• SaJo81

Juli bebis 2012

Hur f*n får man ner mjölkproduktionen? Har kämpat hela veckan och det är inte skönt med sprängfyllda tuttar alltså!

• SaJo81

Småbarnsförälderns dröm: matade Bastian vid åtta igår kväll till nio hade han somnat sen vaknade varken han eller hans två bröder en enda gång i natt (annars brukar någon alltid komma till oss och sova) vaknade av Bastian kl åtta i morse då vargar hungrig :) hans två bröder vaknade en halvtimme senare :) både fått sovmorgon och sängen för oss själva! *lyx*

Ikväll ska mannen jobba extra så han åker vid halv åtta och kommer hem vid fyra-fem i natt! Ensam med nattningen :(

• SaJo81

Så gott tack vare omställningen så sov alla mina barn innan åtta ikväll=) ljuvligt med denna tiden för mig själv, helt för mig själv tyvärr då min man var tvungen att jobba, ingen annan kunde ta natten enligt chefen och när min man sa nej också beodrade han in honom!!! wtf!!! jobbar massa gamla gubbar där som inte har nåt hemma som väntar medans jag får ta allt själv hela veckan här när han jobbar... 19.00-03.40 pajjar HELA dygnet! max var tredje vecka skulle han jobba natt enligt vad chefen sagt tidigare men han jobbade natt förrförra veckan med så bara en normal vecka emellan!! förlåt men nu tänker jag högt och är rätt ful i mun: K*K F*TTA!

• SaJo81

18:e november upptäckte vi :) då var min mens 8 dagar sen och vi var på semester i Thailand hela familjen :)(plus min syster o svägerska och svåger)

• SaJo81
    FruSandra skrev 2012-10-30 21:44:44 följande:
    Nää de är ju tyvärr svindyrt att bekosta Ivf själv..
    Adoption är ju också svindyrt och enorm väntan.. Sen lästa ja nånstans att man inte får adoptera om man har barn, men de kan ju inte stämma?
    man fick i alla fall adoptera förut även om man har barn, klart att dom kan ju ändrat på reglerna men det låter ju skumt! har en vän vars lillasyster är adopterad
  • SaJo81

Måste varit fruktansvärt jobbigt för er som har haft svårt att få barn! vet bara hur det varit för folk runt om oss (jag kan ju bara föreställa mig) vi har ett par av våra bästa vänner som fick sin första 6 v före vi fick Bastian och dom fick sin lilla genom ivf, dom började försöka ungefär då jag blev gravid med våra tvillingar så nästan fyra år sedan! det är så härligt att se dom nu med lillan, dom är verkligen gjorda för att våra föräldrar <3 

Mina föräldrar kämpade också hårt, mig fick dom naturligt men efter ett utomkveds när jag var 6 år så blev det svårt så tillslut fick jag småsyskon (tvillingar) när jag var 11 år! folk brukar anta att vi inte är helsyskon pga åldersskillnaden! 

• SaJo81

Vår lille äter mellan 120-150ml ungefär 5 gånger om dagen! han äter inte på natten så det e svårt att trycka in fler mål på en dag! oftas äter han 150!

Jag är också den "ogillade" typen som knappt hunnit säga ordet barn innan dom blivit till.... men jag är sååå tacksam för att det gått så lätt och för mina tre fina pojkar <3 

• SaJo81

Vart på viktkoll på bvc eftersom lilleman inte hade gått upp så mycket mellan 2-3månader! Han hade gått upp 370g på en månad då och nu hade han gått 370 till på 13 dagar:) nu har han också nått den "magiska" gränsen 6 kilo (6060g)

På lördag åker jag till stenungsbaden med 35 andra tvillingmammor och spa:ar och äter god mat och sover flott på hotell med frukost och inga barn som väcker oss :) ljuvligt ska det bli!

• SaJo81

Nu är jag tillbaka i vardagen! Åkte på spa i lördagsförmiddag och spa:ade hela dagen, drack lite öl (fasen vad gott det var) käkade en jättefin lunch och middag, sov som en prinsessa, fick världens goaste hotellfrukost igår sen kom min bror och hämtade mig så åkte vi till Borås och kollade på Elfsborg-Åtvidaberg så nu har vi upplevt ett guld till på plats :) haft det helt underbart och tror jag lyckats ladda batterierna lite

Svar på tråden Juli bebis 2012