Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Juli bebis 2012

Kopierar det istället.... Enligt statistik någon/några dagar tidigare... Säger detsamma, tråkigt att du känner så Snoffsan. Vi alla skriver här, utan att få svar många ggr. Men jag förväntar mig inte heller svar. Tänk om alla skulle behöva kommentera inläggen, då skulle ingen orka/hinna med å kommentera allt. Då hade tråden dött. Jag kommenterar andra när jag känner att jag har ork, och nåt att komma med... Men det är klart, är man ute efter stöd så klart det känns jobbigt.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • froggyL

Vilket bra tips...den metoden måste testas om behovet uppstår... Hade också en enormt snuttig etta...

HannaVirrpanna skrev 2012-07-10 12:08:22 följande:
    Ang napp: Med vår son så var napp ett måste! Han var så sjukt snuttig och skulle sitta fast i brösten om vi inte hade haft napp. När han var 5 månader slutade vi med napp, vi hade läst att bebisars sugbehov mättas av vid sex månader och att det var en bra tid att sluta. Så när han var fem månader slutade vi med nappen och han fick amma då han hade sugbehovet! Det ledde till att han ammade längre stunder och det blev mer frid och fröjd! Annars ammade han en minut, drog undan huvudet för att titta på allt annat och sen fortsätta en minut osv osv. Så det var en kamp vid varje tillfälle. Så det blev hur bra som helst! Sen dess har han inte använt napp!  

• froggyL

Förstår dig! Vet hur det är, med 13 dagar. Nu e jag inne på 6 över... Kram!

AAEV skrev 2012-07-10 22:00:57 följande:
    Bf+11 snart till ända och jag börjar faktiskt bli lite deppig!

• froggyL

Åh vad kul eken. Då ses vi inte, för jag e då hemma fortfarande... Lycka till!

• froggyL

Hi hi, ler stort. Ja, det var värst. Här färdknäppas inte nåt heller.... Noll lust till allt som har med sex å göra...

HannaVirrpanna skrev 2012-07-11 20:10:27 följande:
    Anjiali: gud va ni knäppar! Här är det helt stiltje på den fronten. Skulle aldrig få för mig en sån ide just nu. Det ilar där nere då jag bara sitter här i soffan, hur skulle det då kännas om han var där med ballen? Huuuh! Fast jag hade gärna fått mig nånting... Jag dör ju så fort han råkar visa sig utan nått klädesplagg... Jag känner mig sjukt gubbsjuk/slemmig då jag hela tiden tafsar på honom då han råkar komma lite för nära. Vad beror förresten ilningarna på? Det ilar ner mot tappen (??) och det är riktigt obehagligt.

• froggyL

Grattis eken!! Säger som Anjiali...hoppas vi ses på bb imorgon fm. Har faktiskt rätt ont nu. Halvligger i soffan efter en aktiv dag. Ilar på rejält neråt. Snoffsan, vad härligt att du kan amma på båda :) förstår du e överlycklig och bra att läkarna har fel ibland :)

• froggyL

Här händer det grejer! Spännande! Lycka till alla!

• froggyL

Jadu, hannavirrpanna, den som visste det. Lyckades somna om iaf efter en timma. Har börjat må illa på morgonen när jag vaknar. Bebis bökar på så. Men går oftast över ganska fort. Förstår det Anjiali att du e orolig. Har inget råd till dig. Antar du tagit upp din oro med bm? Du har ju en bit till förlossningen. Det blir nog ingen träff för mig och eken iaf, men du och jag kanske träffas. När sätts du igång senast? Jag ska till bm imorgon och få min tid. Hon trodde den 18:e. Har ingen lust å gå till bm igen, men har ju inget val antagligen :(

• froggyL

Trots vad jag skrivit innan slog vi till med en färdknäpp nu på morgonen. Har inte varit en lugn stund sen dess. Aaaaj, fast inga ordentliga värkar än. Men oooont! Dör :)

Svar på tråden Juli bebis 2012