Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Vilka fina bilder på söta Lovis, Tibell!:) Matteo är född dagen innan henne. Han har aldrig sovit hela nätter men nu är det värre än någonsin. Senaste veckan vaknar han varannan timme eller oftare. Blir sugen på att testa ersättning men väntar några dagar till och ser om det vänder. Är såååå trött nu. Duger inte mycket till på dagarna när sömnen blir så ituhackad.

• Sladdis

Har aldrig hört om 19-veckorsfasen men det måste enligt din beskrivning vara den Matteo är i. Han är 16 veckor och vi har det hemskt. Han vaknar nästan varje timme hela natten. Ofta äter han men ibland somnar han på axeln direkt när jag tar upp honom. Ofta hinner jag inte somna innan det är dags att plocka upp honom igen. Oerhört stressande att bara ligga och vänta på att han snart vill upp igen. På dagen är han gnällig vilket han aldrig varit innan och han sover bara korta stunder då och då. Längtar tills detta är över.

• Sladdis

Känner som Libe. Man kan stå ut om man vet att det förhoppningsvis tar slut snart och att det inte är permanent.

• Sladdis

Min viktminskning går åt helvete!!!:( Har gått ner 7 kg med VV men kommer att gå upp igen. Inte allt hoppas jag. Matteo är hemskt jobbig nu. Han vaknar med en till två timmars mellanrum på nätterna och det har han gjort i ca tre veckor så nu går jag på knäna. Jag orkar inte engagera mig och hålla motivationen uppe när jag är så här trött. Orkar inte göra något utan sitter mest hemma. Till råga på allt har jag fått hälsporre och det gör så jäkla ont när jag går. Och jag som hade kommit igång med att gå en timmesrunda varje dag. Ledsen för det deppiga inlägget.

• Sladdis

Anjiali: Ska försöka med det. Jag vet ju att motivationen kommer tillbaka och då kommer jag att bli arg på mig själv om jag sabbat allt. Men just nu vill jag bara äta allt jag ser och lite till.

• Sladdis

Matteo har två tänder och förutom att han bitit till två gånger så går det lika bra som tidigare.

• Sladdis

Tibell: Oj, finns det något kvar att äta? Nej men seriöst så låter det väldigt jobbigt. Min 11-åring hade komjölksallergi så när jag ammade honom fick jag skippa alla mjölkprodukter och jag tyckte att det var begränsande och jobbigt.

• Sladdis

Anjiali: Ååå, vad är det för bebisar vi har? Matteo somnade dessutom inte förrän 0:30 och vi ska vara på logopedmottagningen med en av storebröderna 8:30. Kommer att sitta och somna där. Snaaaark!!!

Svar på tråden Juli bebis 2012