Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

En timmes promenad avklarad. Oj vad kroppen är skev :-/... Får komma ihåg att göra plankan för att hitta magmusklerna igen. Ska försöka sätta ihop ett träningsprogram som jag kan göra hemma.

• anjiali

Min lilla skrutta heter Milea i tilltalsnamn och Rosa (råsa, spanskt uttal) efter farmor som bor i Chile.
    Största har som tilltal Anjelina och Maria i mellan namn efter min mormor som även jag och min mamma heter. Mellan tösen heter Alicia och sen Isabelle som vi bara valt efter ingen . Tyckte om namnet men ville inte ha det som tilltal då mannens kusin heter det.

Imorgon börjar operation tjata på rektorn på barnen skola. Jag ska lämna klockan 8.00 på morgonen. Sen ska första barnet hämtas klockan 11.00 och andra barnet klockan 13.30. Vilket innebär att denna föräldraledighet kommer bli helt kass och gå ut på att köra fram och tillbaka. Finns ingen tid för vila hemma eller besök, träffa andra mammor gå på babysim eller annan aktivitet. Så jävla less på denna snåla kommun. Vill att mellan flickan ska få stanna på fritids till 13.30 så jag kan hämta båda samtidigt.
    Frågade i våras och då var det nej.
    Alla tips på hur jag ska göra mottages med varm hand.

• anjiali

Hur ska jag få henne att ta nappen . Fyra veckor igår och vill inte ha. Jag är napp tydligen och det är jag inte nöjd med. Blir totalt låst i snuttande och tuttande hela em/kväll och somna i bilstol eller vagn är nästan omöjligt.
    Har ju två andra barn att ta hand om plus mig skälv att ta hand om. Men det är inte så lätt med en bebis som sugit sig fast :-/.

• anjiali

Ok ska se om jag hittar mera sorter än de vi provat.
    Hon snuttar på handen när hon kommer åt den. Men vill hellre att hon tar napp än tumme om jag nu kunde få välja

• anjiali

Jag ammar där det behövs och försöker ha en filt över om det är ute bland folk. Hemma med gäster så har jag struntat i filt men flaschar inte tutte mer än nödvändigt.

Dop blir det inte här heller. Är inte döpt själv eller med i kyrkan .

En stor sten har lättat efter att pratat med rektorn på skolan igen. Jag får tillslut ha mellan tjejen på fritids till stora tjejen slutar . Nu ser jag fram emot föräldrar ledigheten och mega ångesten är borta.

• anjiali

Väcker ni era bebisar på dagen om de sover mycket? Milea sov dåligt igår och inte super bra inatt heller. Idag somnade hon vid halv två och vaknade nu. Hon har sovit jätte skönt. Men andra dagar har hon börjat kvällsamningen och i bästa fall somnat för natten vid senast 21.
    Nu vet jag ju att deras rutiner ändras hela tiden.
    Men som frågan löd. Väcker ni era bebisar för att styra lite eller får de sova hur länge och när de vill ?

• anjiali

Juliaannaeva: stackars liten. Att det ska vara så svårt för de små att fisa och bajsa :-/.

Tack för svaren angående väckning. Jag är ringrostig på det här med bebis . Snart kommer jag kanske in i det.

• anjiali

Tusan, skit och blä. Vågen står bom still . Inte ett gram ner och jag har ätit nyttigt och varit ute och gått. Inte ett enda gram
    Ingen risk att amningen hjälper mig denna gången heller. Blir ledsen !

• anjiali

Fy tusan vad ni är bra !!! Så kloka ord . Känner mig genast lugnare och nu ska jag ta och njuta gärnet av min bebis och slutta stressa och pressa. En fantastisk kropp som kunnat bära och föda tre ljuvliga barn .
    Jäkla ideal och annat som påverkar.
    Vet att min man älskar mig och barnen. Då jan väl jag också göra det.

Tack för att ni är bra !!!!

Miss murrig: kan bara instämma. Några kläder som jag tyckt om har jag vare sig hittat under graviditeten och än mindre nu när jag ammar. Trött på söta bomulls toppar.
    Tråkigt är det. Synd att man inte är en fena på att sy :-/.
    Hoppas du hittar något.

Snart dags för BVC ! Ska bli spännande att se vad lillskruttan lagt på sig så här på en månaders dagen.

Svar på tråden Juli bebis 2012