Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Jag har inte själv läst någon forskningsrapport, men det jag har hört är att den första mjölken är törstsläckande och därefter kommer den mättande mjölken...
    Dit jag egentligen ville komma är väl att låta barnet ligga länge vid samma bröst...

• Trolla75

Inte för att jag är någon expert, men går det inte att "väcka" bröstet? Om infektionen är läkt vill säga?

• Trolla75

Igår var en hemsk dag! Lilleman skrek och hade så ont i lilla magen, det var jättejobbigt att se detta och inte kunna göra något för att hjälpa honom! Inte ens tutten som brukar vara räddaren till allt hjälpte. :(

I alla fall var jag den skyldiga till detta elände, jag hade ätit underbart gott blomkålsmos!
    Förra gången vi drabbades hade jag njutit av färsk gräddstuvad vitkål.

Hur känsliga är era barn mot kål, lök osv?

Med mina andra två kunde jag äta precis allt utan minsta knorr.

Är så ledsen för det illa jag gjort honom, så nu kan jag inte sova! Och stackarn har sovit sedan 23.30 och det låter som om han snyftar i sömnen, kanske inte direkt snyftar men efter att man vart väldigt ledsen så kommer det liksom rysningar med ljud när man andas... Svårt att förklara.

• Trolla75

Caspian tar inte heller gärna napp, ibland duger den, som när han hänger på magen i bärselen.
    Tummen slinker också in ibland eller handen och även armen... Ett tag hade han flera sugmärken på armen, trodde först han hade klämt armen i bärselen! men nej då, fast det va längesedan nu.

Ja visst är det hemskt!!!
    Det jag har hittat på nätet som är gasbildande är kål i alla former och lök även bönor...
    www.karlskrona.se/sv/Familj--omsorg/Aldre/Maltider/Gasbildande-livsmedel/

• Trolla75

Vi körde med minifom hela kvällen utan att det blev något bättre, vet Inte om det tar några dagar för dropparna att göra någon nytta?
    Har ännu inte läst på flaskan då det är mannen som skött det där med dropperiet.

Efter vad jag läst här inne så har vi ökat dosen till mellan 15-20 droppar...
    Men som sagt, de hjälpte tyvärr inte igår.

Men grabben mår mycket bättre nu idag! :)

Kl ett har vi tid på BVC o det är även läkarbesök inplanerat.

Ska även ta med lillastorasystern som har haft elak växtvärk i snart tre månader...

Önskar vi får en remiss till röntgen så vi får se hur det står till med benen...
    Hon har fått en haltande gång som jag är livrädd ska bli kronisk!

• Trolla75

Jag funderade på om man skulle vara stark nog och köra en vecka fakir; ägg, kött, fisk, fågel och en himla massa smör ...
    Jag jobbar ju på att komma igång med min Lchf. Men trillar ner i sockerträsket varje helg:(

• Trolla75

Ägg har jag ätit varje dag så dom verkar han tåla ... Som tur är.

Jag gissar på att lilleman gått upp ca 500g
    Så någon stans mellan 6,4-6,5 ...

Grankotten- va skönt att få lättat så på trycket!

Min lille ligger o klämmer o klämmer varje morgon, men förstår inte varför? Det är ju löst gult flytande ... Är det jobbigt att klämma ut?

• Trolla75

Hehe... Jag gissade nära!
    7 veckor o 5 dagar
    6465g 60,5cm och huvudet 40,5
    515g upp sen sist (6v).

Han klarade läkarundersökningen med bravur!

När ni vart å besiktigat er själva har ni ringt skälva och beställt tid eller har ni blivit inbokade av bm?

• Trolla75

Älskar också torsk i ugnen, brukar lägga babyspenat i botten, torskrygg, sen ett hopkok på grädde, fisksås, fiskbuljong, Sambal Oelek, Dijongsenap och massa krossad rose'peppar
    Hällt över fisk i spenat, sen delade cocktail tomater in i ugn 200 grader i ca 30 min.
    Jag brukar ha broccoli till, men vet inte om jag vågar mig på det nu efter gårdagens skrikattack :(

Kniiip

• Trolla75

Va? Kan dom faila på höftledsultraljudet?
    Det lät inte ok!

Håller tummarna att allt är som det ska!

Svar på tråden Juli bebis 2012