Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Wilma ammade jag fullt i 10 månader... & Vanna satt fast i över ett år, hon tyckte tutten va bäst i hela världen...

Men kommande blir nog bara ammad fullt i 7 månader, för sen är det tänkt att jag ska gå tillbaka till jobbet.

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    owner skrev 2012-03-05 18:51:19 följande:
    men vadå, jag har ingen koll. brukar man bara amma från ett bröst? varför? trodde man va tvungen att "använda" båda. shit, jag kommer verkligen inte att kunna NÅT när jag sitter där med ungen i famnen. man får ju lixom ingen bruksanvisning på dom :)
    Haha... nej, klart man ammar ur båda och man ska varva... Nu hade ju snoffsan "fixat" till dom, så det var därför vi kom in på att amma ur bara ett. Men vanligtvis funkar båda.
    När du väl sitter med bebis i famnen faller allt på plats, det finns en instinkt i oss alla!
  • Trolla75
    Engla80 skrev 2012-03-05 20:29:59 följande:
    FroggyL: Hjälper det att skriva här så gör det, om vad som helst! Vi är ju här för att stötta varan Glad Styrkekramar till dig!!

Oh, vad jag också skulle vilja fixa till lite här och där... Magen och brösten i alla fall!! Har en fettficka på magen sen jag va som störst som inte går att träna bort + att jag fick bröst i 3e klass och dom har ALLTID varit hängiga. Skulle så gärna vilja uppleva bröst som satt där dom skulle och inte gjorde ont när man sprang och hoppa... Men dom är för små för bidrag och när man bor i renoveringsobjekt behövs pengarna på annat håll så jag får se ut som jag gör Obestämd
    Här är en till med mycket extra! skulle till exempel aldrig få för mig att fota magen i underkläder... du pratar om en fettficka, jag har en jätteful hängbuk som nog aldrig kommer att dra ihop sig... Den har jag dragits med sedan Vanna låg i magen och den gör att jag måste gå upp i byxstorlek med 1-2 stl. Skit trist! Men jag ska ändå testa och se om det går att med hjälp av gördlar få en bättre form på magen efter förlossningen annars skär jag bort skiten! Nu blir det ju inga fler barn i alla fall!

Oj, vad arg jag lät! Förvånad
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-06 10:03:02 följande:
    Ja, ska ni lägga er under kniven så rekomenderar jag er att VERKLIGEN vara klara med barn. Känns skit dumt att ha lagt ut så mycket pengar nu när jag sitter här med magen i vädret igen. Gjorde lite andra saker oxå, som känns helt meningslöst nu. Men om jag väljer bort amningen helt och hållet, så kanske tuttarna behåller formen någorlunda iaf. Många tycker säkert att jag är dum i huvudet då jag väljer bort en sån grej för att min egna kropp ska se bra ut, men då kan  ni hålla det för er själva, finns andra trådar i så fall som ni ska klanka ner på folk!! Men än så länge tycker jag att det inte verkar vara nåt sånt i denna tråd, och det är jag glad för.

Men det är verkligen jätte svårt beslut faktiskt. Jag vill ju inte att mitt barn ska "hata" mig för att JAG valde bort amningen från den som liten. =o( 
    Alla har väl rätt till sitt egna val!
    Det finns ju faktiskt de med överskott som både säljer och lämnar in på sjukhus, så ditt barn kanske kan få utav den mjölken i stället om du väljer att avsluta din egna produktion. Det enda jag ser är att den första mjölken kan vara en viktig start! Men sedan är absolut ersättningarna fullgoda, men det ligger ju något mer jobb bakom den processen... Jag menar att den ska tillredas varje gång barnet ska äta...
  • Trolla75
    momster skrev 2012-03-06 12:00:49 följande:
    Snoffsan inget är hel syskon. Utan vi har 4 olika mammor. Så är jag uppväxt med en annan pappa.
    Vet inte nå hur många barn jag vill ha egentligen nu för jag ju två ganska tätt som har varit mitt mål från början. Dottern tog ju oss 6 år att få så jag trodde ju knappast jag skulle få nå fler barn efter henne. Denna var inte planerad alls men oj så välkommen han är. Vi skulle på koll varför min mens inte kom då jag tagit tester hemma som visat negativt. Men visade sig att min äl hade varit när mensen skulle komma och då hade jag blivit med barn. :) blev en lite mindre chock inne på gyn den dagen.
    Lite så var det för oss också! Här var inga mer barn planerade, visst hade jag gått o vart bebissjuk när kompisar o så fått de senaste åren, men gubben sa alltid att han var nöjd som det va och inte ville ha fler.
    Men nu blev vi oplanerat gravida och vem var det som var mest positiv, jo gubben! Jag var ju också glad men kände mer olust över att jag precis fått fast tjänst och började så sent som slutet på nov. Så det kändes så dumt!

Nu är jag överlycklig!
  • Trolla75
    Åh jag blir tokig! vi ska ha APT-möte i morgon och prata semestrar, jag har lyckats få ihop 3 sparade och 11 nya dagar.

Jag hoppas och tror att jag kan jobba juni ut och sedan ta ut 6 semesterdagar innan mitt BF den 20 juli.

Hur är det, man får inga semesterdagar när man går hemma och är mammaledig va?

Sedan har jag som mål att gå tillbaka och börja jobba den 18 mars -13. Vill ju gärna ha några dagar att ta ut nästa sommar... Klart, jag hinner ju inte utnyttja alla mina mammadagar, men semesterlönen ger ju något mer!
  • Trolla75

Med oss var det väl egentligen åldern som hade satt stopp, jag ser mig själv som 25 fast jag är låååångt över!!!

Så pga. åldern blir detta sista barnet, vågar inte chansa.

Piller har jag inte kunnat äta på många år då jag är otroligt slarvig med dom... Så om man ser tillbaka är alla mina 3 graviditeter helt oplanerade... men ack så välkomna!

• Trolla75
    Alemonia skrev 2012-03-06 12:46:47 följande:
    Nja, hunnit fylla 30 sedan sist. Jag blir 32 i höst. 30 kg är ganska så mycket. Själv räknar jag med ungefär samma viktuppgång denna gången också med tanke på att jag nu snarare ligger på 3-4 kg upp än de 5-7 som ska vara mera normalt (enligt graviditetskalendrar).
    Trevligt att även du har en född 08!

Trolla75: Vad jag vet är en del av föräldraledigheten semestergrundande men jag vet inte hur många månader. Minst 4 om jag minns rätt men det kan variera också. Du kanske kan fråga den som gör din lön?
    Ja jag får säkert bra svar i morgon, men ville ha så mycket som möjligt klart innan mötet...

Varmt välkommen förresten! jag var så inne i mitt skrivande att jag missat dina tidigare inlägg...Skäms
  • Trolla75

Jag är lite frånvarande den här veckan... jobbar mina 3 dygn nästan på raken känns det som... är bara hemma för att vända, men ville kika in en snabbis... Jösses vad ni har skrivit!
    I morgon kl 9 går jag av igen... då blir det lite mer tid för tråden...
    Ha det så gott så länge!

Välkomna säger jag till alla nya Glad

• Trolla75

Vi har en supergosig Norskskogskatt, men både jag o tjejerna vill även ha en hund, men det blir ett starkt nej från pappa! Så än har jag inte kommit på hur vi ska gå till väga...

Kan ni inte lägga in och visa upp era husdjur i vår bildtråd!? Det skulle vara kul att ha det lite mer samlat... eller?

Svar på tråden Juli bebis 2012