Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Juli bebis 2012

Vart? Hoppas det löser sig! Lycka till!

millifjor skrev 2012-07-28 06:00:38 följande:
    Ringde förlossningen vid 4 typ, men de har ingen plats! Nu kommer värkarna med 5 min mellanrum typ i vi har även en timmes bilfärd till BB...

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • froggyL

Grattis millifjor! Och tack för tipset om amningsnappen och hinnan...

• froggyL

Härligt Grahnkotten. Trots katastrof, men nu har du oxå bebis :) grattis!

• froggyL

Fler som har barn som bara somnar vid bröstet?? Tror han e lat. Jobbigt å suga. Mot när han får flaskan. Får ständigt hålla på och väcka och ätandet tar sån tid!!!

• froggyL

Segt bara att behöva ge ersättning för att de är lata :(

juliaannaeva skrev 2012-07-30 22:27:42 följande:
    FroggyL: jag har en Fia som somnar hela tiden! Så idag var vi på BVC och ska nu pumpa ut och ge på flaska och räcker de inte så ska vi ge ersättning! Hon var lat och ville inte suga, började hon suga så blev hon förbannad för den inte kom tillräckligt fort :/ så hon dippade massor i vikt, hoppas de vänder nu!

• froggyL

Låter som vår Simon. Sån skillnad, då första barnet BR vaket typ jämt och skrek hela tiden. Fick aldrig lägga ner och var tvungen att jämt bära bära bära. I 3mån. E sååå tacksam att det inte blev likadant denna gång...

HannaVirrpanna skrev 2012-07-31 18:49:08 följande:
    Vår är ALDRIG vaken... Små korta stunder. Vaknar då hon är hungrig och börjar suga på allt hon når. gråter lite om det går för länge. Men hon sover nästan hela hela tiden...

• froggyL

Grattis Smulan :) blev oxå snuvad på epiduralen.... Men gick bra ändå, denna gången. En timma med lustgas så va han ute...

• froggyL

Hannavirrpanna: idag e det tre veckor sedan Simon föddes, och jag börjar känna mig hel. Lossade en stor tråd från stygnen häromdagen när jag torkade mig. Men vet att det kan ta längre tid ändå. Jag blev klippt utöver sprickning. Idag var jag på BVC för 6-7gången, för att väga igen. Äntligen hade han gått upp. Var där i förrgår och viktökningen kom däremellan på 90gram! Och totalt sedan förra torsdagen 130gram. Så de här senaste två dagarnas extramatningar har gett resultat. Tyvärr innebär det att min amning går åt skogen, men det viktigaste är ju att han mår bra, och det gör han inte på min mjölk helt enkelt. Han får suga så mkt det går på mina bröst, men sen vill han alltid ha typ 100ml ersättning efteråt och då äter han oftast var 4:e timma, ibland varannan, var tredje. Han har blivit en helt annan kille, som orkar va lite vaken emellanåt och prata! Innan blev han helt slut av att suga på bröstet och var inte vaken nåt. Och inte nöjd heller. Han somnade av ren utmattning efter sugning och sög på nappen istället. Hatar att behöva krångla med ersättning när man vill gå ut och leka med stora tjejen och göra utflykter mm. Tur det finns tetrapak! Men allt kokande av flaskor och blandningar avskyr jag. Suck. Sånt krångel. Känner mig så begränsad i aktiviteter då. Om man ändå bara kunde ta kranvatten och blanda och så var det ok så.... Men men, jag ska iaf. va glad att han numera går upp i vikt och lever!

Svar på tråden Juli bebis 2012