• crossfit

behöver duscha NU, hur gör man?

Halloj!

Vi ska på kalas kl 14. Maken är på jobbet så jag är ensam med vår 8 månaders vilda bebisTungan ute. Han har nyss sovit, jag passade på att duscha då, men tyvärr lyckades jag bli nedkräkt inte bara på kläderna utan har kräk i hela håret.

Nu måste jag duscha igen men jag vågar inte släppa grabben med blicken mer än max 5 sek åt gången. Han är överallt. Klättrar, drar i sladdar, öppnar skåp och lådor i köket osv. Han är väldigt snabb.

Så hur gör man? Önskar att jag hade en hage av något slag.
    Spjälsängen är på fel våning, så där vill jag inte lämna honom.

Tips? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:34
    Barnstolen klättrar han ur (ska köpa sele). Jag får väl styra in barnvagnen helt enkelt och spänna fast honom där. Sjunga ska jag göra allt vad jag kan.

Vill inte ha honom på toagolvet, han ställer sig mot toastolen och lyfter locket. Det finns inga gränser för hur uppfinningsrik vår kille är.

Vill tillägga som försvar att vi blivit tagna på sängen lite. Den senaste veckan har han lärt sig gå och vi har inte riktigt hunnit med i barnsäkringen. Han kröp inte ens för en vecka sedan. Trodde han skulle sitta där man placerade honom ett tag till.

Nu ska jag/vi duscha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:37
    Som svar på alla som undrar om jag inte kan ta med honom in i duschen. Det hade jag nog kunnat, han älskar vatten. Men att sätta honom i baljan är livsfarligt. Han ställer sig upp direkt (ingenting är så roligt som att stå just nu)och jag vill inte gärna att han faller ner i kakelplattorna.

• Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?
  • vittra

Alltså jag ammade fortfarande min bebisar när de var 8 månader. Är det oheligt då eller?

• Dreams Never Ends
    vittra skrev 2011-10-29 23:51:19 följande:
    Han är mitt i separationsfasen, det borde inte ens vara en fundering hos TS. Jag trodde var var givet för varenda förälder att ta med en bebis till det rum man befinner sig... tydligen har man numera så svårt att umgås med sitt barn att man inte ens kunnat tänka tanken på att ta med sig en bebis när man byter rum. Jag vet inte vad mer att säga om detta än att det bara är fruktansvärt tragiskt att man inte själv förstår det självklara i det.
    det finns barnhagar....
  • Dreams Never Ends
    vittra skrev 2011-10-29 23:59:44 följande:
    Alltså jag ammade fortfarande min bebisar när de var 8 månader. Är det oheligt då eller?
    nej men det är inte samma sak.
  • Dreams Never Ends
    Pyrola skrev 2011-10-29 23:54:59 följande:
    Det känns som du skojar nu, hoppas att du skojar...
    hoppas DU skojar....
  • Pyrola
    Dreams Never Ends skrev 2011-10-30 00:02:35 följande:
    nej men det är inte samma sak.
    På vilket sätt då? För att 8-månaders bebisen gud sig förbjude skulle se mammans kön?
  • Computerworld
    Dreams Never Ends skrev 2011-10-29 22:33:36 följande:
    Och vilken bebis minns sånt? Dessutom så ser barnet inte underlivet under förlossningen utan hinner bara ploppa ut så tar någon upp det och täcker givetvis över underlivet igen.... så vad menar du?

Jag fattar inte hur man kan visa sig naken för sin egen son....
    Nej, jag har blivit helt psykiskt sjuk av att bada med min morsa. Har letat hela livet efter en tjej med likadant kön som henne. Är du go eller?
  • Pyrola
    Dreams Never Ends skrev 2011-10-30 00:03:06 följande:
    hoppas DU skojar....
    Nix badar så gärna med mina barn i badkar utan baddräkt.
  • Dreams Never Ends
    Computerworld skrev 2011-10-30 00:04:49 följande:
    Nej, jag har blivit helt psykiskt sjuk av att bada med min morsa. Har letat hela livet efter en tjej med likadant kön som henne. Är du go eller?
    är du kille? trodde ingen kille drömde om att någonsin se sin egen mamma naken.... du äcklar mig!
  • Dreams Never Ends
    Pyrola skrev 2011-10-30 00:07:16 följande:
    Nix badar så gärna med mina barn i badkar utan baddräkt.
    Kräks
  • Chassi
    Dreams Never Ends skrev 2011-10-30 00:14:36 följande:
    Kräks
    hahahaha! Du har  verkligen lyckats med din grej!! att göra folk förbannade alltså.... gå över i nån annan tråd å skoja nu, du är bra på det ;)
Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?