• crossfit

behöver duscha NU, hur gör man?

Halloj!

Vi ska på kalas kl 14. Maken är på jobbet så jag är ensam med vår 8 månaders vilda bebisTungan ute. Han har nyss sovit, jag passade på att duscha då, men tyvärr lyckades jag bli nedkräkt inte bara på kläderna utan har kräk i hela håret.

Nu måste jag duscha igen men jag vågar inte släppa grabben med blicken mer än max 5 sek åt gången. Han är överallt. Klättrar, drar i sladdar, öppnar skåp och lådor i köket osv. Han är väldigt snabb.

Så hur gör man? Önskar att jag hade en hage av något slag.
    Spjälsängen är på fel våning, så där vill jag inte lämna honom.

Tips? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:34
    Barnstolen klättrar han ur (ska köpa sele). Jag får väl styra in barnvagnen helt enkelt och spänna fast honom där. Sjunga ska jag göra allt vad jag kan.

Vill inte ha honom på toagolvet, han ställer sig mot toastolen och lyfter locket. Det finns inga gränser för hur uppfinningsrik vår kille är.

Vill tillägga som försvar att vi blivit tagna på sängen lite. Den senaste veckan har han lärt sig gå och vi har inte riktigt hunnit med i barnsäkringen. Han kröp inte ens för en vecka sedan. Trodde han skulle sitta där man placerade honom ett tag till.

Nu ska jag/vi duscha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:37
    Som svar på alla som undrar om jag inte kan ta med honom in i duschen. Det hade jag nog kunnat, han älskar vatten. Men att sätta honom i baljan är livsfarligt. Han ställer sig upp direkt (ingenting är så roligt som att stå just nu)och jag vill inte gärna att han faller ner i kakelplattorna.

• Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?
  • Izela

Klä av honom och ha honom med dig i duschen. Vill du inte de så är det ju bara ta in barnstolen i badrummet

• Lavish

I värsta fall får du väl klä av honom och ha honom i duschen medan du sköljer ur kräkset ur håret åtminstone?

• amalie79
    crossfit skrev 2011-10-29 12:00:09 följande:
    Halloj!

Vi ska på kalas kl 14. Maken är på jobbet så jag är ensam med vår 8 månaders vilda bebisTungan ute. Han har nyss sovit, jag passade på att duscha då, men tyvärr lyckades jag bli nedkräkt inte bara på kläderna utan har kräk i hela håret.

Nu måste jag duscha igen men jag vågar inte släppa grabben med blicken mer än max 5 sek åt gången. Han är överallt. Klättrar, drar i sladdar, öppnar skåp och lådor i köket osv. Han är väldigt snabb.

Så hur gör man? Önskar att jag hade en hage av något slag.
    Spjälsängen är på fel våning, så där vill jag inte lämna honom.

Tips? 
    Ta med honom in i duschen, eller iaf in i badrummet och lås dörren.
  • Lussekatten
    Zunshine skrev 2011-10-29 12:38:10 följande:
    Jag har en 9månaders vildning. Henne tar jag med in i duschen- sätter henne i balja med vatten och massa leksaker medans jag duschar. Hon älskar att bada!
    Vilken bra idé! Det här ska jag tänka på när vår lilla tös blir såpass stor och vild. Tack Glad
  • IntheSky

Babysitter? Barnstol? I badrummet, då.

• t0va
    crossfit skrev 2011-10-29 12:13:41 följande:
    Vill inte ha honom på toagolvet, han ställer sig mot toastolen och lyfter locket. Det finns inga gränser för hur uppfinningsrik vår kille är. 
    Då tar man fram stora rullen med silvertejp och tejpar fast locket i toastolen, eller drar ett spännband runt. Funkar perfekt som nödlösning. Har en kotte som också ska stå med huvudet i toastolen. 

Ikea har barnspärrar i plast som man kan ha på skåp, det funkar även på toalock. Går att knäppa fast när man väl behöver det ifall man nu inte vill ha det på hela tiden.  
  • Ronjas mamma

det är ju försent i dag men annars kan varmt rekomenderas att få en vatten ringsjal från taylor made jag älskar den och barnen njuter att sitta hos mig i duschen..

• hummena
    lövet2 skrev 2011-10-29 13:16:42 följande:
    Som en liten parentes kan jag nämna att effekten blir ungefär likadan som när en höggravid kortväxt kvinna häver sig upp på tå och försöker få tag på någonting längst ner i en frysbox ...
    Hihihi... Skrattande
  • t0va
    lövet2 skrev 2011-10-29 13:16:42 följande:
    Som en liten parentes kan jag nämna att effekten blir ungefär likadan som när en höggravid kortväxt kvinna häver sig upp på tå och försöker få tag på någonting längst ner i en frysbox ...
    samma när ungen får upp locket i kaninburen och häver sig upp för att titta närmare... Jag hann fram innan han landade på skallen i kaninburen. 
  • Lindreas

Ta in barnstolen och spänn fast ungen i den?

Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?