Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Skuttare: Matteo är lite bättre. Inte så mycket slem som bubblar upp längre. Men det rosslar väldigt när han andas så jag är orolig att han ska få lunginflammation. Sen är han ju toksnorig och har febern kvar.

• Sladdis

EllaBella: Mitt BVC sa också att man kunde ge smakisar från 4 månader men det är ju bara ett finger doppat i maten. Det är stor skillnad mot dem som ger teskedar och som ökar med teskedar hela tiden. Då har man fort ett helt mål långt innan 6-månadersdagen.

• Sladdis

FruSandra: Så sant. Om det är för att inte störa amningen kan det kanske kvitta. Jag fick intrycket av att det var för att minska risken för att barnet skulle få allergier.

• Sladdis

ToKar: Om jag gett ersättning hade jag kanske också börjat med smakisar men jag vill inte heller tulla på amningen. Detta blir nog sista barnet och därför vill jag suga ur upplevelsen så länge som möjligt.

• Sladdis

Chess: Jag ska också ge gluten i grötform innan 6 mån men jag väntar nog till 5 eller 5,5 mån.
    Matteo vägrar också flaska så vi skippar också välling och kör på gröt istället. Mina två andra pojkar har heller aldrig druckit välling. Ibland kan jag tycka att det var synd. Såg så mysigt ut med morgonmys i soffan med 1-åringar. Själv fick jag sätta mig i köket och ge gröt och sen var det ju fullt ös. Å andra sidan slapp jag besväret med att vänja av från vällingen. Flera kompisar hade problem med det.

• Sladdis

EllaBella: Hoppas hon kryar på sig fort och att ni slipper RS. Matteo har haft skitet i en vecka och är inte frisk än. Han är bättre och det med andnöden är passerat men det är jobbigt för honom ändå.

• Sladdis

SaJo: Hoppas ni kryar på er fort. Typiskt att ni skulle bli dåliga inför denna speciella helg.

• Sladdis

Anjiali: Du kommer iaf i dina gamla jeans så jag tycker du ska vara tyst!ð??? HiHiHi. *inte alls bitter*ð???❤

• Sladdis

Anjiali: Sovande bebis OCH kommer i gamla jeansen... Livet är bra orättvist. ;) Hihihi.

Svar på tråden Juli bebis 2012