Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Trolla: nej har inte testat puder. Minns att du sa det så jag har det med mig som en plan .

• anjiali

Problemet med Mileas navel är att den är utstående och "såret" där de klippte / band av naveln hamnar under ett hudväck. Det har inte läkt ännu. Ringde BVC nu på morgonen och väntar att de ska ringa tillbaka.
    De har sagt att jag ska lägga hibiscrubb på utan att tvätta bort. Jag är ju sjuksköterska och skulle hellre tvätta rent den med klorhexedin lösning. Allt för att inte behöva mera medicin. Ska bli intressant att se om det blir skillnad på magen nu.
    Inatt var hon bökig och det körde i magen mellan två och fem. Sen somnade hon och klockan ringde sex.

• anjiali

Sajo: vilken sov lyx . Njut !!! En annan är vaken mest hela tiden.

Städerska skulle verkligen behövas. Hinner inte ett skit här hemma konkandes på bebis .
    Navel status: efter läkaren kollat så ska vi tvätta med tvål och vatten x 2 och smörja med miniderm runt om. Sen ny titt på naveln på torsdag hos läkaren.
    Antar att jag får "sätta" henne i handfatet och tvätta.

• anjiali

Blir snart galen om jag inte får sova . Sen nio då hon "brukar" somna har jag ammat två gånger redan. Plus ett pass med att snutta på mitt finger. Från att sovit första passet i ca fyra timmar till att sedan vakna var tredje till varannan timma så är det nu varannan timma och minst ett par timmar liggandes på min mage sugandes på mitt finger. Då måste jag vara vaken annars ramlar finger ur .
    Sover hon på dagen tror ni ??? Nope !!! Bara i bärsjal.
    Gav henne till mannen nu, tänkte att hans bröst och finger fick duga. Gallskrik ! Och efter fem minuter så säger han att jag ger henne ersättning!!! Så fan heller !!! Så nu ligger jag här vaken igen och han sover. Kul när klockan ringer halv sju.
    Då sover hon och jag måste väcka henne

Nu är det tufft !!!

• anjiali