Inlägg från: enilorac81 |Visa alla inlägg
  • enilorac81

ZoZoz grattis till lyckat RUL och till en blivande dotter! Längtar till mitt RUL nästa onsdag, första barnet för mig så tänkte inte ta reda på kön...

• enilorac81
    En liten skrev 2012-02-03 12:56:18 följande:
    Jag måste skaffa mig mamma byxor och en kjol eller två att ha på jobbet. Ni som har provat H & M  tycker ni att de har varit bra?

Förra gången köpte jag ett annat märke och efter någon månad var de så säckiga och utan form. I slutet lossnade stretch kanten från byxan men då det var i slutet orkade jag inte köpa nya utan istället valde jag att dölja hålen med stora tröjor.

Hur gör ni som har "dress code" på jobbet? Vart hittar ni skjortor och blusar?

Vi kan ha vad vi vill på jobbet men det ska vara strikt så jag behöver inte ha kostym eller dräckt.

Hej! Kolla in den här länken, de har lite fina saker som passar de som sitter på kontor: http://www.lovelymama.se/mama-toppar/

AAEV - Välkommen!! 
  • enilorac81

Jag har inte vägt mig sig inskrivningen. Får göra det den 23:e februari när jag ska träffa min BM för andra gången. Nu längtar jag till onsdag och RUL

• enilorac81

Hej! Idag välkomnar jag vecka 19 (18+0) och imorgon RUL

I söndags kunde min sambo känna sparkarna det var en härlig känsla

• enilorac81

En liten - jag älskar rött kött men äter det inte sen jag fick reda på att jag var gravid. Dock frös vi in en god köttbit i god tid förra veckan och i fredags förra veckan tog vi ut den och stekte den blodig! Mums!!!

• enilorac81

Trolla75 - jag håller med dig, kött ska ätas blodigt

Så jag planerar i god tid så får jag tid att frysa köttet och sedan äta blodigt. Åh andra sidan har jag lyckats äta gäddfärs och helgeflundra vilket ej rekommenderas... Som min BM sa på inskrivningen "du kommer garanterat äta ngt som man "inte får" under graviditeten och det kommer troligen inte vara några problem"

• enilorac81
    Hej! Nu har vi varit på RUL. Allt ser finfint ut och det var en livlig liten prick som låg där inne och sparkade sig och hade. Blev flyttad från 10 juli till 9 juli.

Vi ville inte veta kön - men både min sambo och jag tyckte oss se en liten snopp. Så vi får väl se om vi såg rätt =)

HjärtaTill alla hemskheter och sorgliga saker som skett i denna tråd - all styrka och kärlek till er Hjärta    
  • enilorac81

Hej en liten. Vart bor du någonstans? Tror man måste meddela sin planerade ledighet senast 2 månader innan man går på ledighet.... Men jag är inte hundra

• enilorac81
    Belliis skrev 2012-02-10 07:59:45 följande:
    Stod i duschen imorse som vilken dag som helst... Känner plötsligt en akut känsla av att ja måste spy, kastar mig ur duschen och över toan!! Och min känsla visade sig vara riktig!
    Första spyan under hela graviditeten, men nu?! I vecka 17? Jaja.. De e väl bara å vänja sig...

Grattis till all lyckade RUL tjejer :) var ni inte nervösa innan.. Jag börjar bli riktigt nojig nu.. Har mitt om först 3v..

Hej Bellis - usch vad jobbigt att spy. Men du tror inte det kan vara vanlig magsjuka bara ifall du endast fått det en gång?

Håller tummarna att du inte ska behöva må dåligt nu och fram till födsel.

Kram    
Svar på tråden Juli bebis 2012