Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Jag kikade bara snabbt från telefonen, kanske får mindre träffar med den?

• Trolla75
    SaJo81 skrev 2012-10-02 23:35:30 följande:
    Måste fråga, sover alla här "nakna"? sen lilleman kom har jag inte en enda natt kunnat sova Naken för jag läcker så jäkla mycket mjölk.....sovit med bh och amningsinlägg i två månader och det är INTE skönt....hur fan gör man?
    Haha... kan inte heller sova naken! köpte en schysst nätbh på apoteket och jag måste också ha amningsinlägg...

Är dom slut så sover jag ofta med badlakan och det måste jag även ha vid amningen... Läcker som ett såll!

Är vi ute och lilleman hänger på magen och kanske sover över ett mål, så räcker tanken på mat att det rinner till... Jättekul då man glömt amningsinläggen... :(
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - Lillebror 18e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Lille Caspian blir 11 veckor i dag!

Har inte varit borta från Caspian mer än 4-5 timmar och det vågar jag ju inte göra om än på ett bra tag!
    Han var hemma med pappa och det brukar sluta med ett totalt hejdlöst skrikande, han skriker sig hes och tystnar väl först av utmattning. Nej jag håller mig nära honom nu, för som det verkar är det bara jag o tutten som kan trösta o lugna...
    Emmizen80 skrev 2012-10-03 10:57:06 följande:
    Sajo: är det omöjligt att ha kvar ungarna på den förskola de går på nu om ni skulle flytta??
    Det blir nog lite långt att åka Göteborg - Kunsbacka Flört och sedan tillbaka och jobba i Göteborg... (när nu det är dags)

Sajo- Det blir ju närmare till jobbet om ni flyttar, du sa att månadskostnaden var billigare, ni får en bra peng för bostadsrätten och ni gör säkert även vinst på huset...

Visst en flytt är en flytt, men blir fördelarna fler än nackdelarna så ...

och förskolor finns det gott om i Göteborg! det är väl bara att åka runt o kika tills det känns bra!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - Lillebror 18e juli 2012♥ღ
  • Trolla75

Sajo- tänkte nästan det! synd att det ska vara så laddat kring den stadsdelen.
    Hade några kompisar som bodde där och jag måste säga att naturen är helt fantastisk!!!
    Sedan tyckte jag att det var lite coolt i början på -90 när jag hängde där med kompisarna, då det kändes som man åkte jorden runt ;)
    Jag är själv uppvuxen på Hisingen i Tuve.

• Trolla75

Allt prat om bebisar som Inte bajsar och har feber så är det nu en till här...

Inte så allvarligt än, men från att ha skött magen varje dag så är det ju ett avsteg att hoppa över ett dygn och nu tycker jag även att han känns varm...
    Men jag tycker mig skymta ett riskorn i inderkäken, tycker då det skulle vara jättetidigt! Har någon annan sett om det är tänder på gång???

Jag önskar det då inte!

• Trolla75

Men tyckte mig se att det spruckit upp pyttelite, dom andra har var minst 1/2 året har jag för mig om inte ännu senare...

• Trolla75

FruSandra- tänk inte på det är mitt bästa råd!
    Fortsätt som du gör och så länge han är nöjd ska du absolut Inte vara orolig!

Har sett flera kompisar som oroat sig över att mjölken inte ska räcka mm. Och så har det blivit. Inte för att göra någon ledsen så tror jag att det är väldigt sociologiskt...
    Lyckliga tankar!!! :)

• Trolla75

froggyL- det stämmer har faktiskt aldrig provat!
    I affären föll jag för en BB med ryggplatta, blev väldigt övertygad om att bära med höften är min grej, då jag tidigare haft problem med axlar... Bär Caspian dagligen och tror han väger långt över 7 kg nu... :)

Men visst blir jag nyfiken på bärsjalar och ergos och allt vad ni skriver om...
    :)

Svar på tråden Juli bebis 2012