• crossfit

behöver duscha NU, hur gör man?

Halloj!

Vi ska på kalas kl 14. Maken är på jobbet så jag är ensam med vår 8 månaders vilda bebisTungan ute. Han har nyss sovit, jag passade på att duscha då, men tyvärr lyckades jag bli nedkräkt inte bara på kläderna utan har kräk i hela håret.

Nu måste jag duscha igen men jag vågar inte släppa grabben med blicken mer än max 5 sek åt gången. Han är överallt. Klättrar, drar i sladdar, öppnar skåp och lådor i köket osv. Han är väldigt snabb.

Så hur gör man? Önskar att jag hade en hage av något slag.
    Spjälsängen är på fel våning, så där vill jag inte lämna honom.

Tips? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:34
    Barnstolen klättrar han ur (ska köpa sele). Jag får väl styra in barnvagnen helt enkelt och spänna fast honom där. Sjunga ska jag göra allt vad jag kan.

Vill inte ha honom på toagolvet, han ställer sig mot toastolen och lyfter locket. Det finns inga gränser för hur uppfinningsrik vår kille är.

Vill tillägga som försvar att vi blivit tagna på sängen lite. Den senaste veckan har han lärt sig gå och vi har inte riktigt hunnit med i barnsäkringen. Han kröp inte ens för en vecka sedan. Trodde han skulle sitta där man placerade honom ett tag till.

Nu ska jag/vi duscha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-29 17:37
    Som svar på alla som undrar om jag inte kan ta med honom in i duschen. Det hade jag nog kunnat, han älskar vatten. Men att sätta honom i baljan är livsfarligt. Han ställer sig upp direkt (ingenting är så roligt som att stå just nu)och jag vill inte gärna att han faller ner i kakelplattorna.

• Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?
  • PruttPottan

Inte läst nånting mer än om toan..

Det finns Toalås, vi skaffade sånt och det är suveränt! Minns inte vart men kan googla runt lite ;)

Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • Afrodithe

Jag satt ner på golvet och duschade tillsammans med vår son när han var 8 månader, då kunde han klättra runt mig och ha mig som stöd. Vi hade även en halkmatta för extra fäste för fötterna :) Fungerade hur bra som helst.

• Dohgon

skulle det krisa sig så för mig skulle jag nog sätta dem i matstolarna som vi har bälte på och sätta dem precis bredvid duschen så jag når dem därifrån, eller låta dem löpa amok på golvet, om så sätta en grind någotställe så de bara har en liten plats att vara på.vui har tvillingar på 9 månader och gåstolen klättrar de ur redan så de har vi slängt ut. usch farliga saker..

• Mad as snow
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-29 20:33:25 följande:
    Allt kan hända !!
    Rengörningsmedel men dom kan man ta upp shampo det kan man också  ta upp toaborsten pall att stå på kan dom få för sig allt med.
    Vatten och betonggolv = farligt .. 
    Ja, självklart tar man upp farliga saker från golvet?

Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Cloudberry

....jomenvisst.

Jag tror verkligen på TS. Stensäkert. Hon är jätteseriös.

• Cloudberry

Men jag får bara inlägg bortplockade så jag skriver inget mer.

• Mad as snow
    Cloudberry skrev 2011-10-29 21:07:59 följande:
    ....jomenvisst.

Jag tror verkligen på TS. Stensäkert. Hon är jätteseriös.
    Hon verkar ju inte vara den enda som har det här badrumsproblemet, så jag vete fan faktiskt.
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Mamma till viljestark dotter

När jag är ensam med mina twins på 2 år så tar jag med dom in i badrummet och låser dörren. Tar med en låda leksaker de inte ser så ofta, så de leker en stund. Eller ett paket russin... Sen gäller det att snabba sig

Svar på tråden behöver duscha NU, hur gör man?