgång var bra, haha! Min BM sa att man ska "vila" in en förlossning, dvs sätt inte igång att storstäda + promenera så att du är utpumpad när det sätter igång.

• Tekla78
    Trolla75 skrev 2012-06-21 22:10:57 följande:
    Jag har i en himla massa mjölk i mitt te, så det brukar typ vara fesljummet när jag dricker det... Men iste lät gott, nu har jag plockat egna hallonblad som ligger på tork... Får se hur det smakar? tycker ju inte det är gott precis...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ

Nja, tyckte inte heller teet var så gott, men väl kylt och med socker smakar det svag hallonsaft.
  • Tekla78
    FruSandra skrev 2012-06-22 20:28:17 följande:
    Mina fötter och händer är dunder svullna.. (Finns bild på bloggen frusandrasjoberg.blogg.se ) Ja kan knappt vicka på varken fingrar och tår.. Dessutom har jag inga vrister längre pga svullnaden.... Hoppas ni alla haft en toppen midsommarafton.. Min slutade vid 17 tiden.. Maken har druckit några öl och jag har sammandragningar och förvärkar.. Grejt! Ja hoppas de håller sig till de, annars får ja köra in själv :S

Men, hur vågade han dricka med den kvällen ni hade igår?
  • Tekla78
    Trolla75 skrev 2012-06-21 22:32:23 följande:
    Jag har vilat mycket inför mina förra... men just dagen innan bägge har jag blivit utlurad på långpromenad, så jag vill gärna tro att det har ett samband! Annars ligger jag vågrätt så mycket jag kan...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ

Jag tror absolut på långpromenad och ska ta en prommis varje dag så långt jag orkar. Det jag menar är att man kanske inte ska ta en 2h-promenad, storstäda, tvätta fönster, klippa gräsmattan etc på en gång eftersom man även måste samla energi inför förlossningen. Förra förlossningen startade oväntat efter simning, bastubad och långpromenad! Borde inte ha blivit förvånad 1v innan BF, men jag tänkte att alla förstföderskor går över tiden Han var beräknad till 30/12 så det var önsketänk såklart, men så kom han alltså på självaste julafton! Provade du isteet? Vad tyckte du i så fall?
  • Tekla78
    En liten skrev 2012-06-23 07:55:35 följande:
    Hej. Här inget nytt. Jag var så trött och bara grät igår, vid sju tiden ringde jag 4 åringens bästa kompis föräldrar och de kom och hämtade henne. Hon fick leka och äta med dem <3 . Jag har fortfarande samma symptom som igår, men inget mer. Då mannen jobbar hela helgen har vi bjudit in svärmor på lunch och hon stannar och följer med på skolfesten i eftermiddag. De tar med sig en väska för att sova över vid behov. Det är lite jobbigt med allt blodigt som, men det är nog som det ska.

God morgon. Usch, vad jobbigt det låter. Har du ringt och kollat med dem på förlossningen angående blodet? Vad säger de om det? Skönt att du har back-up för tjejen i alla fall.
  • Tekla78
    EllaBella02 skrev 2012-06-23 20:34:59 följande:
    Nu här på kvällen har jag haft flera kraftiga vita flytningar. Lite slemmiga kanske men om jag står upp eller går så rinner det igen. Ringde förlossningen och vi ska avvakta. Kan vara kraftiga flytningar, slempropp eller vatten. Jag var mest nervös att det läcker vatten. Nu ska vi avvakta och se hur mycket det rinner mera idag. Ska ringa till dom om någon timma : )

Spännande! Hoppas det satt igång nu då. Jag hoppas och hoppas, men efter imorgon får han gärna vänta några dagar upp till en vecka innan han tittar ut. Inatt vore idealiskt om det satte igång eftersom vi har barnvakt, men nu vill jag bara ha hem min stora skrutt o gosa ordentligt!
  • Tekla78
    mommytobe again skrev 2012-06-23 22:03:28 följande:
    Det fick bli en sväng till förlossningen igår......stack som knivar och tryckte neråt nåt djävulskt, va dock bara öppen nån cm........några tips nu för att inte stänga mig igen?det har ju fortsatt under dagen,dock inte lika intensivt! Hoppas så på bebis nu!!

Promenera och slappna av. Kanske gå på behandling av något slag? Var på avslappningskurs för omföderskor och BM där berättade att när barnet trycker neråt frigörs oxitycin vilket stimulerar värkarna som i sin tur trycker barnet längre ner. Avslappning frigör ju också oxitycin så massage och beröring är bra i alla former.
  • Tekla78
    anjiali skrev 2012-06-24 09:29:22 följande:
    18 dagar kvar. Med andra ord knappt någon ide att vänta ens på att något skulle hända. Väderprognosen säger regn och regn. Vad skall man hitta på med två lediga barn för att få tiden att gå och ha något att göra. Kan man boka in någon mini resa i Sverige ??? Typ en tur till Kolmården ??? Lite dyrt kanske ??? Tips någon, måste få tiden att gå. Det är ju minst en vecka kvar till det ens är någon ide att vänta på att något skall hända.

En vanlig tur till simhallen brukar vara uppskattat. Då får man åtminstone en fm eller em att gå. Var bor ni?
  • Tekla78

Ellabella, grattis!!!

MissMurrig, kramar till dig! Du ska se att det går bra med förlossningen. Hoppas du har någon du kan prata med om ångest och annat. Var noga med att berätta om dina farhågor för personalen på BB så att du kan få hjälp om du är i riskzonen för förlossningsdepression.

Svar på tråden Juli bebis 2012