Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Fy vilken skit dag. Mannen är sur och tvär och jag är trött, ledsen och deppig . Inge vidare bra föräldrar någon av oss. Blir sur bara av att se honom ! Tycker han borde rycka upp sig, han sover åtminstone lite mer än jag gör och jag ska vara själv hela veckan. Men han funkar tvärt om, mår jag dåligt så ska han också må dåligt. Grrrrrrr... Bäst att han håller sig på avstånd.

• anjiali

Varvar mellan ett och två bröst. Oftast bara ett på natten. Hon ligger ca 30 min vid bröstet då jag får bända loss henne. Första sovpasset ligger hon i sitt babynest mellan oss eller i sin säng. Sen ligger hon bredvid mig på sidan och sover. Vaknar så ofta för mat att jag inte vågar eller orkar flytta på henne. Ibland sover hon på min mage på sin mage om det kniper mycket. Blöjan bytet vi en till två gånger vid behov på natten.

• anjiali

Hannavirrpanna : oj vilken svår fråga :-/...
    Är det svårt att få ett sådant boende så kanske det är bäst att slå till om ni har pengarna. Sen hoppas på att det löser sig och ni kan hyra ut. Ev kanske inflyttning kan bli senare ???

En fis och prutt fråga. För att hjälpa lillan när det är som värst i magen så har vi använt termometern och det har både sprutat bajs och luft. Men man får väl inte göra det så ofta ??? Eller hur ??? Vill köpa windi fisventil men den finns inte här utan måste beställas på nätet. Tycker så synd om henne när fisarna lägger sig på tvären hela tiden .
    Är det fel att hjälpa med termometern ?

• anjiali

Sajo: vad mysigt . Vi ska till badhotellet i fredrikshamn i höst . Ser redan fram emot det.

• anjiali

Första dagen avklarad med alla barn hemma och mannen jobbat sent. Imorgon höjer vi ribban ytterligare med kvällsaktivitet för barnen ute i skogen. Det har fungerat helt ok.
    Men tyvärr har jag fått en liten mjölkstockning av någon konstig anledning . Så full fokus på bröst ikväll !!! Vill inte få feber !!! Nu vill jag bara bli kvitt allt strul vad heter antibiotika och motgångar !!!

• anjiali

Ammar och masserar för fullt men tycker bara det blir värre . Är det bra att pumpa ???
    Orkar inte med mera motgångar fem veckor räcker !!!

• anjiali

Uppfattat !!! Ligger med värme på bröstet nu och ska pumpa om en stund. Milea har äntligen somnat så vill inte väcka den Björn som sover (hon var inte jätte nöjd ikväll).

Svar på tråden Juli bebis 2012