Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Sladdis- det finns fett och så finns det fett!

Vi äter bara naturligt fett riktig vispgrädde, riktigt smör... Fet fisk så som lax och makrill mm.
    Så tvärt om vad många "fetträdda" tror så är det nyttiga fettet välgörande mot kroppen, hjärtat och kärlen...

Jag vet många som jag läst om som gjort fullständig hälsokontroll innan start med lchf och flertalet har haft högt kolesterol...

Läste senast i går om en här på FL som gjort om sin hälsokontroll efter ett år med lchf med förbättrade världen...

Kan inte länka från telefonen, men sök efter
    Den stora feta lchf tråden där finns många bra länkar och svar på det mesta...

Finns även länk till recepttråden... ;)

• Trolla75

FruSandra- det fiffiga med lchf är att hjälper kroppen att hitta "sin" idealvikt!

Alltså överviktiga går ner och ubderviktiga går upp... Det låter nästan för bra för att vara sant ;)

Och det där med insulinet, det är fantastiska saker som händer i kroppen!

En kompis, hon har ingen egen produktion alls men från att ha tagit insulin till varje måltid tar hon nu bara morgon och kväll och dosen har minskats...

• Trolla75

Min lilleman har sovit precis hela dagen med några få avbrott med amning...

Han blev 12 veckor i går min lillesnutt, han har blivit så stor... På god väg att växa ur sina 62/68 kläder...
    Börjat ropa hem lite 74 på tradera... :) känns galet är inte 74/80 för 1 åringar???

Ja vikten o längden får jag vänta med till den 24/10 då ska han även få vaccin mm.

Och visst var det tandsprickning här för ett par dagar sedan... Nu anar vi en vit liten tansebissing... Stackarn! Redan!?

• Trolla75

Åh stackar di små som fått sina sprutor, hoppas det går över snart på dom! ser inte fram emot det nästa vecka... : /

Svar på tråden Juli bebis 2012