Inlägg från: grahnkotten |Visa alla inlägg
  • grahnkotten

Juli bebis 2012

anjiali skrev 2012-06-18 18:29:01 följande:
    På förlossningen idag fråga bm när de andra barnen kommit och jag svara v. 39 och responsen blir att då är det ju inte långt kvar. Men är det inte falsk marknadsföring ??? Denna kanske behagar komma två veckor för sent !!! Dumt att hoppas på annat, eller hur ??!!
    Det märks att man inte är på banan ännu när jag inte är sugen på något att äta alls. I vanl
    Jo, det känns som falsk marknadsföring. Sedan kanske det oftast är så.. Men man vet ju aldrig. Min mamma fick sin första 4 veckor för tidigt, mig 2 veckor för tidigt och min lillasyster på BF.. Och det var helt normala graviditeter utan några problem..Så man vet aldrig! Men visst hade det varit skönt om dem ville titta ut några dagar eller 1 vecka innan BF, det hade inte jag klagat på iaf! =)
  • grahnkotten

Fick en lista med mig hem från barnmorskan på saker som vi ska ha med oss till BB. Där står det hjämmössa, har inte hittat några i butiker, tyvärr.. Men hittade en idag på lindex webshop. Men är det det någon som har koll på huvudstorlek? Man ska välja storlek och jag har ingen aning om vad som är lagom.. Någon där ut med erfarenhet? 

• grahnkotten
    MissMurrig skrev 2012-06-19 15:30:37 följande:
    Just nu försöker jag bara tackla min halsbänna.... Käkar tabletter som godis och det känns som om jag ska bli galen! Om en vecka har jag min enda och sista lektion och det sista jag har inbokat innan bebis.. Sedan ska jag köra på som tusan för att få igång det! Dansa, promenera, försöka mig på hinnsvepning själv (lyckades ganska bra förra gången), kanske sånt där thé...? allt för att han ska ut, jag orkar inte med halsbrännan mer! Allt annat är ok, det är inte överdrivet tungt eller så, och jag mår bra annars. Hoppas nog på ett Juni-barn till! 
    Det lät spännande att göra en "egen" hinnsvepning.. Hur lyckades du med det? blev lite nyfiken! 
  • grahnkotten
    HannaVirrpanna skrev 2012-06-19 20:57:53 följande:
    grahnkotten: min son hade 37 cm i huvudmått och jag tror att man brukar köpa mössan efter huvudets mått? Polarn och pyrets hjälmmössor är bäst tycker jag! Köp inte på kappahl för dom suger! :)

Hallonbladste dricker man väl inte bara för att träna livmodern utan också för att avslaget ska försvinna snabbare och så? Att man stärker livmodern såklart också.
    Tack för tipsen! Då ska jag kika på polarn o pryret.. det tråkiga är att dem är könsbestämda och vi vet inte vad det blir! Men men, iofs kan väl en kille ha röd mössa och tvärtom! =) 

Ang Hallonbladste så sägs det att avslaget blir mindre och det blir det iom att livmodern drar ihop sig snabbare(jobbar bättre), vad jag har förstått! Men kan ha fel.. Tänker mig att såret efter moderkakan som finns inne i livmoderna blöder och om livmoderna blir mindre snabbare, kommer också mindre blod..?! (egen teori, så ta det inte seriöst) 
  • grahnkotten
    FruSandra skrev 2012-06-20 09:21:06 följande:
    Ja åker in på förlossningen snart... Försöker få i mej lite frukost...

Återkommer sen... Gaah! Tänk på mej! :S
    Lycka till! Håller tummarna att allt ska gå bra!

Själv ska jag in till stan och handla mat t Midsommar! Börja ångra att jag erbjöd mig att ordna festen.. även om det är ett knytkalas och att jag har delat ut alla uppgifter till gästerna! Men men, det ska bli kul att träffa alla! 

Idag välkomnar jag v.35 (34+0). Innan tyckte jag att tiden gick så fort, men nu känns det som om den har stannat av. Längtar så efter bebis nu, även om jag vet att det är lite mer än 5 veckor kvar t BF. 

Här är det soligt och varmt idag, så jag ska passa på att vara ute lite! 
  • grahnkotten

Vi ska vara hemma hos oss, så inga problem.. Har BF 31/7, så vi har bestämt att han ska vara nykter fr efter midsommar! Men ni får säkert se en augusti bebis här också även om jag gärna se att det blir i mitten av juli...

• grahnkotten

Jag har köpt amningslinne på HM, har iofs inte provat dem i amningssituation än..! Men blev rekommenderad av en kompis som använde dem som bh de första tiden! :)

• grahnkotten

Owner;
    Jag har inte haft något problem med svullnad tidigare men sedan i veckan är händer och fötter svullna.. Spränger som bara den i dem! :) jag vattnar dem med iskallt vatten, ha dem i högläge så ofta det går och försöker dra ner på saltet! Hinkar vatten också! Men jag är känslig mot värme, så tycker det kan bli svalt igen..! :)

Svar på tråden Juli bebis 2012