Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

EllaBella02 skrev 2012-02-28 21:04:33 följande:
    Ja, det namnet gillar vi starkt!! :  )

Nu är vi hemkomna från första föräldrautbildningen i alla fall.. Fick lära oss om tandvård både för gravida och bebisarnas första tänder, amning, träning och kost, och så var det info från BVC och från barnmorskan.
    Intressant faktiskt!

Vi fick även med oss lite saker hem.. : ) Tandborstar från Folktandvården, leksak från friskvårdsföretaget, och lite annat smått och gått... vi fick även moderskapsintyget som ska skickas till FSK... och vi som hade lite dåliga järnvärden fick reda på de proverna idag och fick info om att vi skulle äta extra järn... så det blir en tripp till apoteket imorgon.. : )

Nu är det två träffar till med dom i Maj, och en till i Maj med barnmorskorna på förlossningen här på universitetssjukhuset. Spännade! : )
    Föräldrautbildning, uj uj va gammal jag känner mig nu! hihi det är över 12 år sedan jag var på föräldrautbildning när jag väntade Wilma...

För övrigt är det 12 år sedan i morgon på Skottdagen som min  älskade Wilma föddes! {#emotions_dlg.flower}
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-29 07:14:35 följande:
    idag ska ja på ul igen mys !
    Mysigt! lite avis faktiskt om jag ska vara ärlig! Flört
    Ha det så trevligt!
  • Trolla75
    Idag för exakt 12 år sedan, gick jag hemma och värkte... trodde att förlossningen va på G, men jag var ändå inte helt säker då var jag i v36+4... Det var ju min första.
    Höll mig lugn till framåt 15-tiden, då tyckte jag att det var 3 minuter mellan värkarna... Tog mod till mig och ringde till förlossningen, där var det ingen som tog mig på allvar, fick till svar - Lilla vän, du har minst två veckor kvar! gå du o lägg dig o vila lite!
    Dumma kossa!!!
    Vägrade ringa igen... senare på kvällen gick jag hemma med riktiga krystvärkar och då åkte vi in!
    Väl inne ca 21.30 visade det sig att jag var fullt öppen, tror jag chokade många!
    Men nu till själva fl, visste ju att det var Skottdag och nej, jag ville då inte ha barn den dagen! stackars barn att bara få fylla vart 4e år. Men det gick inte att hålla igen, hur mycket jag än försökte!
    22.53 kom ju världens finaste Wilma ut och hon va så liten o fin... 47cm lång och vägde 2715g.

Hjärta Grattis min stora prinsessa på 12 års dagen! Hjärta

• Trolla75

Har också käkat Niferex vid alla mina 3 graviditeter... aldrig mått illa av dom.

• Trolla75
    Hallonmusen83 skrev 2012-03-01 14:00:05 följande:
    Jag varierar me blutsaft och niferex !
    Hur smakar egentligen Blutsaft??? jag har aldrig vågat smaka, när jag jobbade i äldreomsorgen så va det ju vissa som fick detta, men åh jag tyckte det verkade så äckligt... Så smaka har vart helt uteslutet.
    Men vad kan smaken jämföras med?
  • Trolla75
    Bragdoll skrev 2012-03-01 14:28:56 följande:
    Jag får inte i mig Blutsaft, det kan vara det vidrigaste som finns.
    Smakar järn och socker enligt mig. UURK! 
    Åh va sugen jag blev att prova! NOT!!! Hahaha... Skrattande

Nä jag klarar mig fint på en järntablett någon gång i bland... jag äter mycket rött kött, broccoli, brysselkål mm. Så jag tror inte det är någon fara för mig.
    BM tog ett prov i januari för kolla järndepån, men jag ska ju inte dit förrän den 3 april... känns långt för att vänta på svar...
  • Trolla75
    down under skrev 2012-03-01 15:20:22 följande:
    Trolla75, Du skulle inte vara intresserad av att gå på gravid yoga med mig i Trollhättan?
    Funderar på att gå men vill inte gå själv! Börjar om 2 veckor.

Nån som har gått på det? Är det bra?
    Var när och hur?
    yoga, hehe det skulle passa mig bra det! är vig som ett kassaskåp Flört
  • Trolla75

Har du fått erbjudande om mammavattengympa?
    Jag gick när jag väntade Vanna och det var jätteskönt!

Tror att det skulle dra i gång i slutet på april i början på maj?

• Trolla75
    down under skrev 2012-03-01 15:20:22 följande:
    Trolla75, Du skulle inte vara intresserad av att gå på gravid yoga med mig i Trollhättan?
    Funderar på att gå men vill inte gå själv! Börjar om 2 veckor.

Nån som har gått på det? Är det bra?
    Trolla75 skrev 2012-03-01 15:25:17 följande:
    Var när och hur?
    yoga, hehe det skulle passa mig bra det! är vig som ett kassaskåp Flört
    Såg att det är onsdagskvällar om det är den på Medborgarskolan? Jag jobbar varje onsdag-torsdag!
    Va synd! annars hade jag absolut varit intresserad...
  • Trolla75
    Engla80 skrev 2012-03-01 16:23:55 följande:
    Idag är jag så sjukt sugen på kakor, muffins, tårtor och annat mjukt, krämigt och mumsigt... Skäms

Känner att jag skulle kunna ställa mig och baka hela natten bara för att få slicka skålen medan kakan står i ugnen! Och sen när kakan är klar äta den fortfarande ljumig med ett glas mjölk till... Tungan ute *suck*

Var är suget efter grönsaker? Eller frukt? Eller något annat som inte är onyttigt...? Obestämd

Jag har inget sug efter riktig mat what so ever! Vill bara ha en massa sötsaker, kakor, snax, glass och annat skit Skrikandes Äta mat är något jag gör för att jag måste just nu och jag som i vanliga fall ÄLSKAR mat... Konstigt knasigt det bli med alla dessa extra hormoner i kroppen.
    Du har inget nyttigt kokosfett hemma? det funkar grymt bra att ta mot sötsug!
Svar på tråden Juli bebis 2012