Inlägg från: enilorac81 |Visa alla inlägg
  • enilorac81

Juli bebis 2012

vädursflicka skrev 2011-12-05 10:52:27 följande:
    Har nu varit i kontakt med gynmott, fick tid imorgon kl 8.30, känns grymt skönt. Måste få se hur det står till där inne, man blir så sjukt orolig när man ser blod :( hade velat glädjas idag då ja går in i v 10, men nu vill man ju inte ta ut något i förskott...återkommer imorrn när jag varit hos gyn.
    Håller alla tummar och tår att det går bra!
  • enilorac81
    Tolle83 skrev 2011-12-05 15:15:30 följande:
    Hallå alla :) ja har en 23 mm bebis i magen :) jag blev så glad så jag började gråta :) nu är ja så sjukt lättad och glad så ja vet inte vart ja ska ta vägen :)
    Jag blev framflyttat 1 dag, så bf blev istället den 9 juli :)
    Lyckan är total!

Ouiiii!! Härligt och underbart att läsa. Då är det bara att njuta vidare av graviditeten Tyst
  • enilorac81

Vädursflickan- styrkekramar till dig. Kände du på dig att något inte stod rätt till, eller ville du gå på ytterligare en vul för att kolla läget?

Ta hand om dig, kramar i massor!!!

• enilorac81

Hej vänner på familjeliv.

Idag var jag på inskrivningen och det kändes toppenbra. Min barnmorska var jättegullig och det känns tryggt. Vi tog blodprover, och både sockervärdena samt blodvärdena såg bra ut. Så inget att oroa mig för där.

Nu har jag ett annat dilemma, och det har säkerligen diskuterats i detta forum, men frågar er alla igen. . Ska ni göra CUB (har ni gjort CUB redan) - är det värt det? Eller ska man strunta i det?
    Kom med tips, tankar och idéer.

Hej hej!         

Angelic - håller tummar och tår för dig!

• enilorac81
    Blåklockan79 skrev 2011-12-13 20:11:06 följande:

Kommer inte göra Kubb-test. Efter att ha kämpat i 1,5 år med att bli gravid med dottern och över 2 år för att bli gravid denna gång, kan inget få mig att göra en abort, och då skulle jag bara oroa mig i (förhoppningsvis) onödan om jag fick dåliga värden!

Tack för svar! Det är ett dilemma, usch och busch. Funderar och funderar =)

• enilorac81

s85, styrkekramar till dig!!! Fick du blödning eller kände du på dig att ngt inte stämde?

• enilorac81

Hej allihopa!

Imorgon går jag in i vecka 12 (11+0) - det känns helt fantastiskt. Några fler av mina vänner vet om att jag är gravid nu. Det känns bra att berätta för sina närmsta vänner.

Mina största "problem" just nu är att jag är så oänderligt trött och så fort jag ätit så känns det som magen sväller upp till dubbelstorlek. Det är som om min mage inte klarar av att få mat i sig, måste äta lite smått konstant, annars trycker det på som om jag vore proppmätt fastän jag ätit en normal portion.

Är det någon mer än jag som känner en oänderlig trötthet?

Just ja - jag har fått nytt beräknat BF till 10 juli. Men tänkte vänta att ändra det tills KUB den 2 januari.

• enilorac81
    Engla80 skrev 2011-12-19 13:52:53 följande:
    Ja, jag funderade på det där med att vara kissinödig... Får prova det ikväll Tungan ute och kanske ligga raklång på golvet istället för i sängen!

Vad gäller förskolan så kommer jag att lämna vår 3 åring de timmar man får även sen när syskonet kommer. Vår tös trivs så himla bra där och bara hon är ledig en vecka så säger hon att hon saknar sina kompisar! Och det gör hon även om vi träffar andra barn och leker mycke. Så vi känner att vi inte vill ta det ifrån henne helt. Jag kommer försöka få att jag lämnar henne bara 3 dagar i veckan lite längre stunder istället för bara nån timme 5 dagar i veckan. På så vis får hon lite av båda världarna; leka med kompisarna på dagis nån dag och vara hemma med mig och syskonet nån dag Glad 

Föresten jag har alltid druckit en kopp kaffe på förmiddagen och när vi går bort tar jag gärna en kopp eller två till. Men har allt mitt kaffe sug försvunnit... Det är nästan så jag känner att magen vänder sig lite bara tanken på att svälja en klunk... Någon mer som har fått nått sånt?
    Det var en av de första grejerna som gjorde att jag förstod att jag var gravid. Helt plötsligt så var bara doften av kaffe skitjobbigt. Jag köpte mig alltid en morgon cappucino med sojamjölk på väg till jobbet, men nu är det omöjligt. Har även svårt för te. Men det går betydligt lättare än kaffe
Svar på tråden Juli bebis 2012