Inlägg från: grahnkotten |Visa alla inlägg
  • grahnkotten

Juli bebis 2012

Å, mina svullna fötter fått massage av min underbara kompis, som råkar vara massör! :) jag är som på moln!! Man får välja sina midsommargäster väl...! Nu säger jag och vildingen i magen godnatt fr Småland!

• grahnkotten
    Cizzi86 skrev 2012-06-24 15:57:43 följande:
    Det blev en kille 8 dagar innan bf! Fick lite känningar på midsommaraftons morgon men oregelbundna värkar hela dan. Runt halv nio på kvällen tog de fart i styrka och täthet. Åker in halv elva och är på förlossningen kl tolv. Fy vilken jobbig bilresa med starka värkar. Va öppen 4-5cm till min lycka..förra förlossningen va jag knappt öppen 2cm när jag kom in och den tog 17 på förlossningen:/ 40 min senare va jag öppen 7cm så det gick undan. Körde stenhårt med lustgasen och kl 2 var det dax att krysta. Charlie föddes 02.05 3200g och 49cm lång:) sjukt fort!trodde inte alls jag skulle få tidigare för med storebror gick jag över 10 dagar. Vi mår iaf toppen här och imorrn blir det nog hemgång:D
    Stort grattis! Skönt att det gick bra för er! =) Njut av er lille prins, så väntar vi vidare =) Så kul att dt börja komma bebisar på tråden! 
  • grahnkotten

Jag tycker du bör åka in och kolla det eller iaf ringa förlossningen så de kan bedöma om det är vatten eller ej...!

• grahnkotten

Har idag börjat dricka hallonbladste, har inte vågat tidigare men går in i v 36(35+0) imorgon! Känns som om juli kommer att bli en låång månad! Inte för att jag tycker att det är jobbigt att vara gravid, tycker fortfarande det är mysigt m magen men jag längtar som en tok efter att få snuffsa bebis! :)

• grahnkotten

Har precis bokat en helkroppsmassage för gravida! Underbart - jag längtar redan! Ska bli spännande att se hur jag ska ligga/sitta för att dem ska kunna utföra den. Hon jag pratade med utförde inte den massagen och var ny, så hon visste inte..! 

• grahnkotten

LitenR: min bm förklarade att det antingen berodde på att bebis fixerar sig, el att den trycker neråt och trycker mot urinblåsan el att det är ligament eller foglossning i symfysen! Men oavsett obehagligt!

• grahnkotten

Wikstrom: välkommen! Jag har BF den 32 juli så vi finns kvar ett tag till! :) roligt m nya människor! Själv har jag har mensvärk hela natten men inget regelbundet, så det är bara att gilla läget! :) funderar på om det är hallonbladsteet som har börjat sätta in...!

• grahnkotten

Haha, javisst ni inte att 32 juli fanns?! :) menar 31 juli såklart! Men det får gärna bli i mitten av juli också!

• grahnkotten

Ang konstiga saker man blir sugen på så har det inte drabbat mig, men det är säkerligen jätte olika! Jag har haft perioder när jag varit med sugen på lakrits, apelsinjuice och chokladbollar... Men ingen hets, mer ett ökat sug! Och det har vanligtvis klingat av inom en vecka! Men vet att min mormor blev helt besatt av tegel när hon vad gravid och gick och käkade på det.. Det tycker jag låter lite sjukt man undrar ju vad kroppen saknar då? Järn? Zink? Eller annan mineral? Skumt iaf! :) skrattar lite åt mormor när hon berättar om det!

Svar på tråden Juli bebis 2012