Låg vaken till omkring 4.30 och kl ringde 8.00. Känner mig kanske inte jättetrött precis, ligger ju här med datorn på magen 
Hallonmusen83 skrev 2012-02-24 05:04:11 följande:
sover skitkasst med

Vi får försöka få bättre nattvanor helt enkelt!
En liten skrev 2012-02-24 08:42:28 följande:
Jag ska strax iväg och träffa en barnmorska för första gången. Här nere följs jag av gynekologen så jag vet inte vad som kommer ske hos barnmorskan. Men jag tror hon vill prata om förberedelser till förlossningen och annat. Vilket fall som heldst ska det bli spännande.
Vad ska ni göra för att förbereda er? Vi gick en föräldrakurs förra gången och det var trevligt. Den här gången har jag längtat efter simträningen sedan jag blev gravid så det hoppas jag att hon vet vart jag ska vända mig för att kunna delta i.
Har ni andra några förslag på vilka typer av kurser som är bra?
Förberedelser; förra grav. blev vi erbjudna att gå föräldrakurs mest för gubbens skull då det var hans 1a. Men det var så dumma tider (tidig em och då jobbade han) så vi skippade den kursen. Nu blev vi inte erbjudna någon.
Men däremot gick jag på mammavattengympa sist och det bad jag även att få göra nu! Så den börjar nu i april tror jag. 34 -gradigt vatten är inte helt fel!

Det blir en skön vår!
Maryveken skrev 2012-02-24 09:06:23 följande:
Tack så mycket! :) Känns helt otroligt att vi ska få en flicka. Jag har drömt om det sen jag var typ fem år gammal, haha! :) Så nu med en av varje kan man ju inte få det bättre! :)
En liten - Jag har också gått upp en massa mer än under förra grav. Men jag tror det mest är vätska. För på fingrarna kan jag inte ha mina ringar och det pulserar i benen. Dags för stödstrumpor kanske. V20 nu.
Jag outade min grav. på facebook vid vecka 10. Hade gjort det tidigare om det inte var för att jag sökte så himla mycket jobb just då. Men jag har alltid varit öppen med allt. Som en bok. Man kan läsa sig till i stort sett allt i mitt liv =P Men sån är jag, utan min blogg vet jag inte vad jag hade gjort. Där har jag ventilerat allt från missfall till bröllopsångsest liksom..
Gällade förlossningsförberedelser så fick jag mitt snitt garanterat redan vecka 7 så jag kommer jag bara att dricka hallonbladste för att försöka minska blödningen. Jag vet inte varför jag ger mig på detta igen då det absolut inte fungerade förra gången. Jag önskar att vi fick gå på föräldrakurs då det är ett ypperligt tillfälla att träffa andra mamma och pappor i området. Vi kommer inte att få vara med i år då vi var listade förra året. Vi kunde dock bara vara med på en träff då för sen blev vi inlgade på NUS pga hotade förtidsbörd från vecka 24 =P
Och grattis till tvillingar! Vilken chock! :)
Va kul att din önskan gick i uppfyllelse!
Jag hade också velat gå på föräldrakurs just för umgängets skull!
Angående vätska i kroppen... Den här graviditeten har jag fortf. kvar mina ringar och de sitter jättelöst, jag slipper också stödstrumpor som jag levde med hela förra graviditeten.
Jag tror att detta beror på att jag äter minimalt med kolhydrater. Äter jag fel någon gång drar kroppen på sig en massa extra vatten och jag svullnar som en gris.
Själva förlossningsförberedelserna har jag inte tänkt på så mycket än...
men jag måste dela med mig av en helt fantastisk tråd!
www.familjeliv.se/Forum-2-13/m52647483.html
Jag har varit utan smärtlindring vid bägge mina förlossningar, 1a hans det inte med, med 2a vägrade jag testa lustgas då jag hatar att bli full (snurrig) så det gick bra...
Nu min 3e så ska jag DYKA... det låter flummigt, men jag är bra på att slappna av! kika på länken här ovan...