down under skrev 2012-02-21 20:08:21 följande:
Var på extra rul idag för att kolla hjärtat på bebisen och allt såg bra ut! Skönt!
Hon gjorde även lite extra mätningar på olika kroppsdelar bara för att se att den växer som den ska och när hon mätte lårbenet så såg man helt klart och tydligt en snopp! Så det är en pojke precis som jag misstänkte!
Jag sa, är det där en snopp? och hon log och svara vad tror du?
Jag vet ju vad jag såg men ville ha det bekräftat.. Vet ju att dom inte vill tala om könet där... men hon sa inget mer och fortsatte undersökningen.. och lite senare i en annan vinkel så såg man snoppen igen o jag fråga samma sak igen och då så hon att hon inte kunde neka eftersom det var så uppenbart!
Och så frågade hon om jag var besviken att jag fått reda på det.. ja bara svara, NEJ absolut inte, vi ville ju veta!
Så nu vet vi med säkerhet och jag slipper gå och fundera över det mera.
Men jag måste ju erkänna att jag blev lite besviken när jag såg snoppen för jag hoppades ju så innerligt på en till flicka då dom kommer vara så nära i ålder..
Men missförstå mig inte nu! Jag är överlycklig över min lilla pojke i magen

Nu gäller det bara o komma på ett passande namn..
Sonen är så söt och säger att vi ska döpa bebisen till kisselina... eh.. nej!
Sonen har en annan pappa så det här blir sambons första biologiska son och hans föräldrars första biologiska pojkbarnbarn.
Det blir roligt för dom men jag är rädd för att dom kommer älska det barnet mer än min son vilket är normalt men jag hoppas att dom inte kommer särskilja barnen pga det..
Det är så mycket tankar som far runt just nu..
Haha... vilken tur du har då! att du såg mena jag... grattis till en lillebror till då! Kisselina... haha gulligt, men på en pojk ;)
som jag skrev i går såg jag ingen snopp, men mitt öga är absolut inte tränat och jag tyckte då bilderna vi fick va de sämsta på länge... Tror inte hon va så säker hon som gjorde mitt RUL (hon gick bredvid och lärde upp sig när jag var där o gjorde KUB-testet, tycket det kändes oseriöst att hon fick göra ett RUL på egen hand) Det är ju ändå ett viktigt UL.
Jo, vart vänder man sig för att göra köns-ul i Uddevalla??? och vad kostar det där?