Juli bebis 2012
Grattis till er med nya bebisar!
Grattis till er med nya bebisar!
Jag har fortfarande ont lite smått vid klippet, men inget där jag sprack, och nu är det 2veckor sedan. Öm i underlivet blir jag om jag står och går för länge...
Ja precis. Snittet stramar så också. Blir tokig ibland, men snart e det läkt. Puh! Grattis Nilepile!!
Grattis oonah!
Här hoppas jag på viktuppgång... Simon har bara gått ner. Blir extravägning idag, men tror att mjölken runnit till bättre nu. Då han får för mkt ibland så han inte hinner svälja. Men samtidigt känns det som att han inte blir mätt på kvällarna. Kan det va så? Kanske får hjälpa till med lite ersättning. Hoppas ju så på att amningen ska funka. Gjorde ju det bara 2,5 mån sist. Men L gick iaf upp i vikt i början... Nu har S gått ner lite över 400g. Så smidigt ju att alltid ha mat med sig och slippa krångla med vatten som ska kokas å kylas och blandas och blääää
Tack Emmizen för ditt inlägg. Ja, amma är ju bra, men inte till varje pris. Så sjukt att folk ska ha så mkt åsikter... Men det är ju så...tyvärr. Simon hade inte gått upp, men inte ner heller. BVC tyckte vi skulle ge lite extra efter amning nu över helgen, speciellt nu när det är så varmt också. Så ska vi se sen efter helgen... Men svårt å veta med min mjölk om den är tillräcklig eller inte. Speciellt nu då när jag ger ersättning. Han åt på bägge brösten, plus 75ml ersättning...verkade nöjd å glad efteråt och sover nu gott, men han e nöjd dagtid efter bara brösten och napp med >Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
Vi var vid havet igår. Första riktigt avancerade utflykten med allt som skulle med. Puh. Efter en heldag där så var vi galet trötta, iaf jag...så idag orkade jag inte åka iväg, men för mig tar det emot så enormt att ligga inna/va hemma en strålande sommardag. Utan att sola och bada! Mår dåligt av det :( men samtidigt måste jag vila. Förstår det, så jag har sovit. Frustrerande bara när jag vill utnyttja sommaren som äntligen visar sig!
Det låter helt normalt! Och jag hoppas kunna sluta med ersättningen. Men just nu har Simon inte gått upp i vikt. Bara ned.
Grattis!
Vi använder Nan, nestle's ersättning. Den lärde jag mig förra gången att den är mildare för magen. Båda finns på maxi, Anjiali.