Juli bebis 2012
Melvin med!
Melvin med!
Vi har också vår stol bak. Jobbigt ibland när man åker själv, men han har vant sig nu.. Somnat oftast i bilen och när vi båda är med så sitter en bak med honom!
Vi har inte sänkt delen på sängen, Melvin har inte visat en tendens till att resa sig. Han sitter stadigt sedan en tid tillbaka. Har vänt sig fr mage till rygg men bara vid enstaka tillfällen men aldrig fr rygg till mage. Blir arg av att ligga på mage..
Här har vi sedan en tid tillbaka haft en kille med STENhård mage. Vi har provat allt: laktulos, lavemang,alla tänkta lösande pureer , vatten, messmör.. UTAN några resultat. som harpluttar och en son som ligger och trycker.. jobbigt, särkilt på natten. Fick nog i förra veckan, när BVC tyckte att vi skulle öka på laktulosen ytterligare ( gav då ca 2 ml/dag) och ge lavemang 1 gång i veckan. Så jag provade att ge Melvin 1 ml Forevers Aloe Vera på morgonen för 6 dagar sedan. De två följande dagarna blev han om möjligt ännu hårdare i magen och efter 3 dagen lossnade allt, bajset blev löst och luktade pecka.. Har sedan dess varit som vanligt i magen. Jag har kunnat dra ner på Laktulosen till 0.5 ml utan att bajset har blivit hårdare! Ger Aloe varje morgon nu och vi verkar äntligen fått detta ur världen! UNDERBART skönt!
JuliaAE: vad är forlax? Är det som laktulos?
Vi har också britax multi tech II, monterade den igår och är nöjda hittills. Melvin sitter bra i den. Det enda är väl att den är relativt stor, så var svårt för oss att hitta en plats i bilen där vi som sitter fram också jan sitta bekvämt! Köpte den på kampanj fr barnvagn.se, dem säljer ut 2012 års modeller.. Så vi köpte en mörkgrå m ljusa ränder, kändes sååå ute i färgen (ironi). Ibland kan jag bara skratta åt all hysteri kring olika årsmodeller, men men vi tjänade ju pengar på att den var fr 2012 så vi är nöjda! :)
När man vänder på stolen framåt så ska man använda det vanliga bältet i bilen.. Tänker spontant att man inte hade fått sälja dem om det hade varit fara. Sen är det olika vad man tycker å så. Men stolen har fått bäst i test på råd
Har bara vågat testa lite yoghurt till Melvin.. Är det ok att ge hela portioner m laktos? Har fått för mig att man ska vänta det, men uppenbarligen har jag fel..! Hade varit toppen att ge yoghurt!
Men stort grattis AnnaA1985! Hur känns det? Var det planerat?
Ger nestles milda havregröt fr 4 månader t Melvin.. Men tänkte köpa ny gröt fr 6 månader idag! Men hittade INGEN neutral gröt för 6 mån, bara från 8 mån.. Dem som var fr 6 mån var enbart smaksatt gröter och det vill jag helst inte ge.. Någon som vet? Har varit både på Ica, Willys å city gross, men samma överallt!
Enilorac81: har dem? Hmm den har jag inte sett..det är inte den som är gör 4 månader! Isf är det ju kalasbra! Då får jag spana igen i butiken! Vill helst inte ge smaksatt gröt, utan då kommer jag fortsätta ge 4 månadersgröten till det kommer en neutral vid 8 månader! :)
Usch, håller tummarna att allt ska gå bra för er Tekla! Men som du säger så är det skönt att ni är på plats så ni får hjälp! :) hoppas det går över snabbt! :)