• tundra

Juli bebis 2012

Jag är normalviktig med några pluskilon kvar från sonens kolik. 62 kg 166 cm.
    Vill verkligen försöka att äta bra under graviditeten och inte gå upp i onödan hehe. Men är frussen och småsugen hela tiden. Ska försöka att inte småäta mellan måltider utan dricka the på kvällen. Kanske göra grönsaksstavar om det blir för tråkigt.
    Gick upp 15,5kg första grav trots 20 v illamående och sonen vägde 5kg och var 56 cm. Vill INTE att tvåan ska vara större. Ajajaj!

• tundra

Jag har fått lite illamående jag med - men än så länge går den att bota med ett halvt mariekex i sängen på morgonen.
    Jag är också trött men inte lika illa som med sonen. Det är under kontroll än så länge.
    Sexlusten går upp och ned med humöret. Så maken passar sig väl lite.

• tundra

Usch! Nu har illamåendet slagit till på riktigt. Yr i huvudet och hela alltihop.
    Har inte spytt och har inte lust med det heller.
    Bläää. Det är slitigt att vara mamma när man mår så här. Men vad gör man inte för sin plutt? Man biter ihop och fortsätter att leka, busa medan rummet gungar. Rynkar på näsan

• tundra
    Ntme skrev 2011-11-16 15:04:07 följande:
    OM man börjar må illa,när kommer det? Vilken vecka?
    Jag går in i vecka 7 idag. Men med sonen kom illamåendet i vecka 5 som ett brev på posten.
  • tundra

Illamåendet från igår är som bortblåst! Inte ens trött längre. What???! Mått oförtjänt bra.
    Jag var beredd på 24 h om dygnet nonstop som det var förra gånget. Känns konstigt att det går så upp och ned. Men men tacksam är jag.

• tundra

För mig är saftglöggen inte heller riktigt samma sak - och då dricker jag sällan alkohol. kommer att sakna den nu till advent.
    Har inte börjat med julklapparna! Gah! Fast jag inte vill vänta till sista minuten heller. Funderar allvarligt på att beställa leksaker etc på nätet men då får jag ju inte strosa i affärer (fast hur mkt strosar man med en 16 mån i vagnen?). Får sluta fullboka alla helger så att maken kan ta sonen på nått eget medan tomten är i farten.

• tundra

TimRasmus; Beklagar så att det inte blev en julibebis! Trodde/hoppades att oturen var över i den här tråden. Speciellt tungt och tråkigt med så många missfall i bagaget.
    Hoppas att det får ta sig igen och att det blir bebis tillslut med tio fingrar, tio tår.

• tundra

Zzzzzz. Klockan är inte åtta en lördag men nu MÅSTE jag sova. Usch tröttheten är inte att leka med.
    Godnatt!

• tundra

Ntme: Usch! Det är orättvist att man blir straffad ekonomiskt för att man är student!

• tundra

Hallå tjejer. Här ligger man i på dagarna med sonen men jag läser allt ni skriver. Mår bra varannan dag verkar det som - men när jag är dålig blir jag mest yr, trött och ser dubbelt ibland. Magen har svällt upp och ser fläskig ut så jag har dragit på mig mammabyxorna. Skööönt!
    Jobbigt att dölja graviditeten. Funderar på att avslöja det tidigare. Det är ju nu i början när man är som ynkligast som man vill ha sympati. Samtidigt vill jag helst vänta till efter inskrivningen den 14e. Och då är det ju nästan jul i alla fall! Hmm.

Beklagar alla i tråden som fått blödningar!

Svar på tråden Juli bebis 2012