Inlägg från: grahnkotten |Visa alla inlägg
  • grahnkotten

Juli bebis 2012

Men vad roligt med en liten till cattan! Grattis! Var det planerat? Förlåt om du har berättat tidigare, har inte läst allt...

• grahnkotten

F.sandra: det enklaste är om du ringer din löneadm, här i Jönköpings landsting får man semester de första 180 dagarna man är hemma!

• grahnkotten

Min får enbart en smakportion av gröt vid lunchtid annars ammar jag fullt! Tycket det funkar bra, men när melvins mage blir lite bättre tänkte jag öka upp den portionen till en hel portion.

Ang tungmetallrapporten, så finns ju tungmetaller i jorden och tas upp av särkilt spannmål! Så det spelar ju ingen roll om man gör gröten själv eller inte.. Så har jag förstått det hela, men jag vet inte! Tänker att man får ta det med ro och kanske inte proppa i barnen bara gröt och välling, utan försöka ge dem varierad kost och s mycket ekologiskt som möjligt. Men tyvärr har vi nog skadat naturen så mycket redan så även den ekologiska maten är skadad av tungmetall..

• grahnkotten

Fick tipset att trycka in Alvedonen med den trubbiga änden först, för den spetsiga kan trigga igång just bajsreflexen! Men det kanske du redan visste! :)

• grahnkotten

Usch, jag trillade m lillkillen i trappan i morse. Mardrömmen som inte får hända. Han slog i bakhuvudet ordentligt och jag tappade luften. Fick panik. Stackars lille Melvin blev så rädd, grät som aldrig förr. Usch. Nu har han äntligen lugnat sig och verkar vara som vanligt. Sjukhuset säger att vi ska avvakta för att se hur han mår i efterm...dumma dumma mamma.

• grahnkotten

Hej fina ni! Nu är vi hemma igen, var på barnakuten och träffade en super mysig och duktig barnläkare! Melvin mår bra och allt såg bra ut! Så skönt! En stor klump släppte fr mitt hjärta! Usch, dagen har varit hemsk. Martin som aldrig är borta, var iväg m jobbet och kunde inte ta sig hem! Men som tur var var Martins mamma hemma så hon kunde följa m och köra..jag är helt mörbultad och kan inte bära Melvin pga smärta i ryggen. Fick en rejäl smäll där..nu ska vi sova, helt slut både han och jag. Tack för allt stöd, det var guld värt!

• grahnkotten

Intressant! Här stämde det inte, vi fick 13 juli först som sedan ändrades till 31juli. Han är född den 29, efter hinnsvepning.

• grahnkotten

Vi har också MAM flaskorna, och det finns också en beskrivning på baksidan tror jag kring hur man ska tänka m napparna. Bröstmjölk: 1 å ersättning/bröstmjölk 1/2 eller välling nr 3.. Tror jag om jag inte miss minnet mig..

• grahnkotten

Nu var det längesedan jag var här inne känns det som! Låter som om många är krassliga! Krya på er!

Här hemma rullar det på, jag har ont i ryggen efter att jag föll i trappan för lite mer än en vecka sedan! Smärtan har ökat på varje dag å idag är det lite svårt m andningen.. Så ringt till vårdcentralen å hoppas få komma dit idag! :( hoppas bara det inte är något farligt!

• grahnkotten

Hemma igen! En lång dag m en lång väntan! Var hos läkaren för ryggen, ibland blir jag förbannad. Han bara tittade på mig och undrade vad han skulle göra.. Hmm, undersöka mig kanske? Well, efter mycket om och men fick jag iaf en rtg. Säkerligen mest för att lugna mig och det kändes bra! MEN när jag kommer dit har han bara beställt rtg på lungorna (å dem lyssnade han på och sa att det lät bra..) så vet fortfarande inte vad det är.. Men gissar på revbenen men hade varit skönare att få det konstaterat, även om jag vet att dem inte gör något åt det... God natt på er!

Svar på tråden Juli bebis 2012