• SaJo81

Juli bebis 2012

Efter att i två veckors tid ha matat lilleman runt 3-4 bestämde han sig i natt för att sovs till 6.30 igen (som min duktiga kille gjort innan) men wow mina bröst var inte med på det! Aj aj aj :( sprängfyllda tusen och jag har vaknat flera gånger bara pga det (men det e synd att klaga) hoppas han vill sova en liiiiiten stund till, om några timmar ska vi till barnmottagningen, får se vad dom säger om hans mage!

• SaJo81

Fy Anjiali jag förstår att det e ett helvete! Våra andra två grabbar sov ingenting när dom var små, underlättade INTE att dom är tvillingar och lämpligt nog avlöste varandra heller! Min man jobbade natt på den tiden och varje natt när han kom hem satt jag och grät på sängen till tonerna av bebisskrik så jag vet hur det är. Utan sömn blir man knäpp! Asså verkligen kocko:( en dag slutade det bara, som ingenting och dom sov hela natten! Håller tummarna för att det sker snart med din lilla

• SaJo81

Imon är det dax för 3 månaders kontroll med vaccinering:/ var på Barnmottagningen i tisdags och har nu börjat noja över om lilleman får i sig tillräckligt med näring, Om man går efter vikten där så hade han bara gått upp 370g på en månad :S känns inte tillräckligt :( får kolla vad prutten väger imon! Hur mycket har era gått upp mellan 2-3 månader?

• SaJo81

Lilleman vägde 5290g på 2 månaders och i tisdags vägde han 5660g på Barnmottagningen ;( tänk om jag måste börja med ersättning?! Trodde inte det skulle vara nåt problem eftersom jag aldrig ens räknade med att amma och ammade inte mina andra två grabbar men bara tanken på att sluta amma nu ger mig separationsångest:(

• SaJo81
    Sladdis skrev 2012-10-18 19:40:52 följande:
    SaJo: Du måste inte sluta amma för att ge ersättning. Du kan amma först och ge ersättning efter det. Eller amma vissa mål och ge ersättning andra mål. Samma som man för när man börjar ge riktig mat. Man slutar ju inte amma för det.
    fast min produktion går ner direkt! tar typ en dag eller två sen finns det knappt nån mjölk...eller så har det vart tidigare och jag har fått kämpa med att hålla uppe produktionen trots att han äter 6 gånger om dagen....men jag ska försöka...
  • SaJo81

Kollade mina två andra grabbar och korrigerad ålder så gick dom från 5kg-5,9 och 5,2-6,1 så det verkar som lilleman ligger en del efter :(

Verkar vara en väldig tillväxt på dom just mellan 2-3 månader nästan ett kilo på allihop

• SaJo81

bvc igår och lilleman vägde som i tisdags exakt 5660g vilket inte var helt okej som jag befarat... läkarens tips: intensivamma varje timme ?! och sköterskans tips: ersättning som tillägg!
    försökte förklara för läkaren att jag har två killar till som behöver min uppmärksamhet om dagarna, jag kan ju inte bara sitta och amma hela dagarna!

Vaccin fick han också så febern kom på kvällen och han har sovit jättedåligt hela natten!

Idag fick han testa ersättning för första gången och jag har aldrig sett min lillekille så nöjd och "matkoma"liknande förr =) härligt att man kan se hur mätt och nöjd han är, nu funderar jag istället på att helt sluta amma....har ju ändå kämpat som ett svin för att hålla uppe mjölken men det räcker ändå inte för lilleman och ena tutten verkar ha sinat IGEN!

just nu ligger alla tre och sover :S inte enligt planen med dom två stora eftersom dom antagligen aldrig kommer somna ikväll men det är stört omöjligt att väcka dom ust nu!
    Deras far åkte precis iväg för att kolla på hockey men min bror.....*suck* ensam igen! ok denna gången är det ju en födelsedagspresent från min bror men imon är han borta nästan hela dagen för han ska spela paintball...bläääää

• SaJo81

Anjiali: äskhultsby ligger ju här neråt! Försökt få med familjen på utflykt dit eftersom jag aldrig varit där men min Karl (som ändå är härifrån) har aldrig lust, ändå har han aldrig varit där själv! Har du vart där förr?

• SaJo81

Det ser jättefint ut på bilderna på nätet :) ska tvinga med min familj dit :)

Svar på tråden Juli bebis 2012