Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

BVC besök klart. Upp 400 g på en vecka och växt 1 1/2 cm. Blir en liten sumobebis. Nu väger hon ett kilo mer än när hon föddes.

Tyvärr visade det sig att det är för smalt antibiotika så vi ska få ny sort och ytterligare 10 dagar . Det blir fjärde sorten hon får i sig om man räknar de två jag fick äta.
    Ja ja... Vi tar en dag i taget. Snart är det här bakom oss.

• anjiali

Samma här frusandra. Gul bulgur !

Tips på gott/nyttigt fredagsmys mottages
    Tycker det är svårt att hitta gott till fredagen utan att det är en kalori bomb. Popcorn är inte så gott. Behöver inte vara snacks, kan vara mat också.
    Är sååå sötsugen och har varit hela dagen.

• anjiali

Fruktsallad får det bli .

Vi har gått en gång i veckan till BVC de fyra första veckorna och hon har haft en bra vikt uppgång. Men kan ju varit för naveln också. Nu blir det två veckor till nästa besök. Tror inte jag gick så ofta med barn nummer två. Men ettan gick jag ofta då det tog tid innan vikten kom i kapp.

• anjiali

Smulan12: vilken fruktansvärd tragedi. Blir så ledsen . Livet är grymt och orättvist , det kan bara inte få vara så.
    Finner inga ord. En jätte kram till dig!!!

• anjiali

Jag har fått papper på att jag ska få i slutet av augusti men på banken är det bara registrerat för de andra två barnen ? Men det kanske kommer en annan dag som inte är 20:e ?

• anjiali

Milifjor : inte har du gett upp !!! Du har bara tagit lite hjälp och det behöver man ibland. Tycker du har kämpat på som bara den så var lite snäll med dig själv många hade tagit ersättning för längesedan och inget illa menat med det.
    Jag har hel ammat mina två första barn utan en droppe ersättning och det kändes jätte skumt när jag gav lite ersättning när jag inte pallade mer när jag var sjuk. Så jag kan förstå din känsla.

• anjiali

Borde gå och sova. Milea somnade klockan sju. Så ska jag få någon "längre" sömntid än två timmar så är det godnatt för längesedan en fredagskväll .
    Har inga kvällar alls nu förtiden.

• anjiali

Sajo: vet inte ?! Våran tösabit sover ju inte några långa pass. Minns INTE att det var så här med de andra. Skönt att mannen är hemma och har tagit morgonens bära och trösta pass. Idag har hon inte ens varit nöjd på morgonen .
    Blir också galen utan sömn och av att känna mig otillräcklig när jag inte kan få henne nöjd. Instruktions boken blev visst kvar på bb.

• anjiali

Nu har hon nog somnat på mig efter att små slumrat, gråtit och blivit buren sedan 7.30 på morgonen. Ammat och ammat. Till slut gick jag ut själv och gick en timma och när jag kom hem hade manen gett ersättning hon drack 80 ml å då hade hon ju nyss ätit. Hon har gått upp 400 g på en vecka på bröstmjölken så någon ersättning tycker jag inte skulle behövas.
    Blev lite sne ???

• anjiali

Vi byter inte blöja varje gång hon ammar, vilket är med två timmars intervall. Kanske blir två gånger per natt.

Jag blev inte så jätteglad över ersättningen men har inte tagit upp det med honom ännu. Denna dotter försöker han verkligen ta ett större ansvar ön han gjort med tidigare barn. Han vill avlasta mig så mycket det går då han vet att jag behöver det för att inte hamna i depression. Så igår sa jag inte så mycket, men ska ta upp det med honom innan jag lämnar de ensamma en annan gång.

Nu hoppas jag hon ätit färdigt för denna gång. Natti natt ett par timmar.

Svar på tråden Juli bebis 2012