• crossfit

behöver duscha NU, hur gör man?

Halloj!

Vi ska på kalas kl 14. Maken är på jobbet så jag är ensam med vår 8 månaders vilda bebisTungan ute. Han har nyss sovit, jag passade på att duscha då, men tyvärr lyckades jag bli nedkräkt inte bara på kläderna utan har kräk i hela håret.

Nu måste jag duscha igen men jag vågar inte släppa grabben med blicken mer än max 5 sek åt gången. Han är överallt. Klättrar, drar i sladdar, öppnar skåp och lådor i köket osv. Han är väldigt snabb.

Så hur gör man? Önskar att jag hade en hage av något slag.
    Spjälsängen är på fel våning, så där vill jag inte lämna honom.

Tips? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:34
    Barnstolen klättrar han ur (ska köpa sele). Jag får väl styra in barnvagnen helt enkelt och spänna fast honom där. Sjunga ska jag göra allt vad jag kan.

Vill inte ha honom på toagolvet, han ställer sig mot toastolen och lyfter locket. Det finns inga gränser för hur uppfinningsrik vår kille är.

Vill tillägga som försvar att vi blivit tagna på sängen lite. Den senaste veckan har han lärt sig gå och vi har inte riktigt hunnit med i barnsäkringen. Han kröp inte ens för en vecka sedan. Trodde han skulle sitta där man placerade honom ett tag till.

Nu ska jag/vi duscha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:37
    Som svar på alla som undrar om jag inte kan ta med honom in i duschen. Det hade jag nog kunnat, han älskar vatten. Men att sätta honom i baljan är livsfarligt. Han ställer sig upp direkt (ingenting är så roligt som att stå just nu)och jag vill inte gärna att han faller ner i kakelplattorna.

• Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?
  • Pyrola
    nina2901 skrev 2011-10-29 18:04:35 följande:
    Jo fast du skrivet ju att du dushar o bebis sitter i baljan. när man duschar så sitter ju bebisen själv i baljan schampo balsam ska i håret mm. När min dotter badar sitter hon i mitt knä hela tiden.
    Känns helt hysteriskt  enligt mig, självklart kan man bada ihop med sina bebisar utan att dem druknar.  Om man är frisk och inte påverkad av medicner eller droger är man inte helt väck när man duschar.  Man måste ha uppsikt men man behöver inte hålla i ett barn som sitter stadigt. Ur mitt barns synvinkel skulle det varit mycket mer traumatiskt att behöva lämnas ensam i en spjälsäng när jag befinner mig flera rum bort.
  • moster helen

jag brukar sätta min dotter i badkaret (utan vatten i) med massa leksaker när jag duschar, badkaret har höga kanter så hon kan inte klättra över samt att jag låter bli att dra för duschdraperiet så jag ser henne hela tiden. fungerar perfekt och hon älskar att sitta där!

• älskarlivet81
    nina2901 skrev 2011-10-29 18:04:35 följande:
    Jo fast du skrivet ju att du dushar o bebis sitter i baljan. när man duschar så sitter ju bebisen själv i baljan schampo balsam ska i håret mm. När min dotter badar sitter hon i mitt knä hela tiden.
    Men oj, en bebis som kan sitta själv behöver man inte hålla hela tiden, däremot har man så klart koll på dem hela tiden! Badar du alltid tillsammans med ditt barn? 
  • Millsan74
    bögfamiljen skrev 2011-10-29 18:10:51 följande:
    vad gjorde du med killen när du satt vid datorn och skrev inlägget?
  • nina2901

Ja jag gör ju faktiskt det! Det var inte meningen att trampa någon på tårna här utan mer att uppmärksamma att det kan gå jävligt fort

• 3 barns mamma84

Jag har 3 barn en på 6 år en på 3 år en på 10 mån och jag hinner ducha minst 20 minuter och då kryper han omkring.
    Detta har varit också då båda 2 av barnen är i skolan och dagiset .
    Så jag undrar då varför du inte kan ..  

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MammaTillOliver

jag sätter sonen som är 9 mån i babysittern så får han sitta o glo på mig när ja hoppar o sjunger i duschen o så stänker ja vatten på honom, tycker han e skitroligt!

allt går bara man vill  

Oliver 24/1-2011
  • 3 barns mamma84

In till badrummet kan du antingen ducka bada med barnet du kan ha

Gåstol
    babysitter
    babyskyddet om du skulle ha bil
    Du kan ta barnvagnen och spänna fast barnet med.

Allt går om man bara vill         

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Amlin
    Mirva skrev 2011-10-29 17:52:17 följande:
    Har tvillingar som är 18 månader, brukar sätta ner dem tillsammans i en spjälsäng med några leksaker. 

Tack för tipset!

Ja spjälsängen kommer det nog få bli varje gång de inte är nyätna och fulla i mat.

Än så länge har jag en madrass i vardagsrummet där de sitter och pysslar på medan jag fixar undan frukost, hjälper storasyster och ev duschar på mornarna men hela det konceptet bygger ju på att de inte lämnar madrassen.      
Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?