Inlägg från: grahnkotten |Visa alla inlägg
  • grahnkotten

Juli bebis 2012

Tack för tipsen om badbyxor!

Idag har vi varit på 5 månaderskontrollen, vår guldklimp vägde idag 8224 gr å var 67 cm lång! Sprutan var inte roligt, han har varit orolig hel efterm, nu sover han äntligen! Usch, ingen feber än. Så jag hoppas jag slipper.

• grahnkotten

Vi har också en brio happy och bytte till sittdelen för ca 1,5-2 månader sedan! Vi har en åkpåse i och spänner inte fast Melvin! Han rör sig inte än, utan ligger still i vagnen..

Idag vaknade jag av att Lilleman var helt dyngsur.. Feber 39.1, dumma dumma spruta! Har gett Alvedon nu och han sover! Hoppas han sover sig förbi allt!

• grahnkotten

Hej bragdoll! Kul att höra fr dig igen! :) vilken underbart söt liten vän du har! Min lille ammas fortfarande men har i veckan börjat m lite smakportioner m gröt, morot, potatis osv.. Å han verkar gilla det! Så ska nog snart försöka byta ut ett mål!

Här har inte mensen kommit tillbaka heller, men väntar mig inte den snart heller! Har aldrig haft en fungerade cykel, hade bara mens 1 gång på 1,5 år efter att jag slutade m ppiller och månaden efter blev jag gravid! Så gissar att det kommer ta sin lilla tid innan allt blir som det "ska" med den biten!

• grahnkotten

God morgon! Har gett Melvin smakisarna i en vecka och han tycker då mycket om det! Har framförallt fått mild havregröt och katrinplommonpure till det! Är rädd att han har blivit lite hård i magen! Ligger och trycker konstant och fiser helt galet äckligt.. Brukar annars bajsa varje dag men ny är det sedan nyårsafton och då var det bara en "fisrand" någon som har tips på vad vi ska göra? Backa m smakisarna och helamma ett tag till?

• grahnkotten

Här rinner kilona av mig! Helt galet och skönt! Ligger 4 kg under min normala vikt! Idag stod vågen på 69,8 kg och det kan jag inte komma ihåg att det någongång har stått tidigare! Äntligen! Har alltid ansetts som stor och folk tycker att jag är "kraftigt bygd", det ordet gör mig galen! Trots att jag inte gjort ett endaste försök att gå ner i vikt efter graviditeten står det minus varje vecka! Så gissar att jag för akta mig nät jag slutar att amma! Menade inte att trampa någon på tårna! Men är så glad idag!

Något som jag är mindre glad för är att jag börjar få sår kring bröstvårtorna, trodde inte man kunde få det nu!

• grahnkotten

Vilken gröt använder ni till små? Jag ger Melvin sempers milda havregröt, ger en smakportion om dagen och han är stenhård i magen stackarn. Ger honom också Katrinplommon flera gånger om dagen! Men det kommer ingen, eller det har kommit en lite harplutt på 4 dagar! Och innan dess var det en vecka sedan.. :( funderar på om nestles är bättre? Någon med erfarenhet kring detta?

• grahnkotten

Melvin är är också mer gnällig nu och särkilt på kvällarna! Svårt att komma till ro och vill absolut inte sova! :( vagga, vagga vagga! Känner igen symptomen men att sätta sig ner eller lägga sig i sängen tillsammans!

• grahnkotten

Men åå, halva inlägget försvann!

Ringde BVC ssk som sa att vi skulle gr lavemang och laktulos.. Känns lite obehaglig men men..! Tipsade också om att börja med sempers magdroppar, så magen får lite goda bakterier och att börja ge vatten! Trodde inte set behövdes mer vätska IOM att jag bara ger en smakportion och amma resten.. Men men bara att testa sig fram!

• grahnkotten

Vår son somnar o stort sätt aldrig före 22, men sover sedan oftast hela nätterna! Vaknar för mat mellan 6-8 och sover sedan till 9-11. Har sovit bra alltid så jag kan inte heller bidra med något tips!

Svar på tråden Juli bebis 2012