• SaJo81

Juli bebis 2012

Milifjor: min kompis beställde sin på nätet! Kolla om inte jollyroom har den, det är jäkligt bra service där :)

Jamtlandstaus: oj är din lilla så lång? Tycker det funkar jättebra med den när han väl sitter, tycker snarare det är ett meck innan lilleman kommit på plats..men efter 6kg och dom är tillräckligt stadiga i nacken så kan man ju skippa den!

• SaJo81

Bastian är rätt missnöjd innan han kommit på plats i ergon och det e ju aninge stressande:P

Här är en till liten buse som inte tycker om att ligga på mage, han blir vansinnig...men han får ligga en liten stund då och då ändå...vad ska man göra?!

Idag har vi varit på dop för kompisarnas lilla tjej och direkt efter det åkte vi på 75-års kalas hos min mormor, barnen var trötta när dom kom hem i alla fall och jag känner mig lite som en urvriden disktrasa!

Skönt att lägga sig på soffan en stund och glo på tv:)

• SaJo81

Vi har också fått väldigt bra rutiner, här äts det kvällsmat mellan 20-21 på kvällen sen somnar han till 22 som senast, sover till 5-6 och äter och somnar om sen brukar vi gå upp alla (tre barn och jag) mellan 7-8 :)

• SaJo81

Usch, jag tillhör inte dom morgonpigga :S dom två stora ska vara hos tandläkaren om e halvtimme! Fick väcka lilleman som nyss somnade om efter att ha ätit strax efter fyra! Dessutom är det FROST ute :( fy fasen! Dax att rota fram vinterjackorna....och vad tar man på lilleman i det läget vi har inte köpt några vinterkläder till honom än:S

• SaJo81

Min lille pöjk har blivit förkyld:( så snorig stackars liten! Snörvlat och haft stora problem med att äta :/ han åt i natt både klockan 3 och 6 Han som annars sover 22-07 resultatet är förstås att hand lyxmamma är ovan och skittrött! Nu ska jag strax lämna dom andra två på förskola sen ska vi träna jag och lilleman

• SaJo81

Jag är tack och lov inte förkyld Men det är inte bara lilleman som är snorig här hemma, alla mina grabbar är snoriga och deras pappa har en riktig "mansförkylning" och det är såååå synd om honom så känner mig just nu ensamstående med FYRA barn istället för kvinna med manick tre barn....

• SaJo81

Jag hade som mål att amma 3 månader och det målet har jag ju nästan nått nu! Jag ska jobba imon så egentligen hade jag gärna gett honom ersättning då eftersom av nån skum anledning jag inte får ut nåt alls när jag pumpar, men nu när han har såna problem med att bajsa vill jag inte introducera ersättning än så imon kommer min mamma möta mig vid jobbet och ta lilleman, gå runt med han på stan eller liknande tills han ska äta och då komma till jobbet så jag kan Mata honom, vilken process! Men det fanns ingen annan som kunde ta jobbet imorgon så så får det bli!

• SaJo81

min lille grabb bajsade ju inte på 16 dagar och så fick vi köra på laktulos några dagar, då bajsade han, nu har det gått ytterligare 9 dagar utan bajs och vi har börjat en ny laktuloskur på honom, han fiser som fasen och det luktar riktigt illa! förstår inte varför han inte bajsar, jag har inte ändrat något i min kost och innan bajsade han minst en gång om dagen! 

millifjor skrev 2012-10-12 09:19:47 följande:
    Sajo81 har du testat att handpumpa? det fungerade mkt bättre än aventpumpen på mig!
    hur gör man då? jag får liksom inte riktigt häng på det där, eller så fattar jag inte hur det funkar med att handpumpa, har hört att det ska funka bättre men när jag försöker får jag bara ont i brösten!

Svar på tråden Juli bebis 2012