Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Skuttare: När Matteo var fyra månader gjorde jag ett inlägg som såg ut nästan exakt som ditt. Jag helammade då och kunde inte förstå varför så många börjat med smakisar. Sedan hamnade vi i helvetet. Matteo vaknade en gång i timmen och vägrade flaskan vilket gjorde att mannen inte kunde ta Matteo så att jag kunde vila. Jag gick på knäna. Då sa min BVC-tant att om jag började med gröt så kunde mannen ge det på morgonen och/eller kvällen så att jag kunde få sova lite. Därför började vi med smakisar som fort blev till portioner. Det var inte alls så jag hade tänkt det och jag är jättebesviken. Men bortsett från det verkar det gå bra. I början fick han nästan en hel liten burk katrinplommonpuré för att han blev trög i magen men den har vi fasat ut helt nu. Jag tror alla har lite olika anledningar till varför de ger mat.

• Sladdis

Ikväll har vi suttit på akuten i onödan. när vi satt och åt såg jag att Matteo hade ett rött märke på kinden stort som en enkrona. Tänkte att han kanske slagit sig med en leksak. När vi ätit upp hade märket växt till att täcka hela kinden och det var alldeles varmt. Nästa gång jag tittade var han lika röd om örat. Då åkte vi in. Sköterskan som tog emot tyckte också att vi skulle få det kollat av en läkare. När vi suttit i väntrummet ca en timme kunde man se hur det försvann. Sköterskan ville kolla syresättningen ändå men sen fick vi gå. Kände mig värre än en hispig förstagångsmamma. Haha.

• Sladdis

Tibell: nej han har inte ätit något nytt. Är inte nässelutslag upphöjda? Detta var bara som en rodnad i huden. Man kände ingen skillnad.

• Sladdis

Tabell: Nej han hade inte sovit. Undrar verkligen vad det var. Hoppas det inte kommer tillbaka.
    Matteo kan heller inte så mycket. Han sitter en liten stund men sen tippar han. Han går inte upp på knä i krypställning än.

• Sladdis

Anjiali: Det kan ligga något i det. Ofta sover de ju sämre när de är i en utvecklingsfas för att det händer så mycket nytt. Milea är ju i en konstant utvecklingsfas. Hihi.
    VV gick bra. Första vägningen på möte var igår och resultatet blev -1,1. Inte mitt bästa startresultat men det måste ju påverka att brösten är sprängfulla med mjölk efter att jag slutade amma.
    Matteos sömn har inte blivit bättre. Ibland sover han 1,5 tim i sträck men bara en gång per natt annars vaknar han minst en gång i timmen. Jag måste dock inte ta upp honom utan oftast räcker det att jag klappar honom på rumpan. Inatt vaknade han var 5:e min i en timme men somnade om själv. Till slut gick jag upp och då visade det sig att han kilat fast sig på tvären i sängen. Haha. Då ångrade jag att jag inte gått upp tidigare. Hur går det för er?

• Sladdis

Igår natt var Matteo extra hemsk så igår gick jag på knäna. Mannen tyckte synd om mig och skickade upp mig på ovanvåningen med öronproppar när M somnat 20:30. Jag vaknade inte förrän mannen väckte mig 5:30 då han skulle gå till jobbet. Vet inte när jag sov 9 timmar senast. Tänk vad sömn eller brist på den förändrar synen på allt. Jag har plockat undan en massa, vikt tvätt, satt igång ny maskin tvätt, plockat fram en massa av Matteos kläder som ska ut på Tradera, bäddat och nu sover M i min famn. Funderar på vad vi ska göra när han vaknat. Tror det blir en promenad (och plankhelvetet såklart ). Känner mig som en ny människa. Tänk hur livet hade sett ut om man fick sova varje natt. Är trött på att vara en gnällig zombie som inte orkar göra något. Undrar vilket skick mannen kommer hem i? M hade varit lika hemsk inatt. Får ta extra väl hand om honom i em som tack för natten. Det var trots allt inte meningen att han skulle ta hela natten utan vi skulle dela.

Svar på tråden Juli bebis 2012