Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Jättefin bild SaJo. Ja båda alltså!:)

• Sladdis

Anjiali: Har också Ågren. De senaste fyra timmarna har jag bara flyttat Matteo från bröst till bröst. Nu är det tomt men han vill ändå ha mer. Han är så trött att ögonen går i kors men han kommer inte till ro. Säkert för att han är hungrig. Hoppas verkligen att det är en tillväxtperiod och inte mjölken som sinar. Börjar tvivla nu när vi är inne på tredje dygnet. Min man börjar också prata om ersättning men jag vill ge det lite tid till det verkar ju räcka på natten och dagen.

• Sladdis

Kan inte låta bli att också lägga in en syskonbild. Hjärta Oliver är 11 år och Rasmus är 16 år. På bilden är Matteo sex veckor.
  • Sladdis

Tundra: Låter jobbigt. På det området är jag mycket bortskämd. Med en 11-åring och en 16-åring i skolan kan jag ta hand om mig själv när Matteo sover. Och när de kommer hem är de till mer hjälp än besvär. De kan ta Matteo medan jag lagar mat eller så kan de skala potatis medan jag ammar. Det händer nästan aldrig eftersom Matteo sover mycket på dagen så jag har tid att förbereda. Ibland blir jag sugen på en liten till men då får jag lägga på en rem eftersom jag är 39 år. Men jag vet inte om jag orkar med att ha det som ni som har flera små. Ni är fantastiska även om ni måste fuska ibland för att hinna och orka.

• Sladdis

SaJo81: Jag rekommenderar helt klart en sladdis om 8-10 år. Haha.
    Om jag vill kan jag ha mycket nytta av speciellt 16-åringen men det är viktigt att komma ihåg att de stora också är barn och inte Matteos miniföräldrar så jag ber bara om hjälp om jag verkligen behöver det. De är i dataåldern så de tillbringar större delen av sin tid på sina rum men de kommer ändå ner ganska ofta och vill hålla honom och kela lite. Det kommer att bli roligare för dem när Matteo blir större. Han kommer att förfölja dem och se upp till dem och vilja vara med och se vad de gör. Och när han är t.ex. fem år är Rasmus 21 och kan kanske vara barnvakt nån gång.
    Det är underbart att ha fått en sladdis. Hade glömt hur härligt det är. Jag har ju all tid i världen åt honom utan att behöva ha dåligt samvete.

• Sladdis

Tundra: Vad gulligt med liten storebror som vill hjälpa till. Även om det är jobbigt så finns det ju en fördel med mer jämngamla barn. De har ju mer nytta av varandra och kan leka på jämn nivå när minsta blivit lite större.

• Sladdis

Idag var vi på BVC för tvåmånaderskollen. Matteo väger 5880 gram och är 59 cm lång. Också en tjockis!

• Sladdis

Anjiali: Vad roligt att de stora tycker om att hjälpa till. Misstänker att jag skulle känna som du angående 3 år mellan barnen och därför blir det nog inte fler här. Om jag ska vänta mer än tre år har väl mina ägg skrumpnat. Jag tyckte inte heller om att vara gravid. Bara illamående och foglossning. Däremot har jag haft det lättare än många som fött vanligt efter kejsarsnittet vilket jag aldrig trodde. Du kanske ångrar dig senare. Man "glömmer" ju allt.

Svar på tråden Juli bebis 2012