Inlägg från: grahnkotten |Visa alla inlägg
  • grahnkotten

Juli bebis 2012

Har idag fått hem vår vagga som jag nu har målat om! Den har inte använts sedan vi var små, så jag tyckte den behövde en uppfräschning! :) så nu är det bara sängkläder kvar sedan är den klar!
    Annars rullar dagarna på, känner att jag har blivit mer trött och orkar inte lika mycket på dagarna längre! Ska t läkaren idag på återbesök för att se hur allt ser ut med bebis, livmodertappen och sjukskrivningen! Så lite nerös nu! Ni får hålla tummarna att allt ser bra ut! :)
    Ha en bra dag i värmen!

• grahnkotten

Går in i v 32 (31+0) idag!
    Jag har inte opererat mina bröst och det har inte börjat rinna mjölk fr dem, men har däremot kunnat få ut några droppar när jag har masserat dem..!

Var hos läkaren igår, har mått så himla bra de senaste 2 veckorna.dem bästa på hela graviditeten, har orkat mer och har ändå inte framkallat en enda sammandragning! Så jag trodde verkligen att allt skulle se bra ut och att jag skulle få börja jobba 25% men så visade det sig att livmoderhalstappen hade minskat fr 4 cm t 2,5 cm, vilket inte läkaren var speciellt nöjd med! Vet ni vad den ska vara normalt och när den normalt ska börja minska i storlek? Blev lite orolig igen, så känt mig lite deppig igår och idag!

• grahnkotten

Idag har det varit fullt upp! Var på föräldrautb i fm, mycket givande! Dem pratade om
    Amning och om att bli föräldrar! Efter det var det dags för TUL, moderkakan hade flyttats upp, vilket var skönt! Så om det ser ut nu blir det en vanlig förlossning! Bebisen mådde bra, ville inte riktigt samarbeta m bm.. :) vägde 1714 gr i v 32, så ca 115 gr för lite.. Men ändå inom normalkurvan! Det var så mysigt att se det lilla livet, man förstår inte riktigt att den snart ska komma ut..! Eller helst inte förrän 6-8 veckor!

• grahnkotten

Ellabella02: vi har hämtat skötbordet idag, köpte det av några kompisar! Vagn å vagga har vi sedan tidigare.. Har inte fixat mer än, men tänkte åka t Ullared inom den närmsta veckan för att handla upp resten! :)

• grahnkotten

Jag satt och tittade på filmen på försäkringskassans hemsida igår.. Där fanns bra info men tycker att det är lite krångligt med alla dagar som är olika värda..! Men tänker att det löser sig! =) 
    Idag är det 8 veckor sedan jag gick hem, trodde då att tiden ALDRIG skulle gå framåt.. men det har den gjort! Vilket är skönt! Har kommit in i en bra rytm med vila och lite småprojekt under dagarna. Längtar till bebis vill komma nu, men den får gärna hålla sig där inne i några veckor till och växa till sig!

Jag ska troligen t Ullared på lördag och köpa det mesta t bebis.. Ni som har barn sedan tidigare, har ni några erfarenheter på amningskudde eller inte? Annat som är onödigt att införskaffa sig? Tycker att det är som en djungel med alla babysaker! =) 

• grahnkotten
    Tekla78 skrev 2012-06-04 10:41:09 följande:
    Grankotten, förra gången hade jag en "stum" amningskudde, dvs den var stoppad som en vanlig kudde. Den gick runt hela mig och jag gillade den inte alls. Dels för att den var svår att reglera i höjd och dels för att jag kände mig instängd. Denna gången har jag köpt en halv med någon form av skumkulor i som förhoppningsvis går att puffa upp till rätt höjd.
    Oki, det lät spännande! visste inte att det fanns olika modeller.. Tänker mig att det kan vara bra med en amningskudde just för axlar och nacke.. Får nog ta mig en funderar tills jag åker t Gkås på lördag.. Får kika på dem olika modellerna där! Vet inte rikigt hur jag ska orka med Gkås, men har tänkt att "bara" gå t babyavdelningen och sedan ut igen! och sedan vila i bilen hem! Tack för svaret!
  • grahnkotten
    smulan12 skrev 2012-06-04 11:31:44 följande:
    Har nu lagt upp det jag lyckats få ihop hittills av mitt förlossningsbrev på bloggen. Lyckades korta ner det lite och hoppas att jag inte är alltför otydlig eller omständig. :p

Gå gärna in och kika och kommentera. :)  
    Det var ett jättebra förlossningsbrev.. Jag började också knåpa på mitt idag och det är inte enkelt.. Men vill inte skriva för mycket, men ändå få med allt.. och sedan har jag inte varit med om detta innan så man har inte så mycket att gå på! 

Du hade en bra app om graviditeten, vad heter den? även om man är i slutet av grav. är det alltid roligt att läsa lite extra! =)

Jag har haft ilande känslor i underlivet samt kring mellan navel och ner mot "benet", är det någon mer som ha upplevt den känslan? vad kan det vara? jag har inte upplevt det tidigare, men har haft det nu de senaste dagarna, särkilt när jag är uppe och går. 
  • grahnkotten

Var såå trött igår, orkade ingenting och det kändes som att jag var kanon-bakfull + att jag inte hade sovit på ett par nätter. Samma känsla som i början av graviditeten..! MEN då kunde jag sova hur mycket som helst och nu har jag svårt för att sova.. hmm, det är väl nu höggravid tröttheten kommer! =) Men jag ska väl inte gnälla, har inte varit så trött tidigare, utan det har fungerat bra här hemma! Det är skönt att jag är hemma, tror att jag kommer att spendera dagen i soffan m en bok min virkning och lite tv! Ha en bra dag där ute!

• grahnkotten

Varit på barnmorskan idag v.33 (32+1)
    SF-mått: 31,5 cm
    Blodskr: 5,6
    Blodtryck: 110/75
    Bebisens huvud låg neråt.
    Vikt: +11 kg

Skönt att få komma och kolla så allt ser bra ut! Jag frågade också om det tryck som jag har haft neråt samt de ilningar som jag har haft.. Hon sa att man ofta får det när bebisens huvud låg neråt och när bebisen tryckte mot urinblåsan.. Så inget att oroa sig över med andra ord.  Skönt. 

Nu ska jag vila en stund och sedan försöka palla mig ner t stan för en fika! (onödigt att tappa i vikt nu..)
    Ha en härlig eftermiddag och kväll! 

• grahnkotten

Det kommer gå bra ska du se! Men förstår att det är jobbigt. Jag kan bara hålla med ovanstående talare om att boken "föda utan rädsla" är kanon bra! Jag blev lugn av den och tyckte att den var saklig och mycket bra! Det är en sjukgymnast och doula som har skrivit boken. Hon heter Susanna Heli.

Själv ska jag snart bege mig mot Ullared, hoppas att orken håller! Har försökt att vila mig nu på förmiddagen! Efter Ullared åker vi ner mot mina föräldrars stuga och ska njuta där i några dagar! Så då hinner jag vila upp mig om inte annat! =)  
    Ha en härlig helg!

Svar på tråden Juli bebis 2012