• SaJo81

Juli bebis 2012

Chess07 det är inte alltid sant! På Neonatal tar dom prov på din mjölk för att se om den är tillräckligt näringsrik för alla har faktisk inte det!
    Om man dessutom matar som jag gjort senaste veckorna typ varannan timme och han ändå är hungrig så blir han ju helt klart inte mätt på min mjölk, kanske den inte är tillräckligt näringsrik nu, och det spelar faktiskt inte någon roll vad du själv har för kost! Pratade jättemycket om det på neo när vi låg där med tvillingarna, då hade jag jättefin näringsrik mjölk trots att jag knappt åt nånting medan många av dom vi låg inne med fick bankmjölk för att deras inte hade tillräcklig näring och dom åt enligt kostcirkel många av dom!

• SaJo81

det jag menade var ju att trots amning långa stunder näst intill varannan timme så har rmin lille kill bara gått från 5290-5660g på 1 månad! det var inte tillräckligt, han var normalstor innan nu är han liten för sin ålder istället! 

Jag hade jättefin mjölk enligt neo förra gången men då hade jag istället två barn som inte kunde ta bröstet, denna gången är jag glad att jag ändå har fått helamma i 3 månader!

Kört med ersättning 1-2 mål om dagen igår och idag och känner redan att min mjölk börjar sina lite.... men men! känner mig ju helt slutkörd iofs så det blir skönt att kunna dela med mig av matningen =)

Och dessutom har jag inplanerat sen länge ett barnfritt dygn 3-4 nov då vi är 40 tvillingmammor som drar till Stenungsbaden ett dygn och spa:ar, äter god mat, sover i lugn och ro och kanske till och med tar ett par glas vin=) sen ska jag till Borås den 4 och kolla på sista matchen för Elfsborg för säsongen, hoppas på guldmatch men det ser inte bra ut efter dagens skitmatch samtidigt som Häcken tyvärr vann sist....

anyhow! det ska bli sååååå skönt att få ladda batterierna och komma hem som en helt ny mamma=) 

• SaJo81

dom mammorna som säger att deras barn blivit lugnare, glader och mer harmoniska av ersättning är ju självklart dom som har haft problem med amning eller inte ´har tillräckligt med mjölk eller tillräckligt med näring i mjölken! jag tror inte allt beror på maten om barnen sover eller inte, Bastian har sovit bra sen han föddes oavsett amning eller ersättning =)

jag var mammaledig i 1,5år med dom andra två, sen jobbade jag drygt ett år sen gick jag hem på gravidpenning med Bastian, planen var denna gången när trots allt vi båda har ordning på det där med jobb att jag skulle gå tilbaka till jobbet i början på mars (vilket är det jag sökt ledigt till) men nu är det omorganisering på mannens jobb igen och han håller på och byter skift hit och dit och massa avtal och konstigt så för att han ska få vara kvar på det skiftet han vill vara kanske han måste jobba till juni så vi får se om jag ska förlänga min föräldrarledighet eller inte! 

• SaJo81

Nu har lilleman fått ersättning delvis i tre dar och redan är det problem att få honom att bröstet! Han äter inte när han ligger där ens längre så vi får nog ta bara ersättning snart :/

Hej Tibell :)

• SaJo81

Momster: ja, jag hade hoppats att vi skulle kunna köra båda delarna men ser inte ut som att det blir så :( tråkigt men men så är det! Men skönt för er att han fortfarande vill :)

• SaJo81

Tibell: tumsugare har jag två stycken! Kämpar med näbbar och klor för att inte trean ska bli det med :) han tar än så länge nappen så jag hoppas det håller i sig. Mina två tumsugare är nyss fyllda 3 år och har haft en riktig myskväll med sin pappa idag! Dom har tittat på hockey, käkat mc donalds och glass och vart uppe jättesent! Värsta "lördagsmyset" hoppas dom sover länge imon nu tack vare det!

Lillebror totaldäckade efter ersättningen klockan 20 så jag har haft en lugn kväll hemma :)

• SaJo81

Vi använder fortfarande 2:an fast pampers, mest för att vi fick två paket av ett par kompisar som har en flicka som är 6v äldre än Bastian :) har ett paket libero nr 3 art edition hemma med!

Jag heter SaJo81 på instagram :) men är inte så flitig där! Borde kanske bli men samtidigt har glaset på linsen på min telefon repats så mycket så alla bilder blir suddiga :( ska byta glaset snart men det kostar ju typ 1000 spänn :S

• SaJo81

Jag ger Bastian mat i soffan vid 20.00 ungefär och har honom i famnen till han somnar sen lägger jag honom i sängen, sen sover han till 5-6 ungefär då jag tar upp honom matar honom och lägger tillbaka honom i sängen och han somnar alltid om. Samsover inte. Jag avskyr när det är trångt i sängen och kan inte sova. Typ som i natt, Tristan kom vid 3 sen när han somnat i år säng lyfte jag in honom i hans rum igen, sen blödde han näsblod, sen kom han till våran säng typ fyra gånger till så jag har sovit som en kratta!

• SaJo81

Vi kör på Nan 1 nu sen i lördags när Bastian började totalvägra tutte! Han äter mellan 120-180 färdigblandat 5-6 gånger om dagen! Ska på viktkoll på torsdag så jag hoppas han går upp ordentligt i vikt nu när han käkar ersättning!

Svar på tråden Juli bebis 2012