Inlägg från: grahnkotten |Visa alla inlägg
  • grahnkotten

Juli bebis 2012

Attans, då får jag fundera igen.. Eller hoppas på sjukskrivning...!

• grahnkotten

Ny uppdatering: allt såg bra ut hos läkaren, hon var nöjd med tyckte fortfarande att jag hade mycket sammandragningar så jag är sjukskriven t 100% i 3 v till, kändes skönt. Även om jag helst hade velat jobba några timmar för att få komma hemifrån! Efter det ny bedömning och om det såg bra ut då kanske jag fil börja jobba 25%!

• grahnkotten

Vad är det för skillnad på förvärkar å sammandragningar? Jag har en konstant molande mensvärk när jag är igång och går.. Som oftast försvinner i vilande position! Och sedan något som liknas med att någon kramar något mellan underlivet å naveln..men jag har också förstått att de är helt naturligt och att man ska lyssna på
    Kroppen, men det är ibland enklare sagt än gjort! Ska på ny kontroll t bm imorgon, spännande å se ifall allt växer som det ska!

• grahnkotten

Man kan ha falska ischias som det kallas, som gravid men man kan också få problem med ischiasnerven när man är gravid iom att hållningen och tyngdpunkten ändras...ta kontakt med en sjukgymnast ang ischiasen så kanske det blir lite bättre! Jag brukar rekommendera TENS-apparat mot smärtan eller vissa övningar!

• grahnkotten

Eken: handledsskydd/ undersökning för att se att du har problem med karpaltunnel eller inte provar arbetsterapeuten ut på din vårdcentral ut i mitt landsting, men ring å kolla m bm!

• grahnkotten

Lycka! Idag har jag kunnat gå en promenad på 40 min utan en enda sammandragning! Iof i ett mycket lugnt tempo! Det är 6 veckor sedan (v25) jag var ute och gick, pga av beordrad vila av läkaren! Nu får jag enl läkaren försöka röra mig och testa kroppen! Välkomnar samtidigt v 31 idag! Härligt!

• grahnkotten

Godmorgon tjejer! Har inte haft någon ork att skriva dessa dagar, varit för varmt :) men ni har varit aktiva som vanligt! Igårkväll kände jag för första gången något som måste varit hicka fr bebisen! Precis vid bäckenbenet! Idag blir det nog skuggan för min del, fick pigmentffläckar i hela ansiktet igår pga solen.. Å då satt jag bara en liiiten stund med hög solskyddsfaktor! Ha en bra dag!

• grahnkotten

Å, så skönt det lät med sjön å stranden! Jag älskar också och bada men är tyvärr fast hemma i huset idag, iofs i skuggan med lite svalkande saft! Det är inte heller fel!

Svar på tråden Juli bebis 2012